Page 240 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 240
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
işlemlerinin ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda tamamlanması yönünde Sincan
21
Belediye Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
8.3.1.1.4. Toplu İş Sözleşmesi Nedeniyle Hizmet Alımı Kapsamında
Çalıştırılan İşçilerin İşçiliğe Bağlı Giderlerinde Oluşan Artışın Fiyat Farkı
Olarak Ödenmesi
Başvuran özetle, 2018/1039 sayılı Yüksek Hakem Kurulu Kararı ile özel güvenlik
görevlilerine verilen sendikal fark ücretlerinin ilgili idare tarafından ödenmediğini
belirterek mağduriyetinin giderilmesini Kurumumuzdan talep etmektedir.
Kurumumuzca yapılan inceleme sonucunda; ilgili Yönetmelik hükmü gereğince ihale
sözleşmesinin bitimine bir yıldan az süre kalmasının fiyat farkının idarece ödenmesine
engel olmadığı, bu durumda somut olayda fiyat farkının ödenebilmesi için ikinci şart
olan, toplu iş sözleşmesinin tüm maddelerinin Yüksek Hakem Kurulu tarafından karara
bağlanmış olması gerektiği, alt işverence yapılan yetkilendirme başvurusunu hukuka
aykırı bir şekilde reddeden kamu işveren sendikasının toplu iş sözleşmesi sürecine dâhil
olmadığı gerekçesiyle, alt işveren şirkete fiyat farkı ödenmemesi yönünde tesis edilen
işlemin hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu sonuç ve kanaatine varılarak yapılan
toplu iş sözleşmesi sonucunda, söz konusu hizmet alımı kapsamında çalıştırılan işçilerin
işçiliğe bağlı giderlerinde oluşan artışın fiyat farkı olarak alt işverene ödenmesine
yönelik işlemlerin gerçekleştirilmesi hususunda Türkiye Denizcilik İşletmeleri Anonim
22
Şirketi Genel Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
8.3.1.1.5. Eski Hükümlü Olarak Sürekli İşçi Kadrosuna Geçilmesi
Başvuran, Uşak İl Özel İdaresinde 01/03/2017-31/03/2018 tarihleri arasında taşeron
işçisi olarak çalıştığını, yapılan güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması gereğince basit
yaralama suçu sebebiyle kadroya geçirilmediğini; ancak 03/03/2018 tarihli ve 30377
sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yönetmelik kapsamında idarenin taşerondan kadroya
geçirilmemesi kapsamında sunduğu gerekçenin eski hükümlü kadrosuna geçirilecek
olanlar için aranmaması gerektiğini, kadroya geçmek için başvurmasına rağmen
işe başlatılmadığını belirterek eski hükümlü olarak sürekli işçi kadrosuna geçişinin
yapılmasını talep etmiştir.
Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde; alt işveren bünyesinde çalışan başvuranın
eski hükümlü kapsamında sürekli işçi kadrosuna geçiş talebinin başvuranın 2 yıl
6 ay hapis cezası alması nedeniyle 657 sayılı Kanunun 48/A-5 inci maddesindeki
şartı taşımadığı, ayrıca Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Eski Hükümlü veya Terörle
Mücadelede Malul Sayılmayacak Şekilde Yaralananların İşçi Olarak Alınmasında
Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin Geçici 23 üncü maddesi
kapsamında olmasına rağmen Uşak İl Özel İdaresinin bir mahalli idare olarak Geçici 24
21 2018/11867 numaralı başvuru hakkında verilen 28/03/2019 tarihli Tavsiye Kararı
22 2018/17902 numaralı başvuru hakkında verilen 28/03/2019 tarihli Tavsiye Kararı
2019 YILLIK RAPOR 239