Page 51 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 51

edilenlerden günlük yaşam aktivitelerini başkalarının yardımı olmaksızın yerine getiremeyeceğine
              özürlü sağlık kurulu tarafından karar verilen kişileri kapsamaktadır.” şeklinde tanımlandığını, aynı
              Yönetmeliğin 13 üncü maddesinin 4 üncü fıkrasında; “yönetmelik hükümlerine göre alınmış olan
              sürekli  raporlara  sahip  kişilerden  kurumlarca  yeniden  rapor  istenilmez.”  hükmüne  aykırı  işlem
              yapılarak tarafından bahsi geçen ibareli yeni rapor istendiğini belirterek annesine ait “sürekli” ibareli
              özürlü sağlık kurulu raporunun kabul edilerek nöbet muafiyet hakkının yerine getirilmesini talep
              etmiştir.

              Başvuruya  ilişkin  olarak  Kurumumuzca  yapılan  bilgi  ve  belge  talebine  cevaben  gönderilen
              belgelerin incelenmesinden, ilgilinin çalıştığı hastane başhekimliğinin yazısında;  kurumumuz ve
              personelimiz arasında dostane çözüm yoluna gidilerek bakmakla yükümlü olduğu annesinin nüfus
              kayıt örneğini her yıl ibraz etmek kaydıyla nöbet muafiyeti uygun görülmüştür.” ifadelerine yer
              verildiği ve başvuru konusu talebin ilgili idare tarafından yerine getirildiği anlaşılmıştır.

              Bu çerçevede; başvuranın nöbet muafiyet talebi yerine getirilerek başvuru konusu talebin ilgili idare
              tarafından  yerine  getirildiği  anlaşıldığından,  Kurum  Yönetmeliğinin  33/A  maddesi  gereğince
                                    16
              Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.

              Mahkeme Kararına İstinaden Karar Harcının İade Edilmesi
              Başvuran;  Ankara  16.  İdare  Mahkemesinde  açılan  davaya  yönelik  verilen  kararda  “…  davacı
              tarafından yatırılan 1.350,00 TL nisbi karar harcından, hükmedilen miktar üzerinden hesaplanan
              270,00  TL  harcın  mahsubu  ile  kalan  1.080,00  TL  harcın  iadesine”  hükmedildiğini,  bu  nedenle
              1.080,00 TL harcın banka hesabına yatırılmasını talep etmiştir.

              Şikâyet konusuyla ilgili olarak ilgili mahkemeden bilgi ve belge talebinde bulunulmuştur. Cevabi
              yazıda özetle; dava neticesinde 1.080,00 TL harcın kendisine iadesine hükmedildiği ve paranın
              verilen  IBAN  numarasına  yatırılmak  üzere  Mersin  Defterdarlığı  Muhasebe  Müdürlüğüne
              gönderildiği,  ilgilinin  CİMER  üzerinde  yaptığı  başvurusuna  cevaben  bu  bilgilerin  adresine  de
              gönderildiği  açıklaması  yapılmıştır.  Söz  konusu  cevap  üzerine  başvuranla  yapılan  telefon
              görüşmesinde,  mahkemenin  yazısında  belirtildiği  üzere  kendi  hesabında  herhangi  bir  ödeme
              olmadığını  belirtmiştir.  Bunun  üzerine  Ankara  Defterdarlığı  Muhasebe  Müdürlüğü  ile  irtibata
              geçilmiş, konuyla ilgili  mahkeme  yazısı ve ekinde bulunan belgeler kendilerine gönderilmiş ve
              mahkeme kararının kendilerinde kayıtlı olmadığı; ancak ilgili adına yatırılan paranın hesaplarında
              göründüğü belirtilmiş ve Kurumumuz tarafından gönderilen belgeler üzerine ilgilini banka hesabına
              havale edildiği belirtilmiştir.

              Şikâyetçi,  Kurumumuza  gönderdiği  ek  dilekçesinde;  başvuru  konusu  olan  1.080  TL’yi  tahsil
              ettiğini, Kurumumuzun etkisinin, yetkisinin ve başarılarımızın artarak devamını dilediğini belirtmiş,
              teşekkürlerini iletmiştir.

              Yukarıda belirtilen açıklamalar çerçevesinde; başvuruya konu talep ilgili idare tarafından yerine
              getirildiğinden, Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi hükmü gereğince başvuru hakkında Dostane
                           17
              Çözüm Kararı  verilmiştir.

              Yedi Aydır Bağlanmayan Ölüm Aylığının Bağlanması
              Başvuran, Üniversite öğrencisi olduğunu ve 7 ay önce vefat etmiş bulunan babasından dolayı ölüm
              aylığı  almak  amacıyla  Bornova  SGK  Müdürlüğüne  başvuruda  bulunduğunu,  ancak  sonuç
              alamadığını ifade ederek, mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.

              Kurumumuzca  yapılan  ön  inceleme  neticesinde,  şikâyet  başvurusunun  gerekli  şartları  taşıdığı
              değerlendirilerek, konuya ilişkin inceleme ve araştırmaya geçilmesine karar verilmiştir. Başvuruya


              16  2018/14053 numaralı başvuru hakkında verilen 21/01/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
              17  2018/15216 numaralı başvuru hakkında verilen 18/02/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı

                                                                                                           47
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56