Page 279 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 279

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               edilmiş, sözlü sınavda sorulan  “5580 sayılı Özel Eğitim Kurumları  Yönetmeliğine
               göre, okullarda sınıf mevcutları okul öncesi eğitimde en fazla kaç olmalıdır?” şeklindeki
               alan bilgisi sorusuna ilişkin yapılan incelemede, soruda yer verilen mevzuata ilişkin
               5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununun, Özel Öğretim Kurumları
               Yönetmeliğinin ve Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin bulunduğu söz konusu
               soruda ise ilgili mevzuat isminin doğru bir şekilde yazılmadığı, gerek Özel Öğretim
               Kurumları  Yönetmeliğinde gerek Özel Eğitim Hizmetleri  Yönetmeliğinde okul
               öncesi eğitimde sınıf mevcutlarına dair farklı sayıların belirlendiği anlaşıldığından,
               sorulan sorunun tereddüt oluşturacak nitelikte olması ve ilgili mevzuat açısından
               hatalı olması nedeniyle başvuranın iddiasının yerinde olduğu ve başarı düzeyinin
               belirlenmesine ilişkin söz konusu sınavda başvuranın bilgi ve yeterliliğinin objektif
               ve nesnel biçimde değerlendirilmediği anlaşılmıştır. Bunun üzerine, yargı kararı
               gereği yapılan görevde yükselme sözlü sınavında kariyer ve liyakat ilkeleri uyarınca
               ölçme ve değerlendirme esaslarına uygun ve objektif bir değerlendirme yapılmadığı
               anlaşıldığından başvuranın görevde yükselme sözlü sınavında başarısız sayılmasına
               ilişkin işlemin geri alınarak mağduriyetin makul sürede giderilmesi için sözlü sınavın
               yeniden yapılması hususunda Milli Eğitim Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmuştur.  111
               6.13.1.2 Aile Birliği Mazeretiyle Yer Değişikliği

               Kurumumuza, birbirinden farklı kurum ve kuruluşlarda görev yapan kamu
               görevlilerinin eşlerinin kendilerinden farklı bir ilde görevlendirilmeleri üzerine, aile
               birliği mazeretiyle yer değişikliği yapılması talebiyle pek çok başvuru yapılmaktadır.

               Anayasamızın 41 inci maddesi, bireylerinin bir arada tutulmasıyla ailenin huzur ve
               mutluluğunu  devam  ettirilmesi  ve bu  yolla  kamu  görevlilerinin ailevi  kaygılardan
               uzaklaştırılarak kamu hizmetlerinin verimliliğinin artırılması amacını taşımaktadır.

               657 sayılı Kanunun 72'nci maddesi de aile birliğinin sağlanması amacıyla memurun
               kurum içi yer değişikliği suretiyle atanmasını düzenlemektedir. Madde hükmü, farklı
               kurumlarda çalışan eşlerden biri hizmet gereği başka bir yere naklen atandığında,
               memur olan diğer eşin çalıştığı kurumla gerekli koordinasyonun sağlanmasını ve bu
               eşin de isteği halinde aynı yere naklinin yapılmasını idare için bir yükümlülük haline
               getirmektedir. Ancak memurun atandığı yerde eşin atanacağı teşkilat yoksa ya da
               teşkilat olmakla birlikte niteliğine uygun münhal bir görev bulunmamakta ise, eşe
               belirli koşullarda izin hakkı tanınmıştır.

               657 sayılı Kanunun 72'nci maddesine dayanılarak yürürlüğe konan Devlet
               Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik’in amacı,
               memurun ‘aynı kurum içerisinde’ yer değiştirme suretiyle atanmasını düzenlemektedir.

               111 2016/5517 sayılı başvuruya ilişkin 31/03/2017 tarihli Tavsiye Kararı

                                                                            2017 YILLIK RAPOR  279
   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284