Page 48 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 48

olarak  beden  eğitimi  öğretmenlerinin  giyinme  sırasında  kapıda  bekleyebileceklerini,  bu  hususu
              öğretmenlerle iş birliği halinde çözeceğini belirtmiştir.

              Okul müdürünün yapıcı yaklaşım sergileyerek ürettiği alternatif çözüm başvuran çocuğa iletilmiş
              ve çocuğun söz konusu çözümden memnun kalıp kalmayacağı hususunu gözlemlemesi istenmiştir.
              İlerleyen tarihlerde, çocuk ile anne aracılığıyla iletişim kurulmuş ve çocuğun artık beden eğitimi
              derslerinde giyinme odasına ilişkin bir sorununun kalmadığını ebeveyni ile paylaştığı anlaşılmıştır.

              Kurumumuzca  gerçekleştirilen  dostane  çözüm  girişimleri  neticesinde,  ilgili  okul  müdürlüğü  ve
              öğretmenleri  tarafından  başvuru  konusunun  çözümüne  yönelik  yapıcı  yaklaşım  sergilenerek  ve
              kamu  hizmetlerinin  sunumunda  çocukların  katılım  haklarının  sağlanmasının  önemi  gözetilerek,
              sorunun  çözüme  kavuşturulması  yönünde  gerekli  girişimlerde  bulunulduğu  anlaşılmaktadır.  Bu
              nedenle, çocuklarımızın en iyi biçimde yaşamalarını, fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal bakımdan
              özgür, saygın, onurlu ve sağlıklı gelişebilmelerini teminen başvuran çocuğun görüşlerini dikkate
              alan İdarenin Ombudsmanlık ile yaptığı iş birliği memnuniyetle karşılanmaktadır.

              Bu itibarla Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesinde yer alan, “Şikâyet konusu talebin ilgili idare
              tarafından  yerine  getirilmesi  veya  şikâyetin  çözüme  kavuşturulduğunun  taraflarca  Kuruma
                                                                                                           10
              bildirilmesi  hâlinde  dostane  çözüm  kararı  verilir”  hükmü  gereğince  Dostane  Çözüm  Kararı
              verilmiştir.

              Riskli Yapı Kararına Uygun Olarak Yıkım İşleminin Gerçekleştirilmesi
              Başvuran; Afyonkarahisar ili Merkez Marulcu Mahallesinde bulunan taşınmazın riskli yapı olarak
              tespit  edilmesi  sonucunda,  yıkılması  amacıyla  Kurumumuza  yaptığı  başvuru  ve  verilen  tavsiye
              kararına rağmen, ilgili idareler tarafından su ve doğalgaz kesiminin  yapıldığını, fakat elektriğin
              göstermelik  bir  şekilde  kesilerek  2  gün  sonra  tekrar  bağlantı  yapıldığını,  bu  şekilde  binanın
              kullanılmasına sebebiyet verildiğini, idare tarafından yıkılması beklenen binaya, mevzuata aykırı
              olarak  15/12/2018  tarihine  kadar  güçlendirme  ruhsatı  alınması,  15/12/2019  tarihine  kadar  da
              güçlendirme imalatının yapılması için süre verildiğini, bu durumun hukuka ve hakkaniyete aykırı
              olduğunu belirterek, riskli yapı kararının gereği olan yıkım işleminin gerçekleştirilmesi talebinde
              bulunmuştur.

              Başvurunun dostane çözüme kavuşturulması sürecinde; şikâyet konusu talebin çözümüne yönelik
              olarak  yapılabilecek  işlemlere  ilişkin  açıklamalar  Afyonkarahisar  Belediye  Başkanlığından
              istenilmiş,  idarenin  cevabi  yazısında,  başvuruya  konu  riskli  yapı  tespiti  yapılan  binanın  yıkım
              ihalesinin yapılarak yıkım işlemlerine başlandığı, belirtilmiştir.

              Bu  çerçevede;  başvuruya  konu  talebin  ilgili  idare  tarafından  yerine  getirildiği  anlaşıldığından,
                                                                                   11
              Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
              Prim Ödeme Gün Kayıtlarının Düzeltilmesi
              Başvuran; Sosyal Güvenlik Kurumuna yaptığı 28/04/2016 tarihli tahsis talebine istinaden anılan
              tarih itibarıyla 2140 gün hizmetinin olduğunun bildirildiğini ancak tarım sigortasına tabi olduğu ve
              primlerini  ödediği  1545  günün  bu  hesapta  dikkate  alınmadığını,  prim  gün  sayısını  ve  yaşını
              doldurmuş  olmasına  rağmen  emekli  edilmediğini  belirterek  gerekli  incelemenin  yapılmasını  ve
              aylığının bağlanmasını talep etmektedir.

              Kurumumuzca  gerçekleştirilen  dostane  çözüm  girişimleri  ve  Sosyal  Güvenlik  Kurumunca
              başvuranın talebinin yeniden incelenmesi neticesinde şikâyet konusu çözüme kavuşturulabilmiştir.

              10  2018/12089 numaralı başvuru hakkında verilen 05/03/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
              11  2018/12963 numaralı başvuru hakkında verilen 08/04/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı

                                                                                                           44
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53