Page 135 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 135

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ  KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


              görevlendirme  süresinin  de  bir  yılı  aştığı  görülmektedir.  Bu  açıklamalar  ve  yerleşik  içtihatlar
              dikkate  alındığında,  geçici  görevlendirme  işleminin  süresi  belirlenmediği,  başvuranın  asıl
              kadrosundan uzak tutulmasına yol açıcı nitelikte olduğu değerlendirilmekte dolayısıyla bu işlemin
              hukuka ve hakkaniyete uygun olmadığı kanaatine ulaşılmaktadır. Zira sürekliliği olan bir hizmetin
              bu  yolla  görülmesi  olanaklı  bulunmamaktır.  İdare  süreklilik  gösteren  hizmetlerinin  yerine
              getirilmesinde  ihtiyaç  duyduğu  belli  nitelik  ve  sayıdaki  kamu  görevlisini,  ilgili  mevzuatındaki
              koşullar doğrultusunda sağlamalıdır.  İdare, teşkilat  yapısı ve mevzuatı gereği ilçelerde olmayan
              kadrolarını ildeki kadrolarından görevlendirme yoluyla temin etmektedir. Ancak bu durumun gerek
              idareyi gerekse personeli zorladığı anlaşılmaktadır. Zira ilçelerdeki tesisler yöredeki çocukların,
              gençlerin  aslında  tüm  yöre  sakinlerinin  kullanması,  spora  katkı  sağlaması,  sporculara  eşit
              imkânlarda yararlanabilme olanağını sunması amacıyla kurulmaktadır. Aslında kamu yararı yüksek
              olan  ve  büyük  yatırımlar  yapılarak  ilçe  müdürlükleri  bünyesinde  kurulan  bu  tesislerin  kadrolu
              personelinin de bulunması gerektiği ancak bu sayede istenen verimin alınabileceği açıktır. İlçelerde
              sadece müdür kadrosunun bulunması kamuya hizmetin sunulmasını zorlaştırmaktadır. Dolayısıyla
              kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılabilmesi amacıyla idarenin, teşkilat yapısını gözden
              geçirerek ilçe müdürlüklerinde elzem olan personel kadrosunun temini için gerekli yasal çalışmayı
              yapması  gerektiği  kanaatine  varılmaktadır.  Çünkü  hukuk  devletinin  temel  ilkelerinden  biri
              “belirlilik”tir. Bu ilkeye göre hukuki düzenlemelerin hem kişiler hem de idare yönünden herhangi
              bir duraksamaya ve kuşkuya yer vermeyecek şekilde açık, net, anlaşılır, uygulanabilir ve nesnel
              olması,  ayrıca  kamu  otoritelerinin  keyfi  uygulamalarına  karşı  koruyucu  önlem  içermesi  de
              gereklidir.  İdarenin  görevlendirme  yolu  ile  personel  temin  etme  uygulaması  personel  arasında
              belirsizlik yaratmaktadır. Hukuk güvenliği, normların öngörülebilir olmasını, bireylerin tüm eylem
              ve  işlemlerinde  devlete  güven  duyabilmesini,  devletin  de  yasal  düzenlemelerde  bu  güven
              duygusunu zedeleyici yöntemlerden kaçınmasını gerekli kılar (AYM, 17/04/2008 Tarihli, E.2005/5,
              K.2008/93 sayılı Kararı). Dolayısıyla kamu yararı için ilçelerdeki kadro durumuna yönelik gerekli
              çalışmaların yapılması gerekmektedir.

              Ayrıca idare başvuranın görevlendirmesini iptal edilebileceğini ve harcırah konusunda mağduriyeti
              varsa giderebileceğini de belirtmiştir. Başvuran bir defaya mahsus harcırah almıştır. Dolayısıyla
              Harcırah Kanunu’nun ilgili maddeleri dikkate alınarak gerekli inceleme yapılması ve başvuranın
              alabileceği harcırah varsa tespit edilerek ödenmesi gerektiği anlaşılmıştır.

               İdarenin  konu  ile  ilgili  açıklamaları,  ilgili  mevzuat  ve  tüm  dosya  kapsamı  birlikte
              değerlendirildiğinde; başvuranın geçici görevlendirilmesinin sona ermesi talebinin idare tarafından
              reddedilmesi işleminin hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu tespit edildiğinden İdareye, başvuranın
              talebini yerine getirmesi, Harcırah Kanununa göre alabileceği harcırah varsa ödemesi, Gençlik ve
              Spor Bakanlığına, Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüklerinde yaşanan personel sorununu
              kalıcı  olarak  çözmek amacıyla  gerekli çalışmaları  yapması,  hususlarında tavsiyede  bulunulması
              gerektiği  değerlendirilmek  suretiyle  6245  sayılı  Harcırah  Kanunu  kapsamında  ödenebilecek
              harcırah varsa ödenmesi hususlarında Muğla Valiliği Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğüne
              Tavsiyede  Bulunulmasına,  Gençlik Hizmetleri  ve Spor  İlçe Müdürlüklerinde müdür dışında bir
              kadro olmaması nedeniyle yaşanan personel sıkıntısının çözülmesi amacıyla gerekli çalışmaların
                                                                                                       88
              yapılması yönünde Gençlik ve Spor Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına, karar verilmiştir .

              88  2017/8755 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 10/01/2018 tarihli Tavsiye Kararı


          134      2018  6 AYLIK FAALİYET RAPORU
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140