Page 138 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 138

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


              Ayrıca, 6191 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin 7 nci fıkrası ile 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri
              Personel Kanununa eklenen Geçici 32 nci madde vasıtasıyla, yargı denetimine kapalı idari işlemler
              veya Yüksek Askeri Şura kararlarıyla Türk Silahlı Kuvvetlerinden ilişiği kesilenlere de geçmişe
              yönelik olarak oldukça ayrıntılı haklar tanındığı görülmektedir.

              Bu kapsamda, ülkemizin sosyal bir hukuk devleti olduğu, kanun koyucu tarafından benzer hukuksuz
              uygulamaların mağdurları olarak görülen bu kişilerin memuriyete dönüşleri sağlandığı, ancak eski
              silahlı kuvvetler mensuplarına çok ayrıntılı mali ve sosyal haklar tanındığı, disiplin affı Kanunu ile
              göreve  iadesi  sağlananlara  ise  sosyal  güvenlik  sistemine  yönelik  imkân  sunulduğu  göz  önünde
              bulundurulduğunda  28  Şubat  dönemi  uygulamalarından  muzdarip,  başvuran  durumunda  olan
              SHÇEK  mağdurlarına  da  mali  ve  sosyal  haklarına  ilişkin  benzer  nitelikte  haklar  tanınması
              hakkaniyet gereğidir.

              Açıklanan gerekçelerle, sosyal hukuk devleti ve hakkaniyet ilkeleri gereğince başvuru sahibinin ve
              aynı durumda olanların geçmişe dönük haklarının verilmesi için kanun tasarısı hazırlaması yönünde
              Başbakanlığa  ve  Aile  ve  Sosyal  Politikalar  Bakanlığına  Tavsiyede  Bulunulmasına  karar
                        90
              verilmiştir .

              Öğretmenlerin  Yıllık  İzinde  Çağrılarak  Mesleki  Çalışma  Görevinin  Verilmesinin  Hukuka
              Aykırı Olduğu İddiası Hakkında
              Başvuran,  Milli  Eğitim  Bakanlığına  bağlı  İzmir  Güzelbahçe  Cengiz  Topel  Anadolu  Lisesinde
              Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Öğretmeni olarak görev yaptığını ve 19 yıl kıdemi olduğunu,
              Güzelbahçe İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce 23/06/2017 tarihinde ortak sınavlar ve ÖSYS tercih
              döneminde il genelindeki komisyonlarda görevlendirildiğini, tercih dönemlerinin yaz tatiline denk
              gelmesi  nedeniyle  05/07/2017  tarihinde  657  sayılı  Kanunun  11  nci  maddesi  gereği  itirazda
              bulunduğunu,  adı  geçen  İdarenin  12/07/2017  tarihinde  Milli  Eğitim  Bakanlığı  Ortaöğretim
              Kurumları  Yönetmeliğinin  90/2  nci  maddesi  gerekçe  gösterilerek  itirazının  reddedildiğini,
              dolayısıyla 18/07/2017 tarihinde görevine başladığını, 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun
              43 üncü maddesinin (a) fıkrasında;” Öğretmenler, yaz tatili içinde aralıksız iki ay izinlidirler. Ancak,
              bu  iki  aylık  izin  sürelerine  dokunulmadan  kalan  tatil  zamanlarında  yönetmeliğinde  saptanacak
              meslekle ilgili çalışmalara katılmakla yükümlüdürler.” şeklinde ifade edildiğini, söz konusu 222
              sayılı kanun dayanak alınarak oluşturulan MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 90 ıncı
              maddesinin  ikinci  fıkrasında;  “Rehber  öğretmenler,  diğer  öğretmenlerle  birlikte  ders  kesimi
              tarihinden temmuz ayının ilk iş gününe, eylül ayının ilk iş gününden ders yılının başlama tarihine
              kadar geçen sürelerde de mesleki çalışmalarını sürdürürler. Ancak yükseköğretime yönlendirme ve
              tercihle ilgili iş ve işlemler için ihtiyaç duyulması halinde tatil dönemlerinde de görevlendirilebilir.”
              şeklinde düzenlendiğini, Öğretmenlerin yaz tatilinde iki ay izinli olduklarını ve bu iki aylık izin
              sürelerine  dokunulmadan  kalan  tatil  zamanlarında  yönetmelikle  saptanacak  meslekle  ilgili
              çalışmalara  katılmakla  yükümlü  oldukları  açıkça  kanunda  düzenlenmesine  rağmen  yıllık  izinde
              çağrılarak mesleki çalışma görevinin verilmesinin hukuka aykırı olduğunu iddia ederek, söz konusu




              90  2017/3840 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 07/05/2018 tarihli Tavsiye Kararı



                                                                                     2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
                                                                                                              137
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143