Page 237 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 237

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 8.3.1.1. Sürekli İşçi Kadrolarına Geçiş İşlemleri

                 2019 yılında da çalışma hayatı alanında en fazla başvuru, kamuoyunda taşerona kadro
                 düzenlemesi olarak anılan 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 375 sayılı
                 Kanun Hükmünde Kararnamede yapılan düzenlemeler sonrasında kapsam dışında
                 kalan işçilerin kadro taleplerine ilişkin olarak kaydedilmiştir.

                 Taşeron işçilerin kadro talebi uzun yıllardır kamuoyunda tartışılan bir konu olup;
                 24/12/2017 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 696 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında
                 Bazı Düzenlemeler Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve 08/03/2018
                 tarihli ve 30354 sayılı (Mükerrer) Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 7079
                 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Düzenlemeler  Yapılması Hakkında Kanun
                 Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesine Dair Kanun ile bu talep
                 yasal zemine kavuşmuştur.

                 Kamu personel rejimine yeni bir statü kazandıran (4/D) anılan uygulama ile bu
                 statüdeki personele uygulanan iş ve işlemlerde yeknesaklık sağlanmasını teminen
                 01/01/2018 tarihli ve 30288 sayılı Resmi Gazetede; Kamu Kurum ve Kuruluşlarında
                 Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmet Alımı Sözleşmeleri Kapsamında Çalıştırılmakta
                 Olan İşçilerin Sürekli İşçi Kadrolarına veya Mahalli İdare Şirketlerinde İşçi Statüsüne
                 Geçirilmesine İlişkin 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 23 ve Geçici 24
                 üncü Maddelerinin Uygulanmasına Dair Usul ve Esaslar yayımlanmıştır.
                 Anılan kanun ve ikincil mevzuat hükümlerinde, kadroya geçiş koşullarının tespiti
                 yanında kadroya geçtikten sonraki uygulamalara ilişkin hükümlerin de yer aldığı; ancak
                 bazı hususların bu düzenlemelerde yer almadığı anlaşılmaktadır. Şöyle ki; Kurumumuza
                 yapılan başvurulardan; çalışma koşulları, nakil talepleri, meslek kodu ve unvan
                 değişikliği gibi durumların anılan mevzuat hükümlerinde öngörülmediği, bu sebeple
                 dinamik yapıda olan ve birçok idarenin uygulayıcı konumunda olduğu bu uygulamaya
                 ilişkin ikincil düzenlemelerin makul sürede geliştirilmesi ve detaylandırılmasına ihtiyaç
                 olduğu değerlendirilmektedir. 

                 Kurumumuza yapılan taşeron işçilerin kadro taleplerine ilişkin çok sayıda başvuru
                 hakkında inceleme yapılmadan önce başvurular  kadroya alınmama gerekçeleri
                 kapsamında gruplara ayrılarak yukarıda belirtilen usul çerçevesinde değerlendirilmiştir.
                 8.3.1.1.1. Sürekli İşçi Kadrosuna Geçişte Objektif Değerlendirme Yapılması

                 Başvuran, 2014-2018 yılları arasında Adıyaman AFAD Bölgesel Lojistik Deposunda
                 alt işverene bağlı özel güvenlik görevlisi olarak çalıştığını, ancak sürekli işçi kadrosuna
                 geçiş başvurusunun kabul edilmediğini belirterek başvuru konusunun incelenmesini
                 talep etmiştir.




             236 2019 YILLIK RAPOR
   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242