Page 50 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 50
Bu kapsamda; ilgili Bakanlığa bir yazı gönderilerek konunun Devlet Personel Başkanlığınca değil
Bakanlıkları tarafından değerlendirilmesi gerektiği ve “Gönderme Kararı”mızdan da söz edilerek
durumun bir kez daha değerlendirilmesi hususları talep edilmiştir. Olumlu bir gelişme
sağlanamaması üzerine anılan Bakanlığa konuyla ilgili Devlet Personel Başkanlığının genel yazısı
hatırlatılarak, görüş yazısının dikkate alınmama gerekçesi ve dayanağı mevzuat hükümlerinin
bildirilmesi talep edilmiştir.
Niğde Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünden alınan cevabi yazıda; başvuranın 696
sayılı KHK gereği sürekli işçi kadrosuna geçişinin 11/02/2019 tarihinde yapıldığı hususu
bildirilmiştir. Kurumumuzun girişimleri neticesinde, başvuranın sürekli işçi kadrosuna geçiş
işlemlerinin yapıldığı ve başvuranın 13/02/2019 tarihinde göreve başladığı, dolayısıyla başvuruya
konu talebin Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Niğde Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler
İl Müdürlüğü tarafından yerine getirilerek mağduriyetin giderildiği anlaşılmıştır.
Bu çerçevede başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirildiği anlaşıldığından Kurum
14
Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına Telefonla Erişim Sağlanması
Başvuran, bağlı olduğu Mamak Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfından (SYDV) yardım
almaya başladığını, bilgi ve geri dönüş için telefonla aradığında ise, hiçbir şekilde ulaşamadığını,
şu an askerde olduğu için bizzat gitme şansının da bulunmadığını belirterek anılan idareye telefonla
ulaşabilmeyi talep etmiştir.
Kurumumuzca başvurunun ön incelemesi kapsamında; şikâyet konusu telefonlar farklı zamanlarda
birkaç kez aranmış, ancak başvuruda belirtildiği gibi anılan idareye ulaşmak mümkün olmamıştır.
Bunun üzerine, Mamak Kaymakamı ile görüşülerek hem telefon hatlarındaki sorun hem de
başvuranın yardımlarının devam edip etmediği yönündeki bilgi alma talebi kendisine iletilmiştir.
Kaymakamlıkça aynı gün içinde başvurana ulaşılarak almakta olduğu yardımlar hakkında bilgi
verilmesi sağlanmış, ayrıca telefon hatlarındaki sorunun çözülmesi için gereğinin yapılacağını ifade
edilmiştir. Makul bir süre sonra aynı telefon hatlarından Mamak SYDV tekrar aranmış, bir hattan
Vakfa ulaşılmış; ancak “Kaymakamlık İletişim” sayfasında yer alan diğer hattan anılan idareye
ulaşılamamış ve bu hattın sağlıklı bir şekilde çalışmadığı anlaşılmıştır. İnternette “Kaymakamlık
İletişim” sayfasında yer alan “Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı” başlığı altına çalışmakta
olan telefon numarasının yazılması halinde Vakfa ulaşmak isteyen kişilerin doğru yönlendirilmiş
olacağı görülmekle birlikte, başvuranın aldığı yardımlar hakkında “telefonla” bilgi alma talebinin,
Kurumumuzun takip ve desteği neticesinde “ilgili idare tarafından yerine getirildiği”; ayrıca
başvuruda belirtilen Mamak SYDV’ye telefonla erişimde yaşanan sorunların aşılması için
Kaymakamlıkça gerekli tedbirlerin alınmakta olduğu anlaşıldığından, dosyanın dostane çözüm ile
sonlandırılması yoluna gidilmiş, Kurum Yönetmeliğinin 33/A maddesi gereğince Dostane Çözüm
15
Kararı verilmiştir.
Engelli Annesinin Bakımı Nedeniyle Nöbet Hizmetinden Muafiyet
Başvuran, bir Devlet Hastanesinde hemşire olarak çalışmakta olduğunu, bakmakla yükümlü olduğu
%93 oranında özürlü annesi için alınmış “Özürlü Sağlık Kurulu Raporu” sebebi ile 657 sayılı Devlet
Memurları Kanunu ve 2010/2 sayılı Başbakanlık Genelgesi uyarınca nöbet muafiyeti isteminde
bulunduğunu, idarece, sağlık kurulu raporunda “başkalarının güç ve yardımı olmaksızın hayatını
devam ettirmez” ibaresinin eksikliği sebebiyle talebinin reddedildiğini, Özürlülük Ölçütü,
Sınıflandırması ve Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelikte ağır
özürlü tanımına yer verildiğini ve “Özür durumuna göre özür oranı %50 ve üzerinde olduğu tespit
14 2018/13126 numaralı başvuru hakkında verilen 21/02/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
15 2018/13298 numaralı başvuru hakkında verilen 05/02/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı
46