Page 50 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 50

Bu kapsamda; ilgili Bakanlığa bir yazı gönderilerek konunun Devlet Personel Başkanlığınca değil
              Bakanlıkları tarafından değerlendirilmesi gerektiği ve “Gönderme Kararı”mızdan da söz edilerek
              durumun  bir  kez  daha  değerlendirilmesi  hususları  talep  edilmiştir.  Olumlu  bir  gelişme
              sağlanamaması üzerine anılan Bakanlığa konuyla ilgili Devlet Personel Başkanlığının genel yazısı
              hatırlatılarak,  görüş  yazısının  dikkate  alınmama  gerekçesi  ve  dayanağı  mevzuat  hükümlerinin
              bildirilmesi talep edilmiştir.

              Niğde Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünden alınan cevabi yazıda; başvuranın 696
              sayılı  KHK  gereği  sürekli  işçi  kadrosuna  geçişinin  11/02/2019  tarihinde  yapıldığı  hususu
              bildirilmiştir.  Kurumumuzun  girişimleri  neticesinde,  başvuranın  sürekli  işçi  kadrosuna  geçiş
              işlemlerinin yapıldığı ve başvuranın 13/02/2019 tarihinde göreve başladığı, dolayısıyla başvuruya
              konu talebin Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Niğde Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler
              İl Müdürlüğü tarafından yerine getirilerek mağduriyetin giderildiği anlaşılmıştır.

              Bu çerçevede başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirildiği anlaşıldığından Kurum
                                                                           14
              Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.

              Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına Telefonla Erişim Sağlanması
              Başvuran, bağlı olduğu Mamak Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfından (SYDV) yardım
              almaya başladığını, bilgi ve geri dönüş için telefonla aradığında ise, hiçbir şekilde ulaşamadığını,
              şu an askerde olduğu için bizzat gitme şansının da bulunmadığını belirterek anılan idareye telefonla
              ulaşabilmeyi talep etmiştir.

              Kurumumuzca başvurunun ön incelemesi kapsamında; şikâyet konusu telefonlar farklı zamanlarda
              birkaç kez aranmış, ancak başvuruda belirtildiği gibi anılan idareye ulaşmak mümkün olmamıştır.
              Bunun  üzerine,  Mamak  Kaymakamı  ile  görüşülerek  hem  telefon  hatlarındaki  sorun  hem  de
              başvuranın yardımlarının devam edip etmediği yönündeki bilgi alma talebi kendisine iletilmiştir.
              Kaymakamlıkça  aynı  gün  içinde  başvurana  ulaşılarak  almakta  olduğu  yardımlar  hakkında  bilgi
              verilmesi sağlanmış, ayrıca telefon hatlarındaki sorunun çözülmesi için gereğinin yapılacağını ifade
              edilmiştir. Makul bir süre sonra aynı telefon hatlarından Mamak SYDV tekrar aranmış, bir hattan
              Vakfa ulaşılmış; ancak “Kaymakamlık  İletişim” sayfasında yer alan diğer hattan anılan idareye
              ulaşılamamış ve bu hattın sağlıklı bir şekilde çalışmadığı anlaşılmıştır. İnternette “Kaymakamlık
              İletişim” sayfasında yer alan “Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı” başlığı altına çalışmakta
              olan telefon numarasının yazılması halinde Vakfa ulaşmak isteyen kişilerin doğru yönlendirilmiş
              olacağı görülmekle birlikte, başvuranın aldığı yardımlar hakkında “telefonla” bilgi alma talebinin,
              Kurumumuzun  takip  ve  desteği  neticesinde  “ilgili  idare  tarafından  yerine  getirildiği”;  ayrıca
              başvuruda  belirtilen  Mamak  SYDV’ye  telefonla  erişimde  yaşanan  sorunların  aşılması  için
              Kaymakamlıkça gerekli tedbirlerin alınmakta olduğu anlaşıldığından, dosyanın dostane çözüm ile
              sonlandırılması yoluna gidilmiş, Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm
                    15
              Kararı  verilmiştir.

              Engelli Annesinin Bakımı Nedeniyle Nöbet Hizmetinden Muafiyet
              Başvuran, bir Devlet Hastanesinde hemşire olarak çalışmakta olduğunu, bakmakla yükümlü olduğu
              %93 oranında özürlü annesi için alınmış “Özürlü Sağlık Kurulu Raporu” sebebi ile 657 sayılı Devlet
              Memurları Kanunu ve 2010/2 sayılı Başbakanlık Genelgesi uyarınca nöbet muafiyeti isteminde
              bulunduğunu, idarece, sağlık kurulu raporunda “başkalarının güç ve yardımı olmaksızın hayatını
              devam  ettirmez”  ibaresinin  eksikliği  sebebiyle  talebinin  reddedildiğini,  Özürlülük  Ölçütü,
              Sınıflandırması  ve  Özürlülere  Verilecek  Sağlık  Kurulu  Raporları  Hakkında  Yönetmelikte  ağır
              özürlü tanımına yer verildiğini ve “Özür durumuna göre özür oranı %50 ve üzerinde olduğu tespit



              14  2018/13126 numaralı başvuru hakkında verilen 21/02/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
              15  2018/13298 numaralı başvuru hakkında verilen 05/02/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı

                                                                                                           46
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55