Page 230 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 230
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
da “…her ne kadar, davacının yapılandırma talebi, davalı idarece reddedilmiş ise de, bu
iddiaların, yapılandırma talebinin reddi yolunda tesis edilen işleme karşı açılacak davada
ileri sürülebilecek olması nedeniyle...” gerekçeleriyle bu durum açıkça belirtmiştir.
(Danıştay 7. Dairesi’nin 2011/8819 E., 2015/1307 K. sayılı kararı)
İdarenin, başvuru konusu uyuşmazlığa ilişkin tutarların yapılandırılarak geri
ödemesinin yapılmasına yönelik talebi, 6736 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin on
altıncı fıkrası, Tebliğin 6 ncı maddesi gereği kabul etmesi gerekirken, yapılandırma
talebini açıkça reddetmeyerek gereği için mahkemeye sunup, tutarlar hakkında
Kanun hükümlerinden yararlanıldığından hareketle karar verilmesine yer olmadığına
dair karar verilmesine sebebiyet verdiği ve tüm bu sürecin akabinde yapılandırma
işleminin gerçekleşmemesi üzerine idareden yeniden talepte bulunan başvuranın
yapılandırma ve geri ödeme talebini Tebliğin 21’inci maddesini gerekçe göstererek
redde yönelik işleminin hukuk devleti ilkesiyle bağdaşmadığı ve idarenin bu işleminin
hukuk karşısında korunmasının mümkün olmayacağı açıktır.
Kurumumuzca yapılan değerlendirme neticesinde başvurunun kabulüne karar
verilerek, şikayetçinin mağduriyetinin makul sürede giderilmesi için Gümrük ve
Ticaret Bakanlığına Tavsiye Kararı verilmiştir. 69
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, karara uyulduğu bilgisini Kurumumuza iletmiştir.
6.7 ENGELLİ HAKLARI
Kurumumuza yapılan başvurular incelendiğinde, bu alandaki şikâyet başvurularının
eğitim başta olmak üzere kamu hizmetlerine erişimde yaşanan sıkıntılar, işitme
engelliler özelinde eğitim alanındaki ihtiyaçlar; engellilere yönelik aylık ve sosyal
yardımlar ile maaş ödemelerinin vaktinde yapılması, konut/lojman tahsisi gibi
maddi ihtiyaçlara yönelik talepler ve pozitif ayrımcılık kapsamında sunulan bir
takım imkânların engellilere de tanınmasına yönelik talepler ile engelli sağlık kurulu
raporlarındaki oranlara itirazlar üzerinde yoğunlaştığı görülmektedir.
6.7.1 Sunulan Hizmetlere Yönelik Fırsat Eşitliği
Ulusal ve uluslararası mevzuat uyarınca, engellilerin sunulan hizmetlere erişiminde
fırsat eşitliği sağlanması devletin pozitif yükümlülükleri arasında yer almaktadır.
Kurumumuza yapılan başvurular da bu kapsamda değerlendirilmekte; gerek
engellilerin hizmetlere erişimi ve gerekse de sunulan hizmetin kapsamına engelliler
için pozitif ayrımcılık içeren hükümlerin eklenip eklenmediği hususları dikkatle
incelenmektedir. Bu çerçevede, özellikle hayat boyu desteğe ihtiyacı olan engelli
bireylere Milli Eğitim Bakanlığınca sunulan eğitimlerin kesilmemesi amacıyla Milli
69 2017/6456 şikâyet numaralı başvuru için verilen 02/11/2017 tarihli Tavsiye Kararı
230 2017 YILLIK RAPOR