Page 134 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 134
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
faydalanabilmek için zarar görenin ekonomik durumu ile ilgili herhangi bir şart öngörülmediği,
somut olayda başvuranın herhangi bir kusuru olmaksızın doğal afet sebebiyle ikamet ettiği konutun
kullanılamaz hale geldiği, ayrıca ambar ve odunluğun kullanılmaması gerektiği hususlarının
Jeolojik Etüt Raporu ile de tespit edildiği ve afetin gerçekleştiği bölgenin “Afete Maruz Bölge”
olduğuna dair 03/07/2017 tarih ve 2017/10494 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının söz konusu tespitin
yapılması akabinde alındığı, bu sebeple başvuranın herhangi bir kusuru olmaksızın doğal afet
sebebiyle uğradığı mağduriyetin giderileceği hususunda bir beklentisinin bulunduğu; ayrıca Afet ve
Acil Durum Yönetimi Başkanlığının iradesinin şikâyet konusu işlemin dayanağını teşkil eden
Yönetmelik hükümlerinin günümüz koşullarına uygun hale getirilmesi gerektiği yönünde olduğu
hususları dikkate alındığında, şikâyet konusu işlemin hakkaniyete uygun bulunmadığı
değerlendirilmiştir.
Yukarıda açıklanan gerekçeler ve dosya kapsamına göre başvurunun kabulüne,
1- Başvuranın, Ordu İli Ünye İlçesi Uğurlu Mahallesinde gerçekleşen heyelan nedeniyle
uğradığı mağduriyetin giderilmesi yönünde makul sürede işlem tesis edilmesi hususunda
Ordu Valiliği’ne Tavsiyede Bulunulmasına,
2- “Afetlerin Genel Hayata Etkililiğine İlişkin Temel Kurallar Hakkında Yönetmelik”
hükümlerinin günümüz koşullarına uygun hale getirilmesi amacıyla mevzuat çalışmaları
yapılması yönünde makul sürede işlem tesis edilmesi hususunda Afet ve Acil Durum
87
Yönetimi Başkanlığı’na Tavsiyede Bulunulmasına, karar verilmiştir .
Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüklerinde Müdür Dışında Bir Kadro Olmaması
Nedeniyle Yaşanan Personel Sıkıntısının Çözülmesi Amacıyla Gerekli Mevzuat
Çalışmalarının Yapılması
Başvuran, Muğla Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğünde antrenör kadrosunda bulunduğunu,
merkezde bulunan Menteşe Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğünde tesis amiri olarak görev
yapıyorken Kavaklıdere Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğüne tesis amiri olarak geçici
görevlendirildiğini belirterek kamu yararı gereği geçici görevinin sonlandırılmasını, alabileceği
harcırah varsa ödenmesini ve ilçe müdürlüklerindeki kadro sorunu ile ilgili yasal çalışma
yapılmasını talep etmektedir.
Kurum içi geçici görevlendirme; bir kamu kurumunun mevzuatla belirlenmiş olan görev alanı içinde
yer alan “geçici” nitelikteki bir hizmeti yürütmek amacı ile gerçekleştirilmeli, görevlendirilecek
memurların görev ve yetkileri net bir şekilde belirlenmelidir. Ayrıca sunulacak hizmet ile ilgili
konuda uzmanlaşmış/durumu uygun olan kamu görevlilerinin hizmetlerine duyulan ihtiyaç net bir
şekilde ortaya konulmalı, belli bir süre ile sınırlı olmalı ve atamaya yetkili amir tarafından
yapılmalıdır. İdare ilçe müdürlüğünde personel kadrosu bulunmadığından ihtiyaç ve zorunluluktan
kaynaklı başvuranı idari bir görevle görevlendirmiştir.
Söz konusu görev, niteliği itibariyle süreklilik gerektiren bir görevdir. Başvuran ana görevini
yapamadığından ve geçici görevin süreside belli olmadığından dolayı görevlendirmesinin
sonlandırılmasını talep etmektedir. Başvuranın ana görevinin tesis şefliği olmadığı ayrıca
87 2017/8935 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 17/01/2018 tarihli Tavsiye Kararı
2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
133