Page 138 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 138
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Ayrıca, 6191 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin 7 nci fıkrası ile 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri
Personel Kanununa eklenen Geçici 32 nci madde vasıtasıyla, yargı denetimine kapalı idari işlemler
veya Yüksek Askeri Şura kararlarıyla Türk Silahlı Kuvvetlerinden ilişiği kesilenlere de geçmişe
yönelik olarak oldukça ayrıntılı haklar tanındığı görülmektedir.
Bu kapsamda, ülkemizin sosyal bir hukuk devleti olduğu, kanun koyucu tarafından benzer hukuksuz
uygulamaların mağdurları olarak görülen bu kişilerin memuriyete dönüşleri sağlandığı, ancak eski
silahlı kuvvetler mensuplarına çok ayrıntılı mali ve sosyal haklar tanındığı, disiplin affı Kanunu ile
göreve iadesi sağlananlara ise sosyal güvenlik sistemine yönelik imkân sunulduğu göz önünde
bulundurulduğunda 28 Şubat dönemi uygulamalarından muzdarip, başvuran durumunda olan
SHÇEK mağdurlarına da mali ve sosyal haklarına ilişkin benzer nitelikte haklar tanınması
hakkaniyet gereğidir.
Açıklanan gerekçelerle, sosyal hukuk devleti ve hakkaniyet ilkeleri gereğince başvuru sahibinin ve
aynı durumda olanların geçmişe dönük haklarının verilmesi için kanun tasarısı hazırlaması yönünde
Başbakanlığa ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına karar
90
verilmiştir .
Öğretmenlerin Yıllık İzinde Çağrılarak Mesleki Çalışma Görevinin Verilmesinin Hukuka
Aykırı Olduğu İddiası Hakkında
Başvuran, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı İzmir Güzelbahçe Cengiz Topel Anadolu Lisesinde
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Öğretmeni olarak görev yaptığını ve 19 yıl kıdemi olduğunu,
Güzelbahçe İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce 23/06/2017 tarihinde ortak sınavlar ve ÖSYS tercih
döneminde il genelindeki komisyonlarda görevlendirildiğini, tercih dönemlerinin yaz tatiline denk
gelmesi nedeniyle 05/07/2017 tarihinde 657 sayılı Kanunun 11 nci maddesi gereği itirazda
bulunduğunu, adı geçen İdarenin 12/07/2017 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim
Kurumları Yönetmeliğinin 90/2 nci maddesi gerekçe gösterilerek itirazının reddedildiğini,
dolayısıyla 18/07/2017 tarihinde görevine başladığını, 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun
43 üncü maddesinin (a) fıkrasında;” Öğretmenler, yaz tatili içinde aralıksız iki ay izinlidirler. Ancak,
bu iki aylık izin sürelerine dokunulmadan kalan tatil zamanlarında yönetmeliğinde saptanacak
meslekle ilgili çalışmalara katılmakla yükümlüdürler.” şeklinde ifade edildiğini, söz konusu 222
sayılı kanun dayanak alınarak oluşturulan MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 90 ıncı
maddesinin ikinci fıkrasında; “Rehber öğretmenler, diğer öğretmenlerle birlikte ders kesimi
tarihinden temmuz ayının ilk iş gününe, eylül ayının ilk iş gününden ders yılının başlama tarihine
kadar geçen sürelerde de mesleki çalışmalarını sürdürürler. Ancak yükseköğretime yönlendirme ve
tercihle ilgili iş ve işlemler için ihtiyaç duyulması halinde tatil dönemlerinde de görevlendirilebilir.”
şeklinde düzenlendiğini, Öğretmenlerin yaz tatilinde iki ay izinli olduklarını ve bu iki aylık izin
sürelerine dokunulmadan kalan tatil zamanlarında yönetmelikle saptanacak meslekle ilgili
çalışmalara katılmakla yükümlü oldukları açıkça kanunda düzenlenmesine rağmen yıllık izinde
çağrılarak mesleki çalışma görevinin verilmesinin hukuka aykırı olduğunu iddia ederek, söz konusu
90 2017/3840 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 07/05/2018 tarihli Tavsiye Kararı
2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
137