Page 230 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 230

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               da “…her ne kadar, davacının yapılandırma talebi, davalı idarece reddedilmiş ise de, bu
               iddiaların, yapılandırma talebinin reddi yolunda tesis edilen işleme karşı açılacak davada
               ileri sürülebilecek olması nedeniyle...”  gerekçeleriyle  bu  durum  açıkça  belirtmiştir.
               (Danıştay 7. Dairesi’nin 2011/8819 E., 2015/1307 K. sayılı kararı)

               İdarenin, başvuru konusu uyuşmazlığa ilişkin tutarların yapılandırılarak geri
               ödemesinin yapılmasına yönelik talebi, 6736 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin on
               altıncı fıkrası, Tebliğin 6 ncı maddesi gereği kabul etmesi gerekirken, yapılandırma
               talebini açıkça reddetmeyerek gereği için mahkemeye sunup, tutarlar hakkında
               Kanun hükümlerinden yararlanıldığından hareketle karar verilmesine yer olmadığına
               dair karar verilmesine sebebiyet verdiği ve tüm bu sürecin akabinde yapılandırma
               işleminin gerçekleşmemesi üzerine idareden yeniden talepte bulunan başvuranın
               yapılandırma ve geri ödeme talebini Tebliğin 21’inci maddesini gerekçe göstererek
               redde yönelik işleminin hukuk devleti ilkesiyle bağdaşmadığı ve idarenin bu işleminin
               hukuk karşısında korunmasının mümkün olmayacağı açıktır.

               Kurumumuzca yapılan değerlendirme neticesinde başvurunun kabulüne karar
               verilerek, şikayetçinin mağduriyetinin makul sürede giderilmesi için Gümrük ve
               Ticaret Bakanlığına Tavsiye Kararı verilmiştir. 69

               Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, karara uyulduğu bilgisini Kurumumuza iletmiştir.

               6.7 ENGELLİ HAKLARI

               Kurumumuza yapılan başvurular incelendiğinde, bu alandaki şikâyet başvurularının
               eğitim başta olmak üzere kamu hizmetlerine erişimde yaşanan sıkıntılar, işitme
               engelliler özelinde eğitim alanındaki ihtiyaçlar; engellilere yönelik aylık ve sosyal
               yardımlar ile maaş ödemelerinin vaktinde yapılması, konut/lojman tahsisi gibi
               maddi ihtiyaçlara yönelik talepler ve pozitif ayrımcılık kapsamında sunulan bir
               takım imkânların engellilere de tanınmasına yönelik talepler ile engelli sağlık kurulu
               raporlarındaki oranlara itirazlar üzerinde yoğunlaştığı görülmektedir.

               6.7.1 Sunulan Hizmetlere Yönelik Fırsat Eşitliği

               Ulusal ve uluslararası mevzuat uyarınca, engellilerin sunulan hizmetlere erişiminde
               fırsat eşitliği sağlanması devletin pozitif yükümlülükleri arasında yer almaktadır.
               Kurumumuza yapılan  başvurular  da bu  kapsamda  değerlendirilmekte;  gerek
               engellilerin hizmetlere erişimi ve gerekse de sunulan hizmetin kapsamına engelliler
               için  pozitif  ayrımcılık  içeren  hükümlerin  eklenip  eklenmediği  hususları  dikkatle
               incelenmektedir. Bu çerçevede, özellikle hayat boyu desteğe ihtiyacı olan engelli
               bireylere Milli Eğitim Bakanlığınca sunulan eğitimlerin kesilmemesi amacıyla Milli

               69 2017/6456 şikâyet numaralı başvuru için verilen 02/11/2017 tarihli Tavsiye Kararı


           230  2017  YILLIK RAPOR
   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235