Page 289 - KDK
P. 289

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 tespit edilmemiş olduğu, buna göre binanın doğrudan tam deprem hasarı olarak
                 değerlendirilemeyeceği, kısmi deprem hasarı olarak değerlendirilebileceği, Kurumumuz
                 tarafından görevlendirilen bilirkişi raporunda “şikâyet konusu binada tespit edilen
                 zararların tamamının 26.09.2019 tarihli 5.8 büyüklüğündeki Silivri depremi ile
                 doğrudan  bir ilgisinin  bulunmadığı,  bir kısmının  binanın kendi kusur ve özellikleri
                 nedeniyle deprem öncesi meydana gelmiş olduğu, bu durumun başvuran tarafından
                 deprem öncesinde bilindiği,  DASK Sigorta Poliçesi Genel Şartları doğrultusunda,
                 26.09.2019 tarihinde meydana gelen deprem hadisesine bağlı olmaksızın binanın kendi
                 kusur ve özellikleri nedeniyle zamanla oluşan zararların teminat harici olduğu, ancak
                 sadece depreme bağlı olarak meydana gelen kısmi hasarların değerlendirilebilir nitelikte
                 olduğu, yapı denetim firması tarafından yapılan incelemede, yapılan statik hesaplara
                 göre, taşıyıcı elemanlar kat kesme sınır değerini aşması nedeniyle yapının riskli çıktığı,
                 binanın 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanunun
                 Uygulama  Yönetmeliği madde 6-(1)’e göre “Riskli  Yapıdır” olarak belirlendiği, bu
                 nedenle  binanın  6306  sayılı  Kanun  kapsamında  Büyükçekmece  Belediye  Başkanlığı
                 tarafından yıktırılmış olduğu ve DASK sigorta eksperi tarafından tespit edilen kısmi
                 deprem hasar tutarının gerçek deprem hasar tutarını yansıtabileceği” hususlarının kayıt
                 altına alındığı, belirli bir deprem hadisesine bağlı olmaksızın binanın kendi kusur ve
                 özellikleri nedeniyle zamanla oluşan zararların teminat kapsamı dışında kaldığının
                 kurala bağlandığı, bu nedenle idare tarafından tesis edilen işlemin hukuka ve hakkaniyete
                 uygun olduğu tespit edildiğinden başvurunun Reddine 111  karar verilmiştir.
                 7.5.6.2. Trafik Kazası Sonrası Güvence Hesabından Alınan Tazminat Tutarı

                 Başvuran, 30.12.2016 tarihinde geçirmiş olduğu trafik kazası sonrası engelli kaldığını,
                 güvence  hesabına  tazminat  için  başvuruda  bulunduğunu,  Akdeniz  Üniversitesi  Adli
                 Tıp Ana Bilim Dalı Başkanlığınca verilen … % 37 maluliyet oranlı raporu güvence
                 hesabına gönderdiğini, güvence hesabının maluliyet oranını % 26’ya düşürerek bu oran
                 üzerinden 36.998 TL ödeme yaptığını, Güvence hesabına ‘maluliyet oranının aşağıya
                 çekildiği,  verilen tazminatın  düşük  olduğu’  yönünde  itiraz  dilekçesi yazdığını,  daha
                 sonrası darbe aldığı yerden kaza sonrası üzüntü ve yıpranmanın yatağa bağlı kalmanın
                 sonucu olarak  2018 yılında  meme kanserine  yakalandığını  öğrendiğini, güvence
                 hesabına bu durumu bildirdiğini, güvence hesabının alınacak sağlık kurulu raporu
                 ile yeniden başvurması yönünde cevap verdiğini, Antalya Eğitim Araştırma Hastanesi
                 sağlık  kuruluna  başvuruda  bulunduğunu  ve  %  82  maluliyet  oranlı  raporun  tarafına
                 verildiğini, güvence hesabının bu kez ‘söz konusu raporun süreli olduğunu, yeni bir
                 kalıcı rapor alındıktan sonra değerlendirme yapılacağını’ tarafına bildirdiğini, tekrardan
                 Atatürk Devlet Hastanesine başvuruda bulunarak % 74 maluliyet oranlı kalıcı rapor
                 çıkarttığını, güvence hesabına 07.01.2020 tarihinde tekrar başvurduğunu, oranın çok

                 111  2020/2905 numaralı başvuru hakkında verilen 07.09.2020 tarihli Ret Kararı


             288 2020 YILLIK RAPOR
   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294