Page 237 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 237
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
8.3.1.1. Sürekli İşçi Kadrolarına Geçiş İşlemleri
2019 yılında da çalışma hayatı alanında en fazla başvuru, kamuoyunda taşerona kadro
düzenlemesi olarak anılan 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 375 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamede yapılan düzenlemeler sonrasında kapsam dışında
kalan işçilerin kadro taleplerine ilişkin olarak kaydedilmiştir.
Taşeron işçilerin kadro talebi uzun yıllardır kamuoyunda tartışılan bir konu olup;
24/12/2017 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 696 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında
Bazı Düzenlemeler Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve 08/03/2018
tarihli ve 30354 sayılı (Mükerrer) Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 7079
sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Düzenlemeler Yapılması Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesine Dair Kanun ile bu talep
yasal zemine kavuşmuştur.
Kamu personel rejimine yeni bir statü kazandıran (4/D) anılan uygulama ile bu
statüdeki personele uygulanan iş ve işlemlerde yeknesaklık sağlanmasını teminen
01/01/2018 tarihli ve 30288 sayılı Resmi Gazetede; Kamu Kurum ve Kuruluşlarında
Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmet Alımı Sözleşmeleri Kapsamında Çalıştırılmakta
Olan İşçilerin Sürekli İşçi Kadrolarına veya Mahalli İdare Şirketlerinde İşçi Statüsüne
Geçirilmesine İlişkin 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 23 ve Geçici 24
üncü Maddelerinin Uygulanmasına Dair Usul ve Esaslar yayımlanmıştır.
Anılan kanun ve ikincil mevzuat hükümlerinde, kadroya geçiş koşullarının tespiti
yanında kadroya geçtikten sonraki uygulamalara ilişkin hükümlerin de yer aldığı; ancak
bazı hususların bu düzenlemelerde yer almadığı anlaşılmaktadır. Şöyle ki; Kurumumuza
yapılan başvurulardan; çalışma koşulları, nakil talepleri, meslek kodu ve unvan
değişikliği gibi durumların anılan mevzuat hükümlerinde öngörülmediği, bu sebeple
dinamik yapıda olan ve birçok idarenin uygulayıcı konumunda olduğu bu uygulamaya
ilişkin ikincil düzenlemelerin makul sürede geliştirilmesi ve detaylandırılmasına ihtiyaç
olduğu değerlendirilmektedir.
Kurumumuza yapılan taşeron işçilerin kadro taleplerine ilişkin çok sayıda başvuru
hakkında inceleme yapılmadan önce başvurular kadroya alınmama gerekçeleri
kapsamında gruplara ayrılarak yukarıda belirtilen usul çerçevesinde değerlendirilmiştir.
8.3.1.1.1. Sürekli İşçi Kadrosuna Geçişte Objektif Değerlendirme Yapılması
Başvuran, 2014-2018 yılları arasında Adıyaman AFAD Bölgesel Lojistik Deposunda
alt işverene bağlı özel güvenlik görevlisi olarak çalıştığını, ancak sürekli işçi kadrosuna
geçiş başvurusunun kabul edilmediğini belirterek başvuru konusunun incelenmesini
talep etmiştir.
236 2019 YILLIK RAPOR