Page 238 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 238

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde; idarenin, başvuranın sulh sözleşmesi
               evraklarının bulunmadığı gerekçesi ile talebini reddettiği görülmüştür. 375 sayılı Kanun
               Hükmünde Kararnamenin Geçici 23 ve Geçici 24 üncü Maddelerinin Uygulanmasına
               Dair Usul ve Esasların  “İşçi kadrosuna geçirilme” başlıklı 16 ncı maddesinin birinci
               fıkrasının (a) ve (b) bendi uyarınca ise, davalardan feragat edildiğine dair örnek 2, icra
               takiplerinden feragat edildiğine dair örnek 3 ve en son çalıştığı idare ile daha önce kamu
               kurum ve kuruluşlarında alt işveren işçisi olarak çalıştığı iş sözleşmelerinden dolayı
               375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen Geçici 23 üncü madde ile tanınan
               haklar karşılığında idarelerden herhangi bir hak ve alacak talebinde bulunmayacağı
               ve bu haklarından feragat edildiğine dair örnek 4’te yer alan sulh sözleşmesinin,
               sınavlarda başarılı olanlar tarafından ibraz edilme zorunluluğu getirildiği anlaşılmıştır.
               Dolayısıyla sulh sözleşmesinin ibrazının ancak, tespit komisyonu tarafından başvuru
               şartlarının ön inceleme ve esas inceleme nihayetinde geçerliliği ilan olunanlar ile şartları
               taşımadıkları ilan edilenlerin yaptıkları itirazların kabulü ile sınava girmeye hak kazanan
               ve bu sınavda başarılı olanlar için zaruriyet taşımakta olduğu, tespit komisyonunca, ön
               inceleme aşamasında yaptığı başvurunun şekli şartları taşımadığı ilan edilen ve itirazı
               aynı gerekçe ile reddedilen başvuranın, sulh sözleşmesini idareye ibraz yükümlülüğünün
               bulunmadığı değerlendirilmiştir. Bu itibarla, başvuran hakkında sulh sözleşmesinin
               bulunmaması nedeniyle sürekli işçi kadrosuna geçiş talebinin reddine ilişkin idari
               işlemin sebep unsuru yönüyle hukuka aykırı olduğu kanaatiyle, başvuran hakkında
               mevzuatın öngördüğü şartlar yönünden objektif ve hukuken muteber bir değerlendirme
               yapılması yönünde, Adıyaman Valiliği İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğüne Tavsiyede
                            19
               Bulunulmasına  karar verilmiştir.
               8.3.1.1.2. Sürekli İşçi Kadrosuna Geçiş Talebinin Askerlikle İlişiğinin
               Bulunması Nedeniyle Reddedildiği İddiası

               Başvuran,  İstanbul  Sosyal  Güvenlik  İl Müdürlüğünde  taşeron  şirkete bağlı  güvenlik
               görevlisi olarak çalışmakta iken 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye istinaden
               kadroya geçmek için evraklarını temin ettiği esnada askerlik tecilinin bittiğini ve diğer
               bütün evraklarını verdiğini, herhangi bir hak kaybına uğramamak için ne yapması
               gerektiğini sorduğunu, çalıştığı kurumunda kendisine askerlik şubesinden aldığı
               evrakları  teslim edip askere gitmesi  gerektiğini ve döndüğünde de herhangi bir hak
               kaybına uğramayacağının belirtildiği, 24/01/2018 tarihinde birliğine teslim olduğunu,
               kadroya geçmek için idareye yapmış olduğu başvurusunun askerdeyken reddedildiğini
               öğrendiğini, askerlik görevini tamamladıktan sonra 13/08/2018 tarihinde işe başlamak
               dilekçesini sunduğunu; fakat başvuru şartlarını taşımadığından dolayı başvurusunun
               reddedildiğini öğrendiğini belirterek mağduriyetinin giderilerek herhangi bir hak
               kaybına uğramadan sürekli işçi kadrosuna geçirilmeyi talep etmiştir.


               19  2018/16705 numaralı başvuru hakkında verilen 11/04/2019 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2019 YILLIK RAPOR  237
   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243