Page 102 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 102
güne yükseltildiği, bu doğrultuda 6283 sayılı Kanuna göre adına 2017/Nisan ödeme döneminde
ödenmek üzere 3.205,37 TL birikmiş fark ödemesinin… Bankasına gönderildiği, ve aynı dönem
itibariyle toplam aylık miktarının 1.753,56 TL’ye çıkarıldığı belirtilmiş ve şikâyetçinin sorunu
dostane yollarla çözüme kavuşturulmuştur.
Engelli Öğrencinin Özel Yetenek Sınavı ile Öğrenci Alan Programlara
Başvuru Yapabilmesi Sağlandı
Başvuran, özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlarda engelli öğrenciler için bedensel engelli,
görme engelli, işitme engelli, otizm spektrum bozukluğu gibi şekillerde engelliler arasında ayrım
yapıldığını, bu nedenle oğlunun özel yetenek sınavına başvuru yapamayacağının anlaşıldığını
belirterek Özürlülük Ölçütü, Sınıflandırması ve Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları
Hakkında Yönetmelik bölümlerine uygun %40 ve üzerinde engelli olduğu belirtilen sağlık kurulu
raporu bulunan engelli öğrencilerin özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlara başvuru
yapabilmesini talep etmiştir.
Başvuruya ilişkin yapılan inceleme kapsamında, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ile konunun
çözüme kavuşturulması amacıyla görüşmeler yapılmıştır.
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından gönderilen 5/4/2017 tarihli yazıda; “30.03.2017
tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında Kamu Denetçiliği Kurumu’ndan intikal eden
mental retardasyon raporu bulunan öğrenci için özel yetenek sınavı ile ilgili alınan kararlarda
belirlenen alanların neye göre belirlendiği ile bu alanlar arasında mental retardasyon raporuna
sahip olanların dahil edilip edilmeyeceğine ilişkin yazısı ile ilgili olarak 19/12/2013 ve 25/9/2014
tarihli Yükseköğretim Genel Kurulu Kararları incelenmiş ve söz konusu kararların” ; “Özel yetenek
sınavı ile öğrenci alan programlarda engelli öğrenciler için (bedensel engelli, görme engelli, işitme
engelli, MR(mental retardasyon) ile “yaygın gelişimsel bozukluklar”(otizm spektrum
bozuklukları (OSB), Asperger sendromu, RETT sendromu, dezintegratif bozukluklar,
sınıflanamayan grupta yer alan yaygın gelişimsel bozukluklar) durumlarını “engelli sağlık
kurulu raporu” ile belgelemeleri kaydıyla ilgili yıldaki YGS puanlarından biri 100 ve üzerinde
olanların, özel yetenek sınavlarına kabul edilmesi”, “Engelli öğrencilerin (bedensel engelli, görme
engelli, işitme engelli, MR(mental retardasyon) ile “yaygın gelişimsel bozukluklar”(otizm
spektrum bozuklukları (OSB), Asperger sendromu, RETT sendromu, dezintegratif
bozukluklar, sınıflanamayan grupta yer alan yaygın gelişimsel bozukluklar) durumlarını
“engelli sağlık kurulu raporu” ile belgelemeleri kaydıyla özel yetenek sınavı ile öğrenci alan
programlara adayların başvurmaları halinde YGS puanları değerlendirmeye katılmadan (ÖSYS
Kılavuzlarında yer alan formül kullanılmadan) kendi aralarında yapılacak ayrı bir yetenek sınav
sonucuna göre değerlendirilerek, yetenek sınavını kazanan öğrencilerin kayıtlarının yapılması”
şeklinde değiştirilmesinin uygun görüldüğü belirtilmiştir.
Kurumumuza yapılan başvuru üzerine, başvurunun incelenmesi ve çözüme kavuşturulması
amacıyla Kurumumuzun yaptığı çalışmalar ve girişimler neticesinde, gerekli değişikliklerin
yapıldığı ve başvuran …’nun oğlu …’nun özel yetenek sınavına başvurmasının önünün açıldığı
anlaşılmıştır.
Kurumumuza gönderilen 5/4/2017 tarihli Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı yazısı üzerine başvuran
ile de görüşülerek talebinin karşılandığı teyit edilmiş, ayrıca başvuran 21/4/2017 tarihinde
Kurumumuza gönderdiği e-posta ile başvuru konusunun çözüme kavuştuğunu belirterek
Kurumumuza teşekkürlerini iletmiştir.
91