Page 500 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 500

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               alınan tapu kayıtlarına göre tahakkuk makbuzu-ihbarname gönderildiği, gönderilen
               ihbarnamedeki hizmet yılı geçmiş yıllara ait olarak gözüküyor olsa da yapılan hizmetin
               bir program dahilinde yapılmış olması nedeniyle ve olayda işin bitirildiği tarihte
               malik bir başkası da olsa gayrimenkulün son sahiplerinin bu yoldan yararlanmaya
               halen devam ettiği, bu nedenle asfalt katılım payı tarh ve tahakkukunda herhangi bir
               usulsüzlük veya yasal olmayan işlem bulunmadığı ifade edilmiştir.
               2464 sayılı Kanun ile harcamalara katılma payı tahakkukunun, işler hangi ihale
               usulü ile yapılmış olursa olsun, hizmetin tamamlanarak halkın istifadesine sunulmuş
               olmasından sonra yapılacağı 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun Harcamalara
               Katılma Payları İle İlgili Hükümlerinin Uygulanmasına İlişkin Yönetmelikte ise, işin
               (asfalt çalışması) bitirilerek hizmete açılmış olmasının geçici kabulün yapılması ile
               belirlendiğinin öngörülmüş olması sebebiyle, tahakkuk işleminin yapılan çalışmanın
               tamamlanıp halkın istifadesine sunulmasından sonra, yapılan çalışmanın sunulma
               tarihindeki gayrimenkul sahipleri adına yapılması gerektiğine kuşku bulunmamakla
               birlikte hukuk devletinin hukuk güvenliği ilkesi belirliliği de gerektirmekte olup
               belirlilik ilkesi, yükümlülüğün hem kişiler  hem de idare yönünden belli ve kesin
               olmasını, yasa kuralının, ilgili kişilerin mevcut şartlar altında belirli bir işlemin ne tür
               sonuçlar doğurabileceğini makul bir düzeyde öngörmelerini mümkün kılacak şekilde
               düzenlenmesini gerekli kılmaktadır. Dolayısıyla, hizmetin sunulduğu tarihte tapuda
               malik gözüken kişi yerine taşınmazı daha sonra devralan kişi adına tahakkuk işlemi
               yapılmasının hukuk güvenliği ilkesine de aykırı olacağı düşünülmektedir.
               Süresinde Ödenmeyen Kişi Alacaklarının Hukuka Uygun Yasal Faiziyle Ödenmesi
               Adına Mevzuat Değişikliğine Gidilmesi Hususunda Tavsiye Kararı Verildi

               2017/1630 no’lu başvuruda, başvuran, 27/07/2009 tarihinde Milli Eğitim
               Bakanlığında rehber öğretmen olarak 1/4 derecede çalışırken 2/3 dereceden emekli
               olduğunu, sonradan bu durumun düzeltildiğini, 2300 göstergeden maaş ve ikramiye
               ödendiğini, sonradan göstergenin 3000 olması için İstanbul Emekli Sandığı Bölge
               Müdürlüğüne başvuru yapılması üzerine düzeltildiğini, talebi üzerine İdarenin geriye
               yönelik sadece 5 yıl maaş ve ikramiye farkının ödeme yapabileceğini, ancak önceki
               yıllara ait maaş ve ikramiye farkının yasal faizi ile birlikte ödenmesini talep etmiştir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, faizin ekonomik açıdan
               bireyin elinde bulunan parasının bir fırsat maliyeti bir diğer ifadeyle paranın fiyatı
               olduğu da göz önüne alındığında, kişinin elindeki parayı başka birine ödünç vermesi
               ya da tarafına ödenmesi gereken tutardan yoksun kalmasının yoksun kalındığı
               dönemde o para üzerinden elde edilecek kazançtan mahrum olmasına sebep olduğu;
               sigortalılar tarafından aylık ve ikramiye farkları için yasal faiz uygulanmasının hukukun
               bir gereği olduğu gibi, hakkaniyetin de gereği olduğu, İdarenin hatası sebebiyle ek




           500  2017  YILLIK RAPOR
   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505