Page 120 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 120

yasama  erkinin  yürütme  ve  idareye  dönük  denetim  fonksiyonunu  yerine  getirmesinde  aktif  rol
              alabilecek konumdadır. Bu yönüyle de yasama-yürütme ilişkisinin dengeli surette sürdürülmesine
              katkı sağlayabilecektir.

              Öte  yandan,  Kurum,  yukarıda  zikredilen  Yönetmeliğin  6  ncı  maddesi  gereğince  iyi  yönetim
              ilkelerini  de  yaptığı  inceleme  ve  araştırmada  gözetmekte  ve  idarelere  bu  kapsamda  önerilerini
              sunmaktadır. Yani kamu yönetiminin işleyişini sadece hukuka uygunluk bakımından değil, aynı
              zamanda hizmet kalitesini artırıcı ve hesap verebilir-şeffaf idareyi kurucu özellikler gösteren iyi
              yönetim  ilkeleri  açısından  da  denetlemektedir.  Böylece  idarelere  yol  gösterilerek  kamu
              hizmetlerinin icrasında standartların yükselmesi sağlanmakta ve vatandaş odaklı bir idari anlayışın
              egemen  olmasına  çabalanmaktadır.  Kurumun  bu  durumuysa,  Cumhurbaşkanlığı  Hükümet
              Sisteminin idari faaliyetlere ilişkin hedefleri bakımından kayda değerdir. Zira bu hususa yönelik
              hazırlanan  2018/13  sayılı  Cumhurbaşkanlığı  Genelgesinde,  “kamu  hizmetlerinin  yerine
              getirilmesinde sorun çözen, çözüm üreten, sonuç ve vatandaş odaklı devlet anlayışı ile bürokrasinin
              azaltılması” hususları Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminin öncelikli hedefi olarak gösterilmiştir.
              Dolayısıyla Kamu Denetçiliği Kurumunun iyi yönetim ilkeleri doğrultusunda idareye önerilerde
              bulunması,  söz  konusu  sistemin  öngördüğü  idari  yapılanmanın  gerçekleştirilmesine  katkı
              sunacaktır.

              Dolayısıyla Kamu Denetçiliği Kurumu idarenin işlem, eylem, tutum ve davranışlarını iyi yönetim
              ilkeleri  yönünden  de  denetlerken    “insan  dostu”  bir  anlayışın  idari  mekanizmaya  yerleşmesi,
              hizmetin  icrasında  temel  hak  ve  hürriyetlerin  korunarak  hukukun  üstünlüğünün  tam  anlamıyla
              sağlanması ve iyi yönetim ilkelerinin kamu yönetimi aktörlerince benimsenerek iş ve işlemlerde
              temel alınmasını hedeflemektedir.


              Bu  kapsamda,  KDK  İyi  Yönetim  İlkeleri  denetimiyle  genel  olarak  idareye;  özelde  ise  kamu
              görevlilerine;
                    Her türlü eylem, işlem ile tutum ve davranışlarında hukuka uygun faaliyette bulunmanın
                      yanında  somut  olaylarda  yaşanan  mağduriyetlerin  giderilmesi  açısından  hakkaniyeti  de
                      gözetmesi,


                    Başta  Anayasa  olmak  üzere,  yasalar,  uluslararası  sözleşmeler,  Cumhurbaşkanlığı
                      kararnameleri, yönetmelikler vb. gibi düzenleyici işlemlere uygun faaliyette bulunması,

                    Kamu yararı amacından başka bir amaç güdülmeksizin; kamusal çıkarlar ile özel çıkarlar
                      arasında makul bir dengenin gözetilmesi,

                    Vatandaşlar  arasında  ayrım  yapılmaksızın  kamu  hizmetlerinin  sunumunda  tarafsız
                      davranılması,

                    Hukuken korunan kazanılmış haklar ile düzenleyici işlemler ve istikrarlı uygulamalardan
                      kaynaklı haklı beklentilerin korunması,

                    Hizmet sunulurken bir takım standartlara ve etik ilkelere özen gösterilmesi,

                    Bunun  için  vatandaş  odaklı,  kaliteli  ve  beklentilere  uygun  kamu  hizmeti  sunumu
                      gerçekleştirilmesi,

                    Yönetime vatandaşın katılımını da sağlayacak demokratik kültürün geliştirilmesi,





                                                                                                         116
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125