Page 445 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 445

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 Kurumumuzca başlatılan  dostane  çözüm  girişimleri  kapsamında  ilgili idarelerden
                 yazılı olarak bilgi ve belge talep edilmiştir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Altyapı ve
                 Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından gönderilen cevabi yazıda;
                 “…İlgili banka tarafından ödeme sisteminde oluşan bir hata nedeniyle ödemelerin
                 yapılamadığının İl Müdürlüğü’ne bildirilmesi üzerine  gerekli müdahalenin yapılarak,
                 kredi faiz desteği onayının sisteme manuel olarak girilmeye başlandığı, ilgiliye
                 22.05.2019 tarihinde de ödenmesi gereken toplam tutarın hesabına gönderildiği”
                 hususları belirtilmiş, şikâyet dosyası ve ekleri kapsamında, yapılan inceleme neticesinde,
                 başvuranın isteği doğrultusunda ödemelerin gerçekleştiği ve başvuruya konu talebin
                 idare tarafından yerine getirildiği anlaşıldığından Dostane Çözüm Kararı 260  verilmiştir.

                 8.16. SAĞLIK

                 Kurumumuza sağlık konu başlığı altıda yapılan başvurular; hekimlerin/diş hekimlerinin
                 ve diğer sağlık personelinin hastalara gerektiği gibi sağlık hizmeti sunmadığı iddiasıyla
                 [malpraktis (tıbbi kötü uygulama) ve/veya hasta hakkı ihlali iddiasıyla] yapılan
                 başvurular, eczaneler tarafından karşılanan reçetelerden SGK tarafından yapılan
                 kesintilerin  iptali  talepli  başvurular, eczanelerin  SGK ile  sözleşme  yapma  talepli
                 başvuruları,  bazı tıbbi  cihaz ve ilaçların sosyal  güvence kapsamına  alınması  talepli
                 başvurular, Merkezi Hekim Randevu Sisteminde yaşanan aksaklıklara ilişkin başvurular,
                 sağlık kurulu  raporları/engelli  sağlık kurulu raporları/TSK sağlık kurulu raporlarına
                 yönelik itiraz başvuruları, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumunun ilaç ruhsatlarını
                 haksız yere askıya aldığı iddiasıyla yapılan başvurular, özel hastaneler ve vakıf hastaneleri
                 tarafından acil hastalardan ücret talep edildiği iddiasıyla yapılan başvurular, sosyal
                 güvence kapsamında sunulması gereken sağlık hizmetlerinden haksız yere ücret talep
                 edildiği iddiasıyla yapılan başvurular, yurt dışından temin edilen ilaçların erişiminde
                 yaşanan sıkıntılar hakkındaki başvurulardan oluşmaktadır.
                 Bu konularla ilgili olarak Kurumumuza yapılan başvurular sonucunda verilen karar
                 örneklerine aşağıda yer verilmiştir.
                 8.16.1. Sağlık Hakkı

                 Bilindiği üzere, Anayasanın “Sosyal ve ekonomik haklar ve ödevler” başlığı altında
                 “Herkes, sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşama hakkına sahiptir.” denilmek suretiyle “sağlık
                 hakkı” güvenceye bağlanmış (md.56/1), devamında herkesin “sosyal güvenlik hakkına”
                 sahip  olduğu  (md.60)  belirtildikten  sonra,  devletin  sosyal ve  ekonomik alanlarda
                 Anayasa ile belirlenen görevlerini, bu görevlerin amaçlarına uygun öncelikleri gözeterek
                 malî kaynaklarının yeterliliği ölçüsünde yerine getireceği sınırlamasına yer verilmiştir.
                 Sağlık hakkı, insanların sağlıklarının korunması, hastalandıklarında iyileşmeleri, tıbbi
                 bakım görebilmeleri ve tedavi edilebilmeleri için Devletin sağladığı her türlü imkândan
                 yararlanma hakkıdır. Sağlık hakkı, insanların doğuştan kazandıkları vazgeçilemez ve

                 260  2019/3293 numaralı başvuru hakkında verilen 17/07/2019 tarihli Dostane Çözüm Kararı


             444 2019 YILLIK RAPOR
   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450