Page 288 - KDK
P. 288

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               kapsamında tarafına herhangi bir bedel ödenmemesi, bankaların kredi kullanırken
               sigorta yaptırmayı zorunlu tutması, trafik kazası sonrası hesaplanan kusur oranlarının
               düzeltilmesi, Bireysel Emeklilik Sisteminin uygulanmasından kaynaklanan sorunlara,
               sigorta eksperlik sınavları ile sigorta eksperlerinin sorunlarına yönelik başvurular
               alınmıştır.
               7.5.6.1. Depremde Hasar Gören Konutuna Sigorta Bedelinin Ödenmesi

               Başvuran, 26.09.2019 Silivri Merkezli depremde Büyükçekmece ilçesi 19 Mayıs
               mahallesi  …  adresindeki  binanın  bodrum  ve  zemin  katının  zarar gördüğünü,
               Büyükçekmece Belediyesi Şehircilik ve İmar Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü teknik
               ekiplerince binada inceleme yapıldığını, binada deprem kaynaklı hasarın olduğunu,
               acilen evleri terk etmelerinin söylendiğini, akabinde hemen kiralık daire bularak binayı
               terk ettiklerini, 04.10.2019 tarihinde DASK’a başvuru yaptığını, … numaralı hasar
               dosyası açıldığını, bu arada site olarak Çevre Şehircilik Bakanlığı onaylı firmaya riskli
               bina tespiti yaptırdıklarını, binalarının riskli bina kapsamına girdiğini, yıkım kararı
               alınarak tapularına şerh konulduğunu ve 90 dairenin tahliyesinin yapıldığını, DASK
               eksperlerinin binaya gelerek hasar tespiti yaptıklarını, olumsuz rapor vererek binada
               deprem kaynaklı hasar olmadığını rapor ettiklerini, 89.000  TL sigorta bedeli olan
               dairede 424 TL hasar olduğunu belirterek dosyayı olumsuz olarak kapattıklarını iddia
               ederek konu ile alakalı mağduriyetinin giderilerek sigorta bedelinin tarafına ödenmesini
               talep etmiştir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, DASK tarafından bir
               binanın hasar tespitinde bağımsız eksperlerin kullanıldığı ve hasar dosyalarının yetkili
               eksperlerin raporlarına göre sonuçlandırıldığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının ve
               Kaymakamlıkların yapmış olduğu riskli yapı tespit raporlarının ise ilgili mevzuata
               göre DASK tarafından yürütülen süreçten bağımsız olduğu, söz konusu Kurumlar
               tarafından yapılan tespit ve işlemlerin farklı mevzuata ve sürece tabi olduğu, birbirini
               bağlar nitelikte olmadığı, dolayısıyla ilgili idareler tarafından “riskli yapı” tespitlerinin
               tespit edilecek olan sigorta bedellerini etkilemediği, şikâyete konu binanın, 26.09.2019
               tarihinde meydana gelen 5.8 büyüklüğündeki depremden önce, aralarında başvuran …
               imzasının bulunduğu, … sayılı dilekçe ile parsel üzerinde bulunan binaların riskli yapılar
               olduğu  hususunda  Çevre  ve  Şehircilik  İl  Müdürlüğü  ile  İstanbul  Kentsel  Dönüşüm
               İl Müdürlüğüne müracaat edildiği, buna göre bina malikleri ve başvuran tarafından
               binada meydana gelen olumsuzlukların deprem tarihinden önce, Dask Sigorta Poliçesi
               düzenlenmeden veya poliçe vadesi içinde fark edilmiş olduğu, Büyükçekmece Belediye
               Başkanlığı  İmar  ve  Şehircilik  Müdürlüğü  tarafından  26.09.2019  tarihinde  meydana
               gelen 5.8 büyüklüğündeki Silivri depremi sonrası gözleme dayalı incelemede, şikâyete
               konu yapı hakkında deprem hasarı konusunda herhangi bir rapor düzenlenmediği ve
               binanın mühürlenerek tahliye edilmemiş olduğu, DASK sigorta eksperleri tarafından
               yapılan incelemede de, binada depreme bağlı çökme, oturma ve yatma gibi hasarlar




                                                                        2020 YILLIK RAPOR  287
   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293