Page 52 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 52
konu talebin dostane çözüm kapsamında sonuçlandırılması amacıyla, Sosyal Güvenlik Kurumu
Bağımsız ve Hizmet Akdiyle Çalışanlar Tescil ve Hizmet Daire Başkanlığı ile yapılan görüşmeler
sonucunda başvurana babasının ölümü nedeniyle bağlanması gereken aylığı bağlanmış, geçmiş
döneme ait aylıkları ise geriye dönük olarak yatırılmıştır. Bunun sonucu olarak başvuran
Kurumumuza ilettiği ek dilekçesinde, başvurusunun bir ay içinde olumlu neticelendiğini ve tarafına
toplu ödeme yapıldığını bildirmiştir. Dolayısıyla, başvuruya konu talebin Sosyal Güvenlik Kurumu
tarafından yerine getirilerek mağduriyetin giderildiği anlaşılmış, Sosyal Güvenlik Kurumunun
sorunun çözümü aşamasında yapıcı bir tutum sergilemesi ve ivedilikle işlem yapması,
Ombudsmanlık ile yaptığı iş birliği noktasında memnuniyetle karşılanmış, bu çerçevede Kurum
18
Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Caddenin Asfaltlanarak Trafik Güvenliğinin Sağlanması
Başvuran; ikamet ettiği mahallede bir caddenin asfaltının tamamlanmadığını, söz konusu yolda
gerekli trafik önlemlerinin alınmadığını, bu durumun can ve mal güvenliğini tehdit eder boyutlarda
sıkıntı verdiğini iddia ederek yerel belediye tarafından söz konusu caddenin asfaltlama işinin
tamamlanarak yol trafik güvenliğinin sağlanmasını talep etmiştir.
Şikâyet konusu ile ilgili olarak Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri
doğrultusunda; ilgili belediye başkanlığı ile iletişime geçilmiş ve alınan cevabi yazıda; söz konusu
taleple ilgili olarak gerekli projelerin hazırlandığı, asfaltlama işinin mevsimsel koşulların elvermesi
halinde 2019 yılı Nisan ayında başlanarak ivedilikle tamamlanacağı, her türlü trafik güvenliğinin
sağlanması hususunda gereken önlemlerin alınacağı,” açıklamalarına yer verilmiştir.
Bu açıklamalar sonucunda Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince, başvuru hakkında
19
Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Usta Öğreticilikte Geçen Sürelerinin SGK Hizmet Kapsamına Alınması
Başvuran, Tarsus Çıraklık Eğitim Merkezinde usta öğretici olarak ücret karşılığında ders verdiğini;
ancak bu çalışmaları karşılığında sigortalı işe giriş bildirgesinin ve aylık sigorta prim bildirgesinin
verilmediğini, dört aylık dönem bordrosunda çalıştığına dair günlerinin bildirilmediğini belirterek,
mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri çerçevesinde, Mersin Sosyal Güvenlik İl
Müdürlüğü ve Tarsus Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile iletişime geçilerek başvuru
konusu aktarılmıştır. Bu kuruluşlar arasında koordinasyon sağlanarak, ilgilinin hizmet sürelerinin
tespiti ve bu sürelere ilişkin sigorta primlerinin ödenmesi suretiyle başvuranın ücretli öğretmen
olarak çalıştığı 1994/10-1995/09. dönem aralığındaki hizmetleri sisteme işlenmiştir. Buna ilişkin
olarak idareden alınan hizmet döküm cetvelinde, işlemin yapıldığı hususu teyit edilmiştir.
Başvurana konu hakkında telefon yoluyla gerekli bilgilendirme yapılmış, ilgiliden alınan e-postada;
“Girişiminiz ve yazışmanız sayesinde sorun çözülerek kamu kuruluşundaki çalışmama ait işe giriş
bildirgesi ve prim SGK tarafından sisteme girildi.” şeklindeki beyanı ile başvurusunun çözüme
kavuştuğunu açıkça ifade etmiş olduğundan, Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince
20
başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Hükümlü Anne ve Babasının Aynı İle Nakli
Başvuran, annesinin Erzurum E Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda tutuklu olduğunu, babasının ise
Tokat T Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda tutuklu olduğunu, biri 8 yaşında diğeri 15 yaşında olan
18 2018/15432 numaralı başvuru hakkında verilen 14/01/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
19 2018/15447 numaralı başvuru hakkında verilen 07/03/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
20 2018/15985 numaralı başvuru hakkında verilen 15/03/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
48