Page 429 - kdk_yillik_rapor2018
P. 429

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 açıkça ortaya konulması gerektiği ve 425 tonluk su tüketim bedelinin tamamının
                 başvurandan alınmasının hakkaniyetle bağdaşmayacağı değerlendirildiğinden idare
                 tarafından işlemin geri alınarak başvuranın mağduriyetin giderilmesi gerektiği sonuç ve
                 kanaatine varılarak su bedelinin tamamının şikâyetçiden tahsiline yönelik işleminin geri
                 alınarak, şikâyetçi ile evin eski sahibi/kiracısının kullanım miktarlarının sayaca yapılan
                 en son yükleme tarihi ile aylık ortalama kullanım miktarları gibi hususlar da dikkate
                 alınarak belirlenip buna göre su bedeli tahsili yoluna gidilmesi hususunda Eskişehir
                 Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğüne  Tavsiyede Bulunulmasına 170  karar
                 verilmiştir.
                 6.13.5.3  Su Sayaç Bedelinin İptal Edilmesi Talebi

                 Şikâyetçi, su sayacının kendisinin bilgisi dışında Adana ASKİ tarafından değiştirildiğini,
                 3516 sayılı sayılı Ölçü ve Ayarlar Kanununda sayaç değişim işleminin ilgili Belediye
                 tarafından yapılması gerektiğinin belirtildiği halde bu işin serbest piyasada faaliyet
                 gösteren bir şirkete yaptırıldığını, piyasada 120,00 TL-150,00 TL civarında su sayaçları
                 olduğu halde ASKİ'nin 360,00 TL’lik su sayaç bedelini kendisinden 12 eşit taksitte
                 tahsil etmekte olduğunu, ayrıca 3516 sayılı Kanunda su sayacı markasıyla ilgili olarak
                 bir belirleme de yapılmadığını iddia ederek kendisinden tahsil edilmekte olan 360,00
                 TL tutarındaki su sayaç bedelinin iptal edilmesini talep etmiştir.
                 Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; şikâyetçinin sayacının
                 elektronik sayaçla değiştirilmesinde ve bu değişiminde sayaç ücreti alınmasında hukuka
                 aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Diğer taraftan, bu sayaç değişiminde sayaç
                 ücreti içinde “Söküp takma masrafı” ve “diğer giderler” adı altında şikâyetçiye fazladan
                 KDV dâhil 14,38 TL ücret yansıtıldığı anlaşılmakta olup, bu tutarın şikâyetçiye iade
                 edilmesi gerektiği sonucuna varılarak şikâyetçinin, kendisinden tahsil edilmekte olan
                 360,00 TL tutarındaki su sayaç bedelinin tamamının iptal edilmesi yönündeki talebinin
                 reddine, diğer taraftan şikâyetçiye ait sayacın değiştirilmesi aşamasında, sayaç ücreti
                 içinde “Söküp takma masrafı” ve “Diğer giderler” adı altında şikâyetçiye fazladan
                 yansıtıldığı  anlaşılan KDV dâhil 14,38  TL’lik =[(8,95 + KDV) + (3,24 + KDV)]
                 tutarın şikâyetçiye iade edilmesi ve ayrıca diğer abonelerin de bu konuda mağduriyet
                 yaşamaması için konuyla ilgili gerekli düzenlemelerin veya iş ve işlemlerin yapılması
                 hususlarında Adana Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğüne  Tavsiyede
                 Bulunulmasına 171  karar verilmiştir.
                 6.13.5.4 Tarifede Esas Alınan 10 m³’lük Su Tüketim Miktarının Meskende
                 İkamet Eden Aile Bireyi Sayısı Dikkate Alınarak Yeniden Belirlenmesi
                 Şikâyetçi, su ve kanalizasyon idaresinin meskenler için su tarifesini belirlerken 10
                 m³’lük su tüketim tüketim miktarını esas aldığını, 5 kişilik bir aile olması nedeniyle bu

                 170  2017/16095 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 29/05/2018 tarihli Tavsiye Kararı
                 171 2018/1738 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 07/08/2018 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen
                 Ret Kararı


             428 2018 YILLIK RAPOR
   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434