Page 398 - kdk_yillik_rapor2018
P. 398
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
tedavisinin mümkün olduğu Denizli İline tayinini talep ettiğini ancak Bakanlıkça “aile
mazeretine bağlı yer değiştirmelerde bu madde uyarınca istihdam edilen öğretmenin
eşi bu öğretmene tabidir” hükmü dayanak alınarak talebinin reddedildiğini, ifade
ederek sağlık mazeretine dayalı olarak Denizli İline tayininin yapılmasını, mümkün
değilse çocuğunun tedavisinin mümkün olduğu başka bir ile tayinin yapılmasını talep
etmektedir.
Kurumumuzca yapılan değerlendirme neticesinde, Milli Eğitim Bakanlığının görev
alanı çerçevesinde eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla getirilen sözleşmeli
öğretmenlik uygulaması kapsamında, ilgili mevzuatta atananların 4 yıl süreyle
başka yere atanmayacağı yönünde bir hüküm bulunsa da, sağlık sorunları nedeniyle
ilgililerin yaşadıkları mağduriyetler karşısında, sosyal devlet olmanın ve hakkaniyet
ilkesinin bir gereği olarak, ilgililere idare tarafından gerekli kolaylığın sağlanması
gerektiği değerlendirilmiştir. Bu kapsamda, yukarıda yer verilen gerekçelere dayanarak
başvuranın atamasının, çocuğunun tedavisinin devam ettiği Denizli iline, mümkün
değilse çocuğun tedavisinin mümkün olduğu başka bir ile yapılması hususunda Milli
Eğitim Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına 149 karar verilmiştir.
6.12.5.2 Eşitlik ve Hakkaniyet İlkeleri Kapsamında Başvuranın Durumuna
Uygun Bir Ücret Belirlenmesi
Başvuran, İstanbul Tapu ve Kadastro Bölge Müdürlüğünde, Sözleşmeli Programcı
olarak görev yapmakta iken eş durumu mazereti ile Strateji Geliştirme Daire
Başkanlığına naklen atanmış ve 23/02/2017 tarihinde Tapu ve Kadastro Genel
Müdürlüğü Strateji Geliştirme Daire Başkanlığında çalışmaya başlamış olduğunu,
İstanbul Bölge Müdürlüğünde Sözleşmeli Programcı olarak çalışan başka bir personel
bulunmadığından maaşını karşılaştırmasının mümkün olmadığını ancak yeni görev
yerinde, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışan Sözleşmeli Programcı
ve Çözümleyiciler ile arasında ciddi bir maaş farkının olduğunu, sözleşme ücretlerinin
ise neredeyse kendisinin ücretinin iki katı olduğunu, bu maaş farkının neden bu kadar
fazla olduğu ve kendisinin sözleşme ücretinin neden taban ücreti üzerinden yapıldığı
konusunda bir cevap da alamadığını belirterek söz konusu sözleşme ücreti farklılığının
giderilmesini talep etmektedir.
Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, başvuranın hizmet sözleşmesinde yer alan
brüt ücret tutarının; 2.217,56 TL, diğer sözleşmeli personelin hizmet sözleşmelerinde
yer alan brüt ücret tutarlarının; 4.621,75 TL, 4.880,94 TL, 4.995,08 TL olduğu
anlaşılmaktadır.
İstenen bilgi ve belgeler incelendiğinde; pozisyon unvanı bakımından; çözümleyici
ve programcı unvanı ile istihdam edildikleri, bu unvana ilişkin eğitim düzeyi
açısından; başvuranın eğitim seviyesinin yüksek lisans düzeyinde olduğu, diğer üç
sözleşmeli personelin eğitim seviyesinin ise lisans düzeyinde olduğu, kamu kurum ve
149 2017/16556 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 05/06/2018 tarihli Tavsiye Kararı
2018 YILLIK RAPOR 397