Page 137 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 137

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ  KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


              neticesinde;  başvurana  ait  bağımsız  bölümün  ortalama  emsal  (kıyas)  değer  olarak  hesaplandığı
              belirtilen 510,619 kWh değeri üzerinden faturalandırmasının hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu
              sonuç ve kanaatine varılmıştır.

              Açıklanan gerekçelerle başvurunun kabulüne; “Merkezi  Isıtma ve Sıhhi Sıcak Su Sistemlerinde
              Isınma ve Sıhhi Sıcak Su Giderlerinin Paylaştırılmasına İlişkin Yönetmelik”te; merkezi sistemlerle
              ısıtma  yapılan  bağımsız  bölümlerdeki  mahal  sıcaklıklarının  asgari  15°C  olacak  şekilde
              ayarlanmadığının  tespitine  ilişkin  usulün  belirlenmesi  ile  tespit  halinde  yapılacak  uygulamaya
              ilişkin düzenleme yapılması hususunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına,
                             89
              karar verilmiştir .


              28  Şubat  Sürecinde  Görevlerine  Son  Verilmesi  Nedeniyle  Çalışılamayan  Sürelere  İlişkin
              Özlük Haklarının Verilmesi Amacıyla Kanun Tasarısı Hazırlaması

              Başvuran, 1997 yılında (Mülga) Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü
              taşra teşkilatının personel ihtiyacını karşılamak üzere açılan sınavın yazılı ve sözlü aşamalarında
              başarılı olduğunu ve atamasının gerçekleştirildiğini, 12 ay görev yaptıktan sonra 28 Şubat sürecinde
              bahsi geçen sınavın iptal edildiği gerekçesiyle görevine son verildiğini, bu işlemin dayanağı olan
              sınav  iptali  işleminin  hiçbir  hukuki  dayanağı  olmayıp  politik  ve  ideolojik  gerekçelerle  mağdur
              oluğunu, 2013 yılında 6495 sayılı Kanun’un Geçici birinci maddesinin birinci fıkrasına istinaden
              yeniden  görevine  döndüğünü,  geriye  dönük  hizmetlerinin  sayılmadığını  ve  özlük  haklarından
              mahrum kaldığını, çalışamadığı 1997 ile 2013 arasındaki döneme ilişkin özlük haklarının iadesi için
              Bakanlığa başvuruda bulunduğunu, ancak başvurusunun reddedildiğini, bu durumun Anayasaya,
              kanun önünde eşitlik ilkesine, sosyal devlet ilkesine, sosyal hukuk devleti ilkesine, Devletin çalışma
              hakkına  ilişkin  görevlerine,  taraf  olduğumuz  Birleşmiş  Milletler  ve  İLO  Sözleşmelerine  aykırı
              olduğunu,  ayrımcılığa  maruz  kaldığını,  emsallerine  nazaran  hem  maddi  hem  de  manevi  açıdan
              zarara uğradığı ifade ederek; 1997 ile 2013 yılları arasında yoksun kaldığı tüm özlük haklarının
              iadesi konusunda gerekli incelemenin yapılarak mağduriyetlerinin giderilmesini talep etmektedir.

              Memurların her türlü özlük haklarının kanunla düzenlenmesi gerektiği yönündeki Anayasa hükmü
              ve idarenin  yasama organı tarafından kanunla verilmemiş bir yetkiyi kullanmasının söz konusu
              olamayacağı veya kanunda öngörülen sınırların dışına çıkarak kanuna aykırı hareket edemeyeceği
              ve gerçeği dikkate alındığında, idarenin başvuranın geçmişe dönük haklarının verilmesi yönündeki
              talebini reddetmesi işleminde hukuka aykırılık bulunmamaktadır.

              Bununla birlikte, 28 Şubat döneminde disiplin cezaları ile memuriyetten çıkarılan ve 5525 ve 4455
              sayılı af kanunları ile memuriyete geri dönen kişilere de tıpkı 6495 sayılı Kanun ile 6518 sayılı
              Kanun’da yer aldığı üzere geçmişe dönük herhangi bir hak sağlanmayacağı açıkça ifade edilmiş
              olsa da;  5510 sayılı  Sosyal Sigortalar  Kanunu’na eklenen maddeler vasıtasıyla,  af kanunlarıyla
              görevine  iade  edilenlerin  geçmişe  dönük  olarak  çalışmadıkları  süreleri  hizmetlerine  sayılarak
              kademe  ve  derece  artışından  yaralanmalarının  sağlandığı  ve  bu  süreler  boyunca  sigorta  primi
              ödenmemiş  veya  emekli  keseneği  yatırılmamış  sürelerine  ilişkin  kesenek  ve  kurum  karşılığı
              toplamlarının ilgili kurumlar tarafından ödenmesi yönünde düzenleme yoluna gidildiği görülmüştür.

              89  2017/11494 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 06/02/2018 tarihli Tavsiye Kararı


          136      2018  6 AYLIK FAALİYET RAPORU
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142