Page 311 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 311

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               giderilemediği anlaşılmış olup, ilgili idareler tarafından 5216 sayılı Büyükşehir
               Belediyesi Kanunu ile 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nda emredilen görev ve
               sorumlulukları çerçevesinde bu konuda alınması gerekli tedbirler ile yapılması gerekli
               işlemleri koordinasyon içinde tespit etmeleri ve şikâyet konusu bölgeye ilişkin kalıcı
               tedbirleri, hem araçlar hem de yayaların güvenliği esas alınarak değerlendirilmesi
               suretiyle makul sürede gerekli önlemlerin alınması hususunda Kahramanmaraş
               Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile Kahramanmaraş  Valiliği’ne (İl Emniyet
               Müdürlüğü) Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir. 136  İlgili idareler tarafından
               gerekli tedbirler alınarak tavsiye kararına uyulmuştur.
               Yine benzeri talepleri içeren başvuruların bir kısmı ilgili idareye yapılan ‘gönderme
               kararları’ sonucunda bir kısmı da gerek ilgili idarelerle doğrudan irtibata geçilerek
               gerekse de bilgi belge talebinde uzlaşı talebinde bulunularak  “Dostane Çözüm
               Kararları” ile çözüme kavuşturulmuştur. 137
               6.14.6 Katı Atık Yönetimi


               Mahalli idarelerce yürütülen hizmetlerden biri olan katı atık yönetimine ilişkin olarak
               da Kurumumuza başvurular yapılmıştır. Bu alanda ağırlıklı olarak Belediyelerin katı
               atık yönetiminde yaşanılan aksaklıklar ile özellikle çöp konteynerlerin konulduğu
               yerden kaynaklı memnuniyetsizliklere yönelik başvurular alınmıştır. Ayrıca yaşadıkları
               yere çöp depolama alanının yapılmamasına yönelik başvurular da Kurumumuza
               ulaşmıştır.
               6.14.6.1 Belediye ile Atık Toplama Sözleşmesi Yapılmasının Sağlanması Talebi


               Başvuran, ambalaj atığı toplama ayırma tesisi işlettiğini, faaliyetleri için “geçici faaliyet
               belgesi” aldığını, ayrıca  “çevre izin lisans” başvurusu yapacağını, Rize Belediyesi
               ile sözleşme yapmak istediğini, ancak Belediyenin bir başka firma ile sözleşme
               imzaladığını, kendi şirketi ile sözleşme yapılmasına ise yanaşılmadığını, mevcut
               sözleşmenin  sona  ermesinden  sonra  diğer  firmalar  ile  sözleşme  yapılabileceğinin
               Belediye tarafından söylendiğini, diğer firma ile yapılan sözleşme nedeniyle rekabet
               kurallarının kısıtlandığını (sadece bir firma ile çalışma kısıntısı getirildiğini), sözleşme
               imzalanırken ihale sürecinin yürütülmediğini, kendi firması ile Belediye arasında
               sözleşme bulunmadığı için toplama faaliyeti yürütemediğini, bu durumda yaptığı
               yatırımların boşa çıkacağını ve ekonomik olarak etkileneceğini belirterek sözleşme
               sorununun çözümünü talep etmiştir.

               136 2016/5687 şikâyet numaralı başvuru için verilen 23/05/2017 tarihli Tavsiye Kararı
               137 2017/2403 şikâyet numaralı başvuru için verilen 17/05/2017 tarihli Gönderme Kararı 2017/3607
               şikâyet numaralı başvuru için verilen 18/07/2017 tarihli, 2017/2678 şikâyet numaralı başvuru için
               verilen 09/05/2017 tarihli ve 2016/4789 şikâyet numaralı başvuru için verilen 26/05/2017 tarihli
               Dostane Çözüm Kararları

                                                                            2017 YILLIK RAPOR  311
   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316