Page 430 - kdk_yillik_rapor2018
P. 430

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               tarife uyarınca daha yüksek tutarda su faturası ödemek zorunda kaldığını iddia ederek
               tarifede esas alınan su kullanım miktarının meskende ikamet eden aile bireyi sayısı
               dikkate alınarak yeniden belirlenmesini talep etmiştir.
               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma, şikâyetçinin talebi, idarenin açıklamaları,
               ilgili mevzuat hükümleri ile konuyla ilgili yargı kararlarının birlikte değerlendirilmesi
               neticesinde; Anayasa ve ilgili kanunlarda meskende ikamet eden aile bireyi sayısına göre
               (çocuk sayısı vb.) su bedeline belirli bir indirim veya farklı bir tarife uygulaması yapılması
               gerektiğine ilişkin olarak ilgili İdarenin bir yükümlüğünün bulunmaması, su tarifelerin
               belirlenmesinde ve bu tarifelerin uygulanmasında her bir idare tarafından farklı
               kriterlerin ve durumların göz önünde bulundurulabilmesi, su yönetim politikasında
               su bedellerinin idarelerce yönlendirici ve kontrol edici bir araç olarak kullanılabilmesi,
               BUSKİ Tarifeler Yönetmeliğinin 11 inci maddesinin 3 üncü fıkrasıyla kademeli tarife
               uygulaması yapabilme ve tarifelerin tespiti hususlarında BUSKİ Genel Kuruluna yetki
               verilmesi, bahsi geçen idarenin bu yetki uyarınca 10 m³’lük su tüketim miktarını esas
               alarak kademeli tarife uygulaması yapması, ilgili idarenin söz konusu kademeli tarife
               uygulamasında kullandığı takdir yetkisinin ölçülü ve adil olarak kullanılmadığına
               ya  da  takdir  yetkisinin  hizmet  gerekleri  ve  kamu  yararı  gözetilmeden  kullanıldığına
               ilişkin bir tespit yapılamaması durumları dikkate alındığında, BUSKİ’nin meskenler
               için su tarifesini belirlerken 10 m³’lük su tüketim miktarını esas almasında hukuka
               ve hakkaniyete aykırı bir husus tespit edilemediğinden şikâyet başvurusunun reddine
               karar 172  verilmiştir.
               6.13.6   Toplu Taşıma Hizmetleri

               Şehir içi ulaşım, yürümeden, bisiklet-motosiklet ve özel araç kullanımına, taksiden
               otobüse, tramvaydan metroya ve feribota kadar tüm ulaşım yöntemlerini kapsamaktadır.
               Şehirlerdeki yaşam alanlarının giderek artması, nüfustaki artış, kişilerin şehir içinde bir
               yerden bir yere kolaylıkla ulaşım sağlamalarını gün geçtikçe daha da önemli bir hâle
               getirmektedir.

               Bu noktada, şehir içi toplu taşıma hizmetlerinin yaygınlaştırılması, toplu taşıma
               hizmetinin kalitesinin artırılarak tercih edilir hale getirilmesi, toplu taşıma araçlarının
               kalitesinin yükseltilmesi, şehirde yaşayan engellilerin, yaşlıların ve çocukların yanında
               herkese güvenli bir şekilde toplu taşıma hizmet sunulması belediyelerin önemli görevleri
               arasında yer almaktadır.
               Bu alanda belediyelerin toplu taşıma araçlarının güzergâhlarının değiştirilmesi, toplu
               taşıma araçlarının sefer sayılarının arttırılması, ilave durak konulması, toplu taşıma
               ücretlerinin yüksek olması ile toplu taşıma hizmetlerinde belediyelerin 65 yaş anonsu
               ile engelli için ‘serbest’ yanında seyahat eden için ‘refakatçi’ anonsunun yapılmaması,
               toplu taşıma araçlarına binişlerde kullanılan kartların usulsüz kullanımı nedeniyle kart
               sahibine kesilen cezalara yönelik itiraz ya da talep içerikli başvurular alınmıştır.

               172  2017/14804 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 09/04/2018 tarihli Ret Kararı


                                                                        2018 YILLIK RAPOR  429
   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435