Page 403 - kdk_yillik_rapor2018
P. 403
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
verilmesi ve bu puanlama sonucunda atanmamasına ilişkin işlemin iptali istemiyle açtığı
davada Denizli İdare Mahkemesinin 09/01/2018 tarihli ve E:2017/1287, 2018/25 sayılı
kararında; ‘…Milli Eğitim Bakanlığı Maarif Müfettişliği mülakatı sonucunda 75 puanla
değerlendirilerek sonucunda atanamamasına ilişkin davalı idare işleminin dayanağı olan
Kılavuz hakkında Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunca yürütmenin durdurulması
kararı verilmiş olması nedeniyle dava konusu işlem dayanaksız hale geldiğinden hukuka
uyarlık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Öte yandan; bu karar, davacının mülakat sınavında daha yüksek bir puanla başarılı
olduğu ve atanması gerektiği şeklinde bir sonuç doğurmayacağı, dava konusu işlemin
dayanağı olan ve hukuka aykırılığı tespit edilen kılavuz hükümleri hakkında yapılacak
yeni düzenlemelerle belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde yeniden yapılacak
belirleme sonucunda ortaya çıkacak olan değerlendirme ve puana göre işlem tesis
edilmesine yönelik olduğu da açıktır…’gerekçesine yer verilerek dava konusu edilen
işlemin iptaline karar verildiği, bu karar doğrultusunda başvuranın yeniden mülakata
alındığı ve 65 puanla başarısız sayılması üzerine başvurunun yapıldığı anlaşılmaktadır.
Başvuru konusu olayda ise, başvuran tarafından her ne kadar mahkeme kararında
hukuka aykırılığı tespit edilen kılavuz hükümleri hakkında yapılacak yeni düzenlemelerle
belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde mülakata alınmadığı iddia edilmiş ise de,
Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 09/10/2017 tarihli ve Y.D. İtiraz No: 2017/894
sayılı kararı ile 2016 yılı Bakanlık Maarif Müfettişi Mülakat ve Atama Kılavuzunun
yürütmesinin durdurulması üzerine anılan kararın uygulanmasını teminen 25/01/2018
tarihli ve E.1795993 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Bakanlık Makam oluru ile adayların
hangi hususlarda ve nasıl değerlendirileceğinin açıkça düzenlendiği, 18/01/2018 tarih
ve E.1376170 sayılı Bakanlık Makam oluru ile mülakat komisyonunun oluşturulduğu,
mülakat komisyonun oluşturulması ile çalışma usul ve esaslarının belirlenmesi için
Bakanlığa düzenleme yapma yetkisi tanındığı, bu düzenlenme konusunda ise takdir
yetkisi tanımış olduğu görülmektedir.
Gerek 25/01/2018 tarihli ve E.1795993 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Bakanlık Makam
oluru gerekse 18/01/2018 tarihli ve E.1376170 sayılı Bakanlık Makam olurunun,
652 sayılı KHK ile idareye verilen düzenleme yapma yetkisi kapsamında olduğu,
KHK’da ifade edildiği şekilde mülakat komisyonunun oluşturulması ile çalışma usul ve
esaslarını düzenlediği, genel ve soyut nitelikte olduğu, ekindeki Mülakat Değerlendirme
Formunun KHK’da bertildiği şekilde düzenlenmiş olduğu görülmektedir. Dolayısıyla,
idarenin 652 sayılı KHK'nın açıkça verdiği düzenleme yapma yetkisini hukuka uygun
olarak kullandığı tespit edilmiştir.
Ancak, 652 sayılı KHK’da belirtilen değerlendirme kriterlerinin gözlem ve kanaate
dayalı olduğu açık olsa da, mülakat öncesinde sınav sorularını hazırlanması, her adaya
sorulan soruların ve cevapların kayda geçirilmesi, sorulan sorulara adayların verdiği
402 2018 YILLIK RAPOR