Page 496 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 496

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               adil bir biçimde tesis edilip edilemediği hususu önem kazanmaktadır. İstisnai hallerde,
               kamu menfaatinin bireysel menfaate üstün tutulması kabul edilebilirse de, somut olay
               bakımından kamu menfaati ile bireysel menfaat arasında bulunması gereken denge
               birey aleyhine bozulmakla birlikte kişinin özel hayatına saygı gösterilmesini isteme
               hakkının özü de zedelenmektedir.

               Kayıt  altına  alınan  bilgilerin,  hangi  koşullarda,  ne  şekilde  tutulacağı,  ne  kadar
               süreyle saklanacağı, bu hususta görevli ve yetkili birimlerin hangileri olduğu ile
               iptal edilmelerine ilişkin usule, anılan kanun hükümlerinde yer verilmemiş olması
               ilgili idarenin açıklamalarının hukuk devleti ilkesi ile de bağdaşmadığını ortaya
               koymaktadır.
               Başvuru Sahibine Sürekli Görev Yolluğu Ödenmesi Hususunda Tavsiye Kararı Verildi

               2017/3254 no’lu başvuruda, başvuran, Ankara Defterdarlığı Personel Müdürlüğünde
               görev yapmakta iken 26/10/2016 tarihinde İzmir Defterdarlığına tayininin çıktığını,
               kendisi ile aynı statüde çalışan ve Afyonkarahisar/Sultandağı Mal Müdürlüğünden
               Ankara Defterdarlığına tayini çıkan F. B. isimli şahsa bu tayini nedeniyle sürekli
               görev yolluğu ödenmiş iken kendisine sürekli görev yolluğu ödemesi yapılmadığını,
               bu konuda İdareye yapmış olduğu başvurunun da reddedildiğini belirterek
               mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, 657 sayılı Devlet Memurları
               Kanununun 4/C maddesi uyarınca her ne kadar geçici personelin memurlardan farklı
               olarak bir yıldan az süreli sözleşmeyle istihdam edilen kamu hizmeti görevlisi olarak
               kabul edildiği, memuriyet statüsünden farklı bir statü olarak oluşturulduğu, istihdam
               koşulları yönünden idareye tanınan takdir yetkisi ölçüsünde, aynı hukuksal durumda
               olmadıkları memurlardan farklı düzenlemeler yapılmasının mümkün hale getirildiği
               ve bu yetkinin ise sadece Bakanlar Kuruluna ait olsa da kamu hizmetlerinin yerine
               getirilmesine katkı sağlayan geçici personelin fiilen yürüttüğü görev göz önünde
               bulundurulmak suretiyle, statünün teorik kurallarından yani görünüşteki yasal
               durumdan ziyade, statünün esnetilmiş ve değişikliğe uğratılmış halinin yani gerçek
               hukuki durumun esas alınmasının iyi niyet kuralına, hukuka ve hakkaniyete uygun
               olacağı, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda yer alan düzenlemelerin  4/C
               maddesi kapsamında görev yapan geçici personel hakkında referans norm olarak
               uygulanabileceği, 657 sayılı Kanunda kamu hizmetlerini  yürütecek kişiler içinde
               geçici personele de yer verildiği, yapılan süreli sözleşmelerle çalıştırılan geçici
               personelin, sözleşme süresi içinde yerine getirdiği görevin de kamu hizmeti olduğu
               ve geçici personelin de geniş anlamda kamu görevlisi statüsünde bulunduğu, başvuru
               sahibinin 6245 sayılı Kanun hükümleri bakımından memur gibi çalıştırıldığı,
               dolayısıyla kamu hizmetinin yerine getirilmesine katkı sağladığı hususları dikkate



           496  2017  YILLIK RAPOR
   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501