Page 154 - kdk_yillik_rapor2018
P. 154

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               durumun aynı hava aracı içerisinde pilotla birlikte görev yapan uçuş ekibi personelinin
               moral  ve  motivasyonunu  olumsuz  etkilediğini  belirterek,  2629  sayılı  Tazminat
               Kanununda uçuş operatörleri ve uçuş teknisyenleri lehine bir düzenleme yapılarak özlük
               haklarında makul bir iyileştirilme yapılmasını talep etmektedir.
               Kurumumuzca yapılan  değerlendirme  neticesinde;  uçuş  tazminatlarının  2629 sayılı
               Kanunda düzenlendiği, ilgili Kanunda müteaddit zamanlarda bazı değişikliklerin
               yapıldığı, ancak özellikle 666, 671 ve 676 KHK’larla yapılan düzenlemelerde başvuruya
               konu  tazminat  oranlarında  farklılaştırılmaya  gidildiği,  bu  kapsamda  Ek  Cetvelde
               “E” hizmet grubunda yer alan uçuş ekibi personeli ile ilgili yapılan değerlendirmede;
               yaptıkları işin mahiyeti göz önüne alındığında; uçmakta olan hava aracının içinde pilot
               ile beraber fiilen bulundukları ve hava aracının uçurulmasına katılımlarının zorunlu
               oluğu, pilot, seyrüsefer subayı ve silah sistem subaylarında olduğu gibi oldukça fazla
               uçuş saati ve riskine sahip olduğu, görev yaptıkları hava aracının her sortisinde de
               bulunmalarının mecburi olduğu anlaşılmıştır.
               2629 sayılı Kanuna göre ödenen tazminatların subay-astsubay dengesine göre
               belirlenmediği, Kanunun 3 üncü maddesinde tanımlanan statü ve hizmet yılının
               esas alındığı, hizmet gruplarına karşılık gelen oranların ise personelin temininde ve
               yetiştirilmesinde yaşanan güçlükler, silahlı kuvvetlerin kadro ihtiyaçları ve personelin
               sahip olduğu sorumluluk vs. gibi hususların dikkate alındığı, ayrıca gönderilen bilgi
               ve belgelerden  Kara Kuvvetleri  Komutanlığında  görevli uçuş  teknisyenlerinin  özlük
               haklarının iyileştirilmesine yönelik çalışmaların 07/04/2017 tarihinde Milli Savunma
               Bakanlığına, 2014 yılı Askeri Personel Yan Ödeme Kararnamesi ile 13 yıl ve daha fazla
               hizmeti olan jet ve pervaneli pilotlara 30.000-45.000 puan olarak verilen temininde
               güçlük zammının aynı hizmet yılını tamamlayan uçuş teknisyenlerine de 20.000-35.000
               puan olarak verilmesi hususunun 24/11/2017 tarihinde Genelkurmay Başkanlığına
               teklif edildiği, yine Kara Kuvvetleri Komutanlığınca yapılan değerlendirmede, görev
               yapan uçuş teknisyenlerinin  ilave tazminatlarında  yapılacak  bir düzenlemenin  askeri
               hiyerarşide olumsuz sonuç doğurmayacağı, uçuş tazminatlarında değişiklik yapılmamış
               olmasının kendilerinin ve aynı hava aracında görev yapan uçucuların moral ve
               motivasyonunu olumsuz olarak  etkileyebileceği,  dolayısıyla aynı hava aracı içinde
               görev yapan uçuş teknisyeni personelinin özlük haklarının iyileştirilmesinin hava aracı
               içerisinde paylaştığı risk ve tehlike, personel temininde ve yetiştirilmesinde yaşanan
               güçlükler ve diğer hususlar dikkate alındığında bu personelin moral ve motivasyonuna
               katkı sağlayacağının değerlendirildiği belirtilmiştir.
               Bu bağlamda yapılan düzenlemelerle diğer hizmet gruplarına göre uçuş teknisyenlerinin
               almış olduğu tazminatlarla ilgili olarak, düzenleme yapılması kanaati oluştuğundan Milli
               Savunma Bakanlığının koordinasyonunda yapılması muhtemel değişikliklerde yukarıda
               belirtilen hususların hakkaniyet boyutuyla dikkate alınması değerlendirilmiştir.





                                                                        2018 YILLIK RAPOR  153
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159