Page 100 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 100

Genel  Müdürlüğünün  “veri  paylaşımı  sisteminden  temin  olunan  kayıtlarda  incelemelere
              dayanak olabilecek (arsa, arazi ya da mesken kaydı, arsa, arazi ya da mesken metrekareleri,
              satış  tarihleri,  hisse  oranları  vs)  veri  kayıtlarına  ulaşılamadığı,  ifadelerine  yer  verildiği,
              dolayısıyla  aradaki  uyuşmazlığın  Sosyal  Güvenlik  Kurumunun  teknik  alt  yapısından  yahut
              uygulamadan  doğabilecek  başka  bir  sebepten  kaynaklanıp  kaynaklanmadığı  hususunun
              belirlenmesi ve bu doğrultuda sorunun çözümlenmesi gerektiği değerlendirilmiştir.

              Bu  doğrultuda  şikâyet  konusuna  dostane  çözüm  üretebilmek  amacıyla,  T.C.  Başombudsmanı
              (Kamu  Başdenetçisi)  Sayın  Şeref  MALKOÇ’un  başkanlığında  ve  T.C.  Ombudsmanı  (Kamu
              Denetçisi)  Yahya  AKMAN’ın  koordinasyonunda  Sigorta  Primleri  Genel  Müdürü  ve  Tapu  ve
              Kadastro Genel Müdürü ile diğer yetkililerin katılımıyla sorunun çözümüne yönelik olarak 25 Nisan
              2017 Salı günü, saat 10.00’da düzenlenen toplantıda;  T.C. Başombudsmanı (Kamu Başdenetçisi)
              Sayın Şeref MALKOÇ, şikâyet konusu olaya ilişkin olarak dostane çözüm girişiminden dolayı T.C.
              Ombudsmanı (Kamu Denetçisi) Sayın Yahya Akman’a teşekkürlerini belirtmiş, Kurum olarak yüz
              yüze görüşerek dostane çözüm yöntemini önemsediğini, dostane çözüm uygulamasını tüm kamuya
              ve  idare  geleneğine  yerleştirmeyi  amaçladığını,  Kurumun  amacının  vatandaşla  devlet  arasında
              köprü oluşturarak idareyi vatandaşa anlatmak ve işleyişteki noksanlıkları, hataları mahkemelere
              gerek duymadan halletmek olduğunu belirterek, toplantının hayırlı ve verimli olması dileklerini
              ifade etmiştir.

              T. C. Ombudsmanı (Kamu Denetçisi) Sayın Yahya AKMAN ise, şikâyet konusu ile ilgili olarak iyi
              yönetişim  ilkelerinden  ve  kamu  hizmetinin  etkin  ve  hızlı  yürütülmesi,  bürokrasinin  ve
              kırtasiyeciliğin azaltılması amaçlarının gerçekleştirilmesi gereğinden bahisle, şikâyet konusuna
              dostane  çözüm  üretmek  amacıyla  bu  toplantının  düzenlendiğini  belirterek,  toplantıya  iştirak
              edenlere  teşekkürlerini  ve  toplantının  amacına  uygun  olarak  nihayete  erişmesi  yönünde
              temennilerini ifade etmiş ve konuya ilişkin açıklamaları yapmak üzere sözü Tapu ve Kadastro Genel
              Müdürü’ne vermiştir.

              Tapu  ve  Kadastro  Genel  Müdürü  Sayın  Gökhan  KANAL  özetle,  ilgili  Sosyal  Güvenlik
              Denetmeninin ihtiyaç duyduğu bilgiye ulaşmada TAKBİS sistemini kullanmak yerine yazılı olarak
              bilgi ve belge talep etmesinin hukuka aykırı ve yersiz bir uygulama olduğunu, istenilen bilginin
              ilgili Protokol hükümleri gerekçe gösterilerek verilmemesi sebebiyle verilen idari para cezalarının
              da haksız ve yersiz olduğu düşüncesinde olduklarını ve bu cezaların kaldırılmasını istediklerini,
              konunun çözümüne ilişkin teknik çalışmalar yapıldığını belirtmiştir.

              Sigorta  Primleri  Genel  Müdürü  Sayın  Ahmet  AÇIKGÖZ  ise  konuşmasında  özetle,  5510  sayılı
              Kanunun 100 üncü maddesi gereği her durumda yazılı olarak bilgi ve belge talep edebildiklerini, bu
              yönüyle başvuran aleyhine kesilen idari para cezasında hukuka aykırılık bulunmadığını, söz konusu
              hükmün  amacının  vatandaşlara  maaş  bağlanması  gibi  ivedilik  arz  eden  bazı  hususların
              geciktirilmeksizin yerine getirilmesini sağlamak olduğunu, söz konusu işlemde hukuka aykırılık
              bulunmamasına rağmen, olaya hakkaniyet yönünden yaklaşıldığında ise, ihtiyaç duyulan bilgilerin
              elektronik yolla erişime açıldığını, bu bilgilere erişimde teknik sebeplerle sıkıntı yaşanmakta ise de
              iki  Kurum  arasında  iletişimin  sağlanarak  konunun  çözülebileceği,  Kurum  olarak  şikâyet
              konusunun  yeniden  değerlendirilerek  kesilen  idari  para  cezalarının  da  kaldırılabileceğini,
              merkez ve taşra teşkilatı arasında iletişimin sağlanıp gerekirse yaşanan aksaklıkları giderme
              yönünde talimatlar verilerek konunun çözüme kavuşturulabileceğini, ifade etmiştir.

              T.  C.  Ombudsmanı  (Kamu  Denetçisi)  Sayın  Yahya  AKMAN  ise,  Ombudsman  sisteminin
              öneminden bahisle, bu sistemle amaçlananın vatandaşın sorunlarına ücretsiz olarak hızlı bir biçimde
              çözüm getirmek suretiyle vatandaşın hayatını kolaylaştırmak olduğunu, bunu yaparken de idarenin
              işlem ve eylemleri dışında kalan ve yargıya götürülmesi mümkün olmayan “tutum ve davranışlar”


                                                                                                           89
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105