Page 150 - kdk_yillik_rapor2018
P. 150

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Kurum içi geçici görevlendirme; bir kamu kurumunun mevzuatla belirlenmiş olan görev
               alanı içinde yer alan “geçici” nitelikteki bir hizmeti yürütmek amacı ile gerçekleştirilmeli,
               görevlendirilecek memurların görev ve yetkileri net bir şekilde belirlenmelidir. Ayrıca
               sunulacak hizmet ile ilgili konuda uzmanlaşmış/durumu uygun olan kamu görevlilerinin
               hizmetlerine duyulan ihtiyaç net bir şekilde ortaya konulmalı, belli bir süre ile sınırlı
               olmalı ve atamaya yetkili amir tarafından yapılmalıdır.
               İdare ilçe müdürlüğünde personel kadrosu bulunmadığından ihtiyaç ve zorunluluktan
               kaynaklı başvuranı idari bir görevle görevlendirmiştir. Söz konusu görev, niteliği
               itibariyle süreklilik gerektiren bir görevdir. Başvuran ana görevini yapamadığından ve
               geçici görevin süreside belli olmadığından dolayı görevlendirmesinin sonlandırılmasını
               talep etmektedir. Başvuranın ana görevinin tesis şefliği olmadığı ayrıca görevlendirme
               süresinin de bir yılı aştığı görülmektedir.
               Bu açıklamalar ve yerleşik içtihatlar dikkate alındığında, geçici görevlendirme işleminin
               süresi belirlenmediği, başvuranın asıl kadrosundan uzak tutulmasına yol açıcı nitelikte
               olduğu  değerlendirilmekte  dolayısıyla  bu  işlemin  hukuka  ve  hakkaniyete  uygun
               olmadığı kanaatine ulaşılmaktadır. Zira sürekliliği olan bir hizmetin bu yolla görülmesi
               olanaklı bulunmamaktır. İdare süreklilik gösteren hizmetlerinin yerine getirilmesinde
               ihtiyaç duyduğu belli nitelik ve sayıdaki kamu görevlisini, ilgili mevzuatındaki koşullar
               doğrultusunda sağlamalıdır. İdare, teşkilat yapısı ve mevzuatı gereği ilçelerde olmayan
               kadrolarını  ildeki  kadrolarından  görevlendirme  yoluyla  temin  etmektedir.  Ancak  bu
               durumun  gerek idareyi gerekse personeli  zorladığı  anlaşılmaktadır. Zira ilçelerdeki
               tesisler yöredeki çocukların, gençlerin aslında tüm yöre sakinlerinin kullanması, spora
               katkı sağlaması, sporculara eşit imkânlarda yararlanabilme olanağını sunması amacıyla
               kurulmaktadır.
               Aslında kamu yararı yüksek olan ve büyük yatırımlar yapılarak ilçe müdürlükleri
               bünyesinde kurulan bu tesislerin kadrolu personelinin de bulunması gerektiği ancak
               bu  sayede  istenen verimin  alınabileceği  açıktır. İlçelerde  sadece müdür  kadrosunun
               bulunması kamuya hizmetin sunulmasını zorlaştırmaktadır. Dolayısıyla kamu
               kaynaklarının etkin ve verimli kullanılabilmesi amacıyla idarenin, teşkilat yapısını
               gözden geçirerek ilçe müdürlüklerinde elzem olan personel kadrosunun temini için
               gerekli yasal çalışmayı yapması gerektiği kanaatine varılmaktadır.

               Ayrıca idare başvuranın görevlendirmesini iptal edilebileceğini ve harcırah konusunda
               mağduriyeti varsa giderebileceğini de belirtmiştir. Başvuran bir defaya mahsus harcırah
               almıştır. Dolayısıyla Harcırah Kanununun  ilgili maddeleri  dikkate alınarak gerekli
               inceleme yapılması ve başvuranın alabileceği harcırah varsa tespit edilerek ödenmesi
               gerektiği anlaşılmıştır.

               İdarenin konu ile ilgili açıklamaları, ilgili mevzuat ve tüm dosya kapsamı birlikte
               değerlendirildiğinde; başvuranın geçici görevlendirilmesinin sona ermesi talebinin
               idare  tarafından reddedilmesi işleminin hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu



                                                                        2018 YILLIK RAPOR  149
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155