Page 440 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 440

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               edinen ailelerin e-Devlet kapısından söz konusu belgelere ulaşamaması hususu mevcut
               durum itibariyle kabul olunmakla birlikte gelişen teknoloji ve diğer bireylerin e-Devlet
               kapısından bu belgeleri alabildiği hususları göz önünde bulundurulduğunda evlat edinen
               ailelerin de bu belgeleri e-Devlet sistemi üzerinden temin edebilmeleri gerektiği, bu
               kapsamda, hukuki ve teknik nedenlerle şikâyete konu e-Devlet uygulamalarından etkin
               bir şekilde yararlanamayan kişilerin (nüfus kayıtlarında evlat edinme olayı bulunanların)
               e-Devlet üzerinden söz konusu belgeleri mevzuat hükümlerine uygun şekilde temin
               edebilmelerine yönelik gerekli teknolojik donanım ve altyapı çalışmalarının ivedilikle
               yapılması gerektiği değerlendirilmiştir.
               Açıklanan gerekçelerle, hukuki ve teknik nedenler göz önünde bulundurularak mevcut
               süreç itibariyle başvuranın taleplerinin reddine; diğer yandan nüfus kayıtlarında evlat
               edinme olayı bulunan bireylerin e-Devlet sistemi üzerinden kişi ve aile nüfus kayıt
               örneği gibi belgeleri mevzuata uygun şekilde temin edebilmelerine ilişkin mali, teknik
               ve yazılım altyapısında gerekli geliştirmelerin ve çalışmaların yapılması yönünde Nüfus
               ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına 254  karar verilmiştir.
               8.14.4. İdari Para Cezasının Kaldırılması
               Başvuran özetle, … mahallesi nüfusuna ve dolayısıyla Midyat Askerlik Şubesine
               kayıtlı olduğunu, hâlihazırda Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih
               Bölümünde tezli yüksek lisans eğitimini aldığını ve derslere devam ettiğini, adreste
               bulunamaması üzerine hakkında  5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 68 inci
               maddesine dayanarak hukuka aykırı bir şekilde idari para cezası düzenlendiğini,
               15/02/2019 tarihinde söz konusu idari para cezasına Midyat Kaymakamlığına sunduğu
               dilekçe  ile  itiraz  ettiğini  fakat  sonuç  alamadığını  belirterek hakkında düzenlenen
               1.469,00 TL idari para cezasının iptalini talep etmiştir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde; başvuran tarafından 05/04/2007
               tarihinden  itibaren  düzenli  olarak  yerleşim  yeri  bildirimlerinin  yapıldığı,  başvuranın
               aynı adreste 12/04/2011 tarihinden 17/01/2013 tarihine kadar kayıtlı olduğu, yine
               aynı adrese yeğeninin muvafakati ile kaydını taşıdığı, ayrıca başvurana ait nüfus kayıt
               örneğinde “mahalle/köy” kısmında … mahallesinin kayıtlı bulunduğu, 31/01/2019
               tarihli belgeden başvuranın Kastamonu Üniversitesi  Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih
               Bölümü yüksek lisans öğrencisi olduğunun anlaşıldığı, başvuranın yapılan kontroller
               sırasında adreste yüksek lisans derslerinden dolayı veya başka bir sebepten dolayı da
               söz konusu adresin dışında başka bir şehirde bulunabileceği hususunun göz önünde
               bulundurulmadığı, dolayısıyla, her ne kadar söz konusu adreste başvuranın abisi ve
               ailesinin kayıtlı olduğu belirtilse de başvuranın adres kaydını mezkûr adrese taşıması
               ve bunun akabinde yapılan kontrollerde adreste bulunamaması gerekçesiyle idari para
               cezası uygulanmasının hakkaniyet ilkeleriyle bağdaşmadığı değerlendirildiğinden,
               idarenin, Nüfus Hizmetleri Kanununun 68 inci maddesi kapsamında gerçeğe aykırı

               254  2019/7324 numaralı başvuru hakkında verilen 04/11/2019 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı


                                                                        2019 YILLIK RAPOR  439
   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445