Page 161 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 161

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ  KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


              Açıklanan gerekçelerle,  başvurunun kabulüne, başvuranın 5510/4-a kapsamındaki sigortalılığı için
              iki günlük ek nitelikte aylık prim ve hizmet belgesi ile işten ayrılış tarihi 14/09/2013 olacak şekilde
              2013/8 dönemi için 30 gün hizmeti geçmemek üzere SGK’ya bildirim yapılması ve işten ayrılış
              nedeninin  “35-6495  SK  nedeniyle  devlet  memurluğuna  geçenler”  olarak  düzeltilerek  SGK’ya
                                                                                                          107
              gönderilmesi  hususunda  Ölçme  Seçme  ve  Yerleştirme  Merkezine  Tavsiyede  Bulunulmasına ,
              karar verilmiştir.
              Engelli Başvuranın Yer Değiştirme Talebinin Yerine Getirilmesini Mümkün Kılacak Şekilde
              İlgili İdarenin Gerekli İş ve İşlemleri Yapması
              Başvuran,  İzmir  Orman  Bölge  Müdürlüğüne  bağlı  Manisa  Akhisar  Orman  İşletme  Müdürlüğü
              bünyesinde engelli işçi kadrosunda görev yaptığını, yasal hakkı olması hasebiyle bir kereye mahsus
              olarak yer değiştirme talebinde bulunduğunu, iki defa tayin isteğini bağlı bulunduğu Müdürlüğe
              iletmesine rağmen talebinin olumsuz olarak yanıtlandığını, çalıştığı Orman Genel Müdürlüğü İzmir
              Orman Bölge Müdürlüğü tarafından 30/06/2017 tarih ve 1367681 sayılı yazısında ifade ettiği “il
              bazında çalıştırılması gereken engelli işçi açığı oluşacağından nakil talebinin uygun görülmediği”
              gerekçesi  ile  reddedildiğini  ifade  ederek  tayin  talebinin  5620  sayılı  Kanun  kapsamında  olumlu
              sonuçlandırılmasını talep etmiştir.

              Başvuranın talebinin olumsuz olarak sonuçlandırılmasına gerekçe olarak 4857 sayılı İş Kanununun
              101 inci maddesinde yer alan idari para cezasını hükmünü gösterdiği, başvuranın tayin talebinin
              karşılanması engelli işçi sayısının durumunda 4857 sayılı Kanunda engelli çalıştırma zorunluluğu
              olarak belirlenen %4 oranının altına düşeceğini bu itibarla talebinin karşılanması için engelli işçi
              sayısında artış olması gerektiği ifade edilmiştir.

              Somut olay kapsamında yapılan değerlendirme neticesinde işveren kamu idaresinin mezkûr hükmü
              dayanak  göstererek,  olası  idari  para  cezasına  uğramamak  amacıyla  başvuranın  tayin  talebini
              reddettiği görülmüştür. İdare kadro imkânlarının yetersizliği ve idari para cezasına muhatap olma
              riski sebebiyle başvuranın tayin talebini reddetmiştir. Oysaki idareler uhdesindeki kamu hizmetini
              yürütmek amacıyla kadro ve teşkilat yapısını düzenleme yetki ve sorumluluğuna sahiptir. Ayrıca
              4857  sayılı  Kanunun  30  ve  101  inci  hükmünün  amacı  engellilerin  istihdamını  sağlamayı  amaç
              edinmiş olup, söz konusu hükümlerin kamu işçisi olan başvuranın tayin talebinin reddedilmesinde
              kanuni  dayanak  gösterilmesi  mümkün  değildir.  Bu  itibarla  Orman  Genel  Müdürlüğü  ve  İzmir
              Orman  Bölge  Müdürlüğü  başvuranın  tayin  talebinin  karşılanması  ile  birlikte  oluşacak  personel
              açığını kapatmak için yeni personel istihdamı yapabileceği gibi, başka bölgelerde çalışan memurları
              söz konusu bölge müdürlüğü emrine tayin edebilme yetki ve kapasitesine sahiptir.

              Kurumumuzca  yapılan  değerlendirme  neticesinde;  yukarıda  açıklanan  gerekçeler  ve  dosya
              kapsamına göre başvuranın tayin talebinin idarece reddedilmesinin hukuka aykırılık teşkil ettiği,
              başvuranın tayin talebinin olumlu olarak sonuçlandırılması için idarenin yetki ve sorumluluğunda
              olan personel politikasını engelli başvuranın talebinin yerine getirilmesini mümkün kılacak şekilde,
              Orman Genel Müdürlüğü’nün gerekli iş ve işlemleri yapması yönünde tavsiyede bulunulması sonuç
              ve kanaatine varılmak suretiyle başvurunun kabulüne; Başvuranın 5620 sayılı Kanun kapsamındaki
              tayin  talebinin gerçekleştirilmesi  için gerekli idari  işlemleri tesis  etmesi yönünde Orman Genel
              Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına   108  karar verilmiştir.


              107  2017/12290 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 16/03/2018 tarihli Tavsiye Kararı
              108  2017/13129 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 28/03/2018 tarihli Tavsiye Kararı


          160      2018  6 AYLIK FAALİYET RAPORU
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166