Page 306 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 306

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, imar mevzuatında
               Düzenleme Ortaklık Payının ve Kamu Tesisleri Arsalarına Tahsisi hususunun yer
               aldığı, söz konusu imar uygulamasında belirlenen %30 düzenleme ortaklık payının,
               imar mevzuatında belirlenen %40 oranın altında olduğu, uygulama sonrası başvurana
               tahsis edilen imar parsellerinin mevzuata uygun şekilde aynı kadastro parseli içerisinde
               verildiği, başvuran adına tescil edilen parsellerin toplam yüzölçümünün, Düzenleme
               Ortaklık Payı ve Kamu Tesisleri Arsalarına Tahsisten arta kalan alan ile eşit olduğu,
               bu nedenle adına tescili yapılan parsellerle birlikte ayrıca talep ettiği parsellerin de
               adına tescil edilmesinin mevzuata aykırı olduğu, onaylanan imar uygulamasında
               başvuran adına yapılan tescil işlemlerinin ise hukuka aykırılık teşkil etmediği tespit
               edildiğinden başvurunun reddi yönünde karar verilmiştir. 131

               6.14.2 Kaçak Yapılar

               Yerleşme yerleri ile bu yerlerdeki yapılaşmaların; plan, fen, sağlık ve çevre şartlarına
               uygun teşekkülünü sağlamak amacıyla hazırlanan 3194 sayılı İmar Kanunu; belediye
               ve mücavir alan sınırları içinde ve dışında kalan yerlerde yapılacak planlar ile inşa
               edilecek resmi ve özel bütün yapıları kapsamaktadır. İmar Kanununda yer verilen
               istisnalar haricinde, tüm yapılar için ruhsat alınması zorunludur. Sağlıklı ve dengeli
               bir çevrenin oluşturulması bakımından yürürlükte bulunan mevzuata ve plan
               hükümlerine  aykırı olan yapıların tespit  edildikten sonra yıkılması gerekmekte
               olup; imar mevzuatına aykırı yapıların yıkımına karar verme yetkisi mücavir alanlar
               içerisinde  belediye  encümenine  aittir.  Belediye  Encümeninin  bu  yetkisini  hangi
               durumlarda ve nasıl kullanacağı İmar Kanununun 32 ve 42 nci maddelerinde
               düzenlenmiştir.
               Kurumumuza yapılan başvuruların birinde başvuran, Ataşehir İlçesi, Barbaros
               Mahallesi Fulya Sokakta yer alan ve onaylı projesinde mesken niteliğinde bulunmakta
               olan dairelerin otele dönüştürüldüğünü, aynı blok önündeki yeşil alanda da kaçak
               olarak iki katlı işyeri inşa edildiğini, söz konusu işyerinin içkili lokanta olarak
               faaliyet gösterdiğini, bu kaçak yapıya ilişkin olarak Ataşehir Belediye Encümeninin
               21/01/2014  tarih  ve  2014/273  sayılı  yıkım  kararının  olduğunu  ancak  bu  kararın
               uygulanmadığını, İstanbul Büyükşehir Belediyesince kararın gereğinin yapılmasını
               teminen Ataşehir Belediye Başkanlığına gerekli yazıların yazılmasına rağmen iki yılı
               aşkın bir süredir kararın gereğinin yerine getirilmediğini ifade ederek söz konusu
               kaçak yapının yıkılıp ortak otopark alanının projesine uygun hale getirilmesini talep
               etmiştir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, yıkım işlemlerine ilişkin
               fiili yıkım haricinde tüm sürecin tamamlanmasına rağmen, konunun sürüncemede


               1312017/4958 şikâyet numaralı başvuru için verilen 24/10/2017 tarihli Ret Kararı

           306  2017  YILLIK RAPOR
   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311