Page 101 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 101
ın denetlenebilmesinin de ayrı bir önemi haiz olduğunu, Ombudsman sisteminin bu noktada
“hakkaniyet” denetimi de yaparak adaletin gerçekleştirilmesine önemli katkılarda bulunduğunu
belirterek, bu toplantıda görüşülen şikâyet başvurusu ile ilgili olarak yapılan konuşmalardan,
yaşanan sorunun giderileceği ve kesilen idari para cezası konusunun da çözülmeye çalışılacağı
hususunda söz almış bulunduğunu, imzalanacak yeni protokollerde buna benzer mevzularda
çıkabilecek problemleri önlemek adına titizlikle çalışılacağı kanaatinin hâsıl olduğunu, netice
itibariyle şikâyet başvurusunun dostane çözümü hususunda gösterilen çabalarla ilgili olarak
taraflara teşekkürlerini iletmiş ve toplantıyı sonlandırmıştır.
Bu doğrultuda başvurana 25/04/2017 tarihinde telefonla ulaşılarak toplantıda görüşülen hususlar
bildirilmiş, başvuran da ilgimizden dolayı teşekkürlerini sunmuştur.
Başvuranın talebinin gerçekleştirilmesi amacıyla iki Kurum arasında iletişimin sağlanarak konunun
çözülebileceği, şikâyet edilen Kurumun şikâyet konusunu yeniden değerlendirilerek kesilen idari
para cezalarını da kaldırılabileceği, merkez ve taşra teşkilatı arasında iletişimin sağlanıp gerekirse
yaşanan aksaklıkları giderme yönünde talimatlar verilerek konunun çözüme kavuşturulacağı
yönünde iki Kurum arasında mutabakat sağlandığı anlaşılmıştır. Bu şekilde iki kamu idaresi
arasında Dostane Çözüm girişimlerimiz çerçevesinde sorun çözümüne ilişkin çalışmaların
yapılması sağlanmıştır.
Başvuranın Taşınmazı Üzerindeki 2B Şerhi Kaldırıldı
Başvuranın vekili; "müvekkilinin İzmir ili Gaziemir ilçesi Atıfbey‐Sarnıç Mahallesi 11233 Ada 13
Parsel (eski parsel no:7) no'lu 332 m² taşınmazı 23/12/2003 tarihli Milli Emlak Dairesinin ihalesi
üzerine peşinatı ile birlikte 10.660.000.000 TL’ ye (10.660 TL) satın aldığını ancak ihale tarihinde
tapuda olmayan, sonradan tapuya konulan 2B şerhi nedeniyle tescilinin sağlanamadığını" beyan
ederek müvekkilinin yaşamış olduğu mağduriyetin giderilmesini talep etmiştir.
Kurumumuzun dostane çözüm girişimleri çerçevesinde, Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel
Müdürlüğü ile yapılan görüşmeler akabinde anılan Genel Müdürlüğün 23/02/2017 tarih ve 5813
sayılı cevabi yazısında “bahse konu taşınmazların tapu ferağı verilerek satış işlemlerinin
sonuçlandırılmasının Bakanlık Makamının 13/02/2017 tarihli 4603 sayılı Olurları ile uygun
görüldüğü ve mahalline gerekli talimatın verildiği” ifade edilmiş olup, başvuran vekili ile yapılan
görüşmesinde de başvuruya konu taşınmazın müvekkili adına tapuda tescil edildiği teyit edilmiştir.
Başvuranın Emekli Maaşındaki Hatanın Düzeltilmesi Sağlanarak
Mağduriyeti Giderildi
Başvuran; (SGK) dökümlerinde çalışma süresinin daha az görüldüğünü, prim ödeme gün sayısını
e-devlet sistemi üzerinden detaylı olarak göremediğini, maaşının ve intibak yasası bedelinin ne
kadar olduğu hakkında bilgi alamadığını, kendisi ile aynı sürelerde çalışmış kişilere göre daha düşük
maaş aldığını belirterek, bu mağduriyetlerinin giderilmesini, sistemdeki yanlışlıkların
düzeltilmesini ve konu hakkında detaylı bilgilendirilmesini talep etmiştir.
Kurumumuzun dostane çözüm girişimleri çerçevesinde Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı ile
yapılan görüşmeler neticesinde başvuranın sicil dosyasının tekrar tetkiki sağlanmış; başvuranın eski
yıllara ait çalışmalarının bulunduğu il müdürlükleri ile yazışmaya geçilerek prim gün sayısının 9244
90