Page 142 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 142

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU

              düzenlemeye gidildiği, mezkur madde hükmünde burs alma süresinin öğrenim kredisi ile birlikte
              değerlendirilmesine olanak tanıyan bir düzenlemeye yer verilmediği, dolayısıyla başvuranın burs
              alma süresinin Akdeniz Üniversitesinde ilk defa burs almaya başladığı tarihten itibaren başlatılması
              gerektiği, her ne kadar başvuranın imzaladığı taahhütnamenin 4 üncü maddesinde “öğretim kurumu
              değişikliği  olması  halinde  toplamda  yeni  öğretim  kurumunun  normal  öğrenim  süresi  kadar
              kredi/burs verilir” şeklinde bir hüküm bulunsa da, burs ve kredi ödemelerine ilişkin usul ve esasların
              yönetmelikle  düzenlenmesi  gereği  karşısında  taahhütname  hükmü  ile  ilave  kısıtlamalar
              getirilmesine itibar edilemeyeceği kanaatine varılmıştır.

              Kurumumuzca  yapılan  değerlendirme  neticesinde;  idare  tarafından  tesis  edilen  burs  kesme
              işleminin Burs-Kredi Yönetmeliğinin 21 inci maddesine aykırı olduğu kanaatine varıldığından idari
              işlemin geri alınarak başvurana ödenmeyen burs tutarlarının ödenmesini de içerecek şekilde yeniden
              burs  bağlanması  yönünde  işlem  tesis  edilmesi  ve  öğrenim  kredisi  almakta  iken  burs  almaya
              başlayanlara yapılacak ödemenin süresine ilişkin Burs-Kredi Yönetmeliğinde düzenleme yapılması
              hususunda  Yüksek  Öğrenim  Kredi  ve  Yurtlar  Kurumu  Genel  Müdürlüğüne  Tavsiyede
                                             93
              Bulunulmasına, karar verilmiştir .

              2629  Sayılı  Uçuş,  Paraşüt,  Denizaltı,  Dalgıç  ve  Kurbağa  Adam  Hizmetleri  Tazminat
              Kanununda Uçuş Teknisyenleri Lehine Bir Düzenleme Yapılması Hakkında

              Başvuran,  uçuş  teknisyenlerinin  özlük  hakları  konusunda  idarenin  adaletsiz  ve  hakkaniyetsiz
              davrandığını, 2629 sayılı Uçuş, Paraşüt, Denizaltı, Dalgıç Ve Kurbağa Adam Hizmetleri Tazminat
              Kanununda; 666 sayılı KHK ve 671 sayılı KHK ile 2014 yılında çıkarılan Yan Ödeme Kararnamesi
              kapsamında düzenlemeler yapıldığını, bu üç düzenleme ile pilot, seyrüsefer subayı, silah sistem
              subayı  ve  taktik  koordine  subayı  personelinin  özlük  haklarının  iyileştirildiğini,  ancak  astsubay
              statüsündeki  uçuş  ekibi  personelinin  özlük  haklarında  ise  kayda  değer  bir  artış  olmadığını,
              dolayısıyla  bu  durumun  aynı  hava  aracı  içerisinde  pilotla  birlikte  görev  yapan  uçuş  ekibi
              personelinin  moral  ve  motivasyonunu  olumsuz  etkilediğini  belirterek,  2629  sayılı  Tazminat
              Kanununda uçuş operatörleri ve uçuş teknisyenleri lehine bir düzenleme yapılarak özlük haklarında
              makul bir iyileştirilme yapılmasını talep etmektedir.

              Kurumumuzca  yapılan  değerlendirme  neticesinde;  uçuş  tazminatlarının  2629  sayılı  Kanunda
              düzenlendiği, ilgili Kanunda müteaddit zamanlarda bazı değişikliklerin yapıldığı, ancak özellikle
              666,  671  ve  676  KHK’larla  yapılan  düzenlemelerde  başvuruya  konu  tazminat  oranlarında
              farklılaştırılmaya gidildiği, bu kapsamda Ek Cetvelde “E” hizmet grubunda yer alan uçuş ekibi
              personeli ile ilgili yapılan değerlendirmede; yaptıkları işin mahiyeti göz önüne alındığında; uçmakta
              olan  hava  aracının  içinde  pilot  ile  beraber  fiilen  bulundukları  ve  hava  aracının  uçurulmasına
              katılımlarının  zorunlu  oluğu,  pilot,  seyrüsefer  subayı  ve  silah  sistem  subaylarında  olduğu  gibi
              oldukça fazla uçuş saati ve riskine sahip olduğu, görev yaptıkları hava aracının her sortisinde de
              bulunmalarının mecburi olduğu anlaşılmıştır.

              2629  sayılı  Kanuna  göre  ödenen  tazminatların  subay-astsubay  dengesine  göre  belirlenmediği,
              Kanunun 3 üncü maddesinde tanımlanan statü ve hizmet yılının esas alındığı, hizmet gruplarına


              93  2017/10845 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 19/02/2018 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                                     2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
                                                                                                              141
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147