Page 403 - kdk_yillik_rapor2018
P. 403

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 verilmesi ve bu puanlama sonucunda atanmamasına ilişkin işlemin iptali istemiyle açtığı
                 davada Denizli İdare Mahkemesinin 09/01/2018 tarihli ve E:2017/1287, 2018/25 sayılı
                 kararında; ‘…Milli Eğitim Bakanlığı Maarif Müfettişliği mülakatı sonucunda 75 puanla
                 değerlendirilerek sonucunda atanamamasına ilişkin davalı idare işleminin dayanağı olan
                 Kılavuz hakkında Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunca yürütmenin durdurulması
                 kararı verilmiş olması nedeniyle dava konusu işlem dayanaksız hale geldiğinden hukuka
                 uyarlık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
                 Öte yandan; bu karar, davacının mülakat sınavında daha yüksek bir puanla başarılı
                 olduğu ve atanması gerektiği şeklinde bir sonuç doğurmayacağı, dava konusu işlemin
                 dayanağı olan ve hukuka aykırılığı tespit edilen kılavuz hükümleri hakkında yapılacak
                 yeni düzenlemelerle belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde yeniden yapılacak
                 belirleme sonucunda ortaya çıkacak olan değerlendirme ve puana göre işlem tesis
                 edilmesine yönelik olduğu da açıktır…’gerekçesine yer verilerek dava konusu edilen
                 işlemin iptaline karar verildiği, bu karar doğrultusunda başvuranın yeniden mülakata
                 alındığı ve 65 puanla başarısız sayılması üzerine başvurunun yapıldığı anlaşılmaktadır.

                 Başvuru konusu olayda ise, başvuran tarafından her ne kadar mahkeme kararında
                 hukuka aykırılığı tespit edilen kılavuz hükümleri hakkında yapılacak yeni düzenlemelerle
                 belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde mülakata alınmadığı iddia edilmiş ise de,
                 Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 09/10/2017 tarihli ve Y.D. İtiraz No: 2017/894
                 sayılı kararı ile 2016 yılı Bakanlık Maarif Müfettişi Mülakat ve Atama Kılavuzunun
                 yürütmesinin durdurulması üzerine anılan kararın uygulanmasını teminen 25/01/2018
                 tarihli ve E.1795993 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Bakanlık Makam oluru ile adayların
                 hangi hususlarda ve nasıl değerlendirileceğinin açıkça düzenlendiği, 18/01/2018 tarih
                 ve E.1376170 sayılı Bakanlık Makam oluru ile mülakat komisyonunun oluşturulduğu,
                 mülakat komisyonun oluşturulması ile çalışma usul ve esaslarının belirlenmesi için
                 Bakanlığa düzenleme yapma yetkisi tanındığı, bu düzenlenme konusunda ise takdir
                 yetkisi tanımış olduğu görülmektedir.
                 Gerek 25/01/2018 tarihli ve E.1795993 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Bakanlık Makam
                 oluru gerekse 18/01/2018 tarihli ve E.1376170 sayılı Bakanlık Makam olurunun,
                 652 sayılı KHK ile idareye verilen düzenleme yapma yetkisi kapsamında olduğu,
                 KHK’da ifade edildiği şekilde mülakat komisyonunun oluşturulması ile çalışma usul ve
                 esaslarını düzenlediği, genel ve soyut nitelikte olduğu, ekindeki Mülakat Değerlendirme
                 Formunun KHK’da bertildiği şekilde düzenlenmiş olduğu görülmektedir. Dolayısıyla,
                 idarenin 652 sayılı KHK'nın açıkça verdiği düzenleme yapma yetkisini hukuka uygun
                 olarak kullandığı tespit edilmiştir.

                 Ancak, 652 sayılı KHK’da belirtilen değerlendirme kriterlerinin gözlem ve kanaate
                 dayalı olduğu açık olsa da, mülakat öncesinde sınav sorularını hazırlanması, her adaya
                 sorulan soruların ve cevapların kayda geçirilmesi, sorulan sorulara adayların verdiği




             402 2018 YILLIK RAPOR
   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408