Page 313 - kdk_yillik_rapor2018
P. 313

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 Keskin T Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumu Müdürlüğüne ve Keskin Mal Müdürlüğüne
                 yazı yazdığını; bunun üzerine, harç bedelinin iadesi için Keskin Mal Müdürlüğüne
                 müracaatta bulunduğunu; Mal Müdürlüğünün, 15/12/2017 tarihli yazısıyla, iade
                 talebinin harcın yatırıldığı saymanlığa iletilmesi gerektiğini bildirdiğini; ilerleyen
                 süreçte Kırıkkale Defterdarlığına bir dilekçe gönderdiğini; ancak ‘alındı belgesi’ aslının
                 verilmemesi ve diğer ekli evrakın ‘aslı gibidir’ veya ‘e-imzalıdır‘ kaşesi ile onaylanmaması
                 gerekçesiyle iade talebinin yerine getirilmediğini; bu eksikliklerin say2000 sistemi
                 üzerinden veya doğrulama kodu marifetiyle giderilebileceğini; ispat yükümlülüğünün
                 tarafına  yüklendiğini  ve tutuklu  olduğunun göz  ardı edildiğini; yazışma  ve zaman
                 israfına yol açıldığını iddia ederek gerekli araştırmanın yapılmasını ve anılan harç
                 bedelinin tarafına iadesini talep etmiştir.

                 Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; Kamu Hizmetlerinin
                 Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin  Yönetmeliğin 8 inci maddesinde
                 zikredildiği üzere, idarenin görevi gereği uhdesinde bulundurduğu bilgi-belgelerin
                 başvuru sahiplerinden istenmemesi ile diğer idarelerin elektronik ortamda paylaşıma
                 açtığı bilgi-belgelerin başvuru sahiplerinden istenmeyeceği yönündeki hükümlere uygun
                 olarak, hürriyetinden mahrum kalanların (tutuklu-hükümlü) kamu kurum-kuruluşlarını
                 ilgilendiren iş-işlemlerinde bazı gereklilikleri tam olarak sağlayamayabilecekleri
                 de dikkate alınarak idari düzenleyici işlemlerde (yönetmelik, genelge vb.) gerekli
                 düzenlemelerin  yapılması  önem taşıdığı  belirtilerek  başvuruya  muhatap  idarenin,
                 bireysel başvuru harcının iade edilmemesi sonucunu doğuran iş-işlemlerinin, hukuka
                 ve iyi yönetim anlayışına uygun olmadığı değerlendirilerek bireysel başvuru harcının
                 iade edilmemesi sonucunu doğuran iş-işlemlerin yeniden gözden geçirilmesi, alındı
                 belgesinin fotokopisinin kurum kayıtlarıyla teyidinin yapılması ve diğer belgelerin de
                 doğruluğunun tespitinin gerçekleştirilmesi suretiyle anılan bedelin şikâyetçiye iadesi
                                                                      76
                 hususunda Kırıkkale Defterdarlığına Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                 6.6.3  Vergi İşlemleri

                 Vergi uyuşmazlıkları, verginin tarafları olan devlet/idareler veya vergiye muhatap olan
                 kişilerin, düşünce ve davranışlarındaki farklılık sebebiyle uygulamada ortaya çıkan
                 anlaşmazlıklar olarak tanımlanmaktadır. Kurumumuza yapılan başvurulardan vergi
                 uyuşmazlıklarının ağırlıklı olarak salınan (tahakkuk ettirilen) verginin miktarı, kesilen
                 vergi cezaları ile verginin tahsili konularında ortaya çıktığı görülmektedir.
                 Vergi işlemlerinde (vergileme sürecinde) ortaya çıkan anlaşmazlıkların giderilmesi
                 için kişiler, vergi ile ilgili idareler nezdinde yaptıkları girişimlerden sonuç alamamaları
                 halinde diğer bir ifadeyle idarelerin olumsuz cevabı üzerine Kamu Denetçiliği Kurumu
                 (ombudsmanlık) gibi bağımsız kamu otoritesi olan Kurumlara doğrudan başvuru
                 yapabilecekleri gibi bu Kurumlara başvuru yapmaksızın doğrudan doğruya vergi
                 mahkemelerinde dava açabilmektedirler.

                 76  2018/4101 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 28/09/2018 tarihli ve Tavsiye Kararı


             312 2018 YILLIK RAPOR
   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318