Page 142 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 142
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
düzenlemeye gidildiği, mezkur madde hükmünde burs alma süresinin öğrenim kredisi ile birlikte
değerlendirilmesine olanak tanıyan bir düzenlemeye yer verilmediği, dolayısıyla başvuranın burs
alma süresinin Akdeniz Üniversitesinde ilk defa burs almaya başladığı tarihten itibaren başlatılması
gerektiği, her ne kadar başvuranın imzaladığı taahhütnamenin 4 üncü maddesinde “öğretim kurumu
değişikliği olması halinde toplamda yeni öğretim kurumunun normal öğrenim süresi kadar
kredi/burs verilir” şeklinde bir hüküm bulunsa da, burs ve kredi ödemelerine ilişkin usul ve esasların
yönetmelikle düzenlenmesi gereği karşısında taahhütname hükmü ile ilave kısıtlamalar
getirilmesine itibar edilemeyeceği kanaatine varılmıştır.
Kurumumuzca yapılan değerlendirme neticesinde; idare tarafından tesis edilen burs kesme
işleminin Burs-Kredi Yönetmeliğinin 21 inci maddesine aykırı olduğu kanaatine varıldığından idari
işlemin geri alınarak başvurana ödenmeyen burs tutarlarının ödenmesini de içerecek şekilde yeniden
burs bağlanması yönünde işlem tesis edilmesi ve öğrenim kredisi almakta iken burs almaya
başlayanlara yapılacak ödemenin süresine ilişkin Burs-Kredi Yönetmeliğinde düzenleme yapılması
hususunda Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğüne Tavsiyede
93
Bulunulmasına, karar verilmiştir .
2629 Sayılı Uçuş, Paraşüt, Denizaltı, Dalgıç ve Kurbağa Adam Hizmetleri Tazminat
Kanununda Uçuş Teknisyenleri Lehine Bir Düzenleme Yapılması Hakkında
Başvuran, uçuş teknisyenlerinin özlük hakları konusunda idarenin adaletsiz ve hakkaniyetsiz
davrandığını, 2629 sayılı Uçuş, Paraşüt, Denizaltı, Dalgıç Ve Kurbağa Adam Hizmetleri Tazminat
Kanununda; 666 sayılı KHK ve 671 sayılı KHK ile 2014 yılında çıkarılan Yan Ödeme Kararnamesi
kapsamında düzenlemeler yapıldığını, bu üç düzenleme ile pilot, seyrüsefer subayı, silah sistem
subayı ve taktik koordine subayı personelinin özlük haklarının iyileştirildiğini, ancak astsubay
statüsündeki uçuş ekibi personelinin özlük haklarında ise kayda değer bir artış olmadığını,
dolayısıyla bu durumun aynı hava aracı içerisinde pilotla birlikte görev yapan uçuş ekibi
personelinin moral ve motivasyonunu olumsuz etkilediğini belirterek, 2629 sayılı Tazminat
Kanununda uçuş operatörleri ve uçuş teknisyenleri lehine bir düzenleme yapılarak özlük haklarında
makul bir iyileştirilme yapılmasını talep etmektedir.
Kurumumuzca yapılan değerlendirme neticesinde; uçuş tazminatlarının 2629 sayılı Kanunda
düzenlendiği, ilgili Kanunda müteaddit zamanlarda bazı değişikliklerin yapıldığı, ancak özellikle
666, 671 ve 676 KHK’larla yapılan düzenlemelerde başvuruya konu tazminat oranlarında
farklılaştırılmaya gidildiği, bu kapsamda Ek Cetvelde “E” hizmet grubunda yer alan uçuş ekibi
personeli ile ilgili yapılan değerlendirmede; yaptıkları işin mahiyeti göz önüne alındığında; uçmakta
olan hava aracının içinde pilot ile beraber fiilen bulundukları ve hava aracının uçurulmasına
katılımlarının zorunlu oluğu, pilot, seyrüsefer subayı ve silah sistem subaylarında olduğu gibi
oldukça fazla uçuş saati ve riskine sahip olduğu, görev yaptıkları hava aracının her sortisinde de
bulunmalarının mecburi olduğu anlaşılmıştır.
2629 sayılı Kanuna göre ödenen tazminatların subay-astsubay dengesine göre belirlenmediği,
Kanunun 3 üncü maddesinde tanımlanan statü ve hizmet yılının esas alındığı, hizmet gruplarına
93 2017/10845 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 19/02/2018 tarihli Tavsiye Kararı
2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
141