Page 398 - kdk_yillik_rapor2018
P. 398

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               tedavisinin mümkün olduğu Denizli İline tayinini talep ettiğini ancak Bakanlıkça “aile
               mazeretine bağlı yer değiştirmelerde bu madde uyarınca istihdam edilen öğretmenin
               eşi bu öğretmene tabidir” hükmü dayanak alınarak talebinin reddedildiğini, ifade
               ederek sağlık mazeretine dayalı olarak Denizli İline tayininin yapılmasını, mümkün
               değilse çocuğunun tedavisinin mümkün olduğu başka bir ile tayinin yapılmasını talep
               etmektedir.
               Kurumumuzca yapılan değerlendirme neticesinde, Milli Eğitim Bakanlığının görev
               alanı  çerçevesinde  eğitimde  fırsat  eşitliğini  sağlamak  amacıyla  getirilen  sözleşmeli
               öğretmenlik uygulaması kapsamında, ilgili mevzuatta atananların 4 yıl süreyle
               başka yere atanmayacağı yönünde bir hüküm bulunsa da, sağlık sorunları nedeniyle
               ilgililerin  yaşadıkları  mağduriyetler  karşısında,  sosyal  devlet  olmanın  ve  hakkaniyet
               ilkesinin bir gereği olarak, ilgililere idare tarafından gerekli kolaylığın sağlanması
               gerektiği değerlendirilmiştir. Bu kapsamda, yukarıda yer verilen gerekçelere dayanarak
               başvuranın atamasının, çocuğunun tedavisinin devam ettiği Denizli iline, mümkün
               değilse çocuğun tedavisinin mümkün olduğu başka bir ile yapılması hususunda Milli
               Eğitim Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına 149  karar verilmiştir.
               6.12.5.2 Eşitlik ve Hakkaniyet İlkeleri Kapsamında Başvuranın Durumuna
               Uygun Bir Ücret Belirlenmesi

               Başvuran, İstanbul  Tapu ve Kadastro Bölge Müdürlüğünde, Sözleşmeli Programcı
               olarak görev yapmakta iken eş durumu mazereti ile Strateji Geliştirme Daire
               Başkanlığına naklen atanmış ve 23/02/2017 tarihinde  Tapu ve Kadastro Genel
               Müdürlüğü Strateji Geliştirme Daire Başkanlığında çalışmaya başlamış olduğunu,
               İstanbul Bölge Müdürlüğünde Sözleşmeli Programcı olarak çalışan başka bir personel
               bulunmadığından maaşını karşılaştırmasının mümkün olmadığını ancak yeni görev
               yerinde, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışan Sözleşmeli Programcı
               ve Çözümleyiciler ile arasında ciddi bir maaş farkının olduğunu, sözleşme ücretlerinin
               ise neredeyse kendisinin ücretinin iki katı olduğunu, bu maaş farkının neden bu kadar
               fazla olduğu ve kendisinin sözleşme ücretinin neden taban ücreti üzerinden yapıldığı
               konusunda bir cevap da alamadığını belirterek söz konusu sözleşme ücreti farklılığının
               giderilmesini talep etmektedir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, başvuranın hizmet sözleşmesinde yer alan
               brüt ücret tutarının; 2.217,56 TL, diğer sözleşmeli personelin hizmet sözleşmelerinde
               yer alan brüt ücret tutarlarının; 4.621,75  TL, 4.880,94  TL, 4.995,08  TL olduğu
               anlaşılmaktadır.
               İstenen bilgi ve belgeler incelendiğinde; pozisyon unvanı bakımından; çözümleyici
               ve programcı unvanı ile istihdam edildikleri, bu  unvana ilişkin eğitim düzeyi
               açısından; başvuranın eğitim seviyesinin yüksek lisans düzeyinde olduğu, diğer üç
               sözleşmeli personelin eğitim seviyesinin ise lisans düzeyinde olduğu, kamu kurum ve


               149 2017/16556  numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen  05/06/2018 tarihli Tavsiye Kararı

                                                                        2018 YILLIK RAPOR  397
   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403