Page 427 - KDK
P. 427

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 anlaşıldığından başvuru hakkında dostane çözüm kararı verilmesine D…  TV” ile
                 ilgili talepler yönünden bahse konu yayın ilkelerinin ihlali durumunun halen devam
                 ettiği dikkate alındığında  RTÜK’ün 6112 sayılı Radyo ve  Televizyonların Kuruluş
                 ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun’un “İdari Yaptırımlar” başlıklı 32’nci maddesi
                 uyarınca ihlalin devamı durumunda uygulanacak yaptırım konusunda gereğini yapması
                 hususunda Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına 254 ,
                 kararın bir örneğinin bilgi için  Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı,  TBMM
                 Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu ile Cumhurbaşkanlığı Sosyal Politikalar
                 Kuruluna iletilmesine karar verilmiştir.
                 7.17.5. Ulaştırma, Basın ve İletişim Alanında Yaşanan Tüketici Hak ve
                 Sorunları
                 7.17.5.1. Ulaştırma Alanında Yaşanan Tüketici Hak ve Sorunları

                 Bu alanda, telekomünikasyon alanında faaliyet gösteren işletmeler tarafından sunulan
                 sabit ve mobil telefonlar ile internet hizmetlerine ilişkin şikâyetler, Bilgi Teknolojileri
                 ve İletişim Kurumunun denetim görevini layıkıyla yerine getirmediği iddialarını içeren
                 şikâyetler, kargo şirketleri, otobüs ve havayolu ve demiryolu (TCDD Taşımacılık A.Ş.)
                 şirketlerini ilgilendiren talepler,  Yüksek Hızlı Tren ile ilgili uygulamalarda yaşanılan
                 sorunlar, köprü ve otoyol geçişlerinde haksız yere kesildiği iddia edilen OGS ve HGS
                 cezaları ile Karayolları Genel Müdürlüğünce kesilen diğer cezaların kaldırılması
                 talepli şikâyetler, mobil telefonlara SMS yoluyla gönderilen reklam içerikli mesajların
                 engellenmesi, PTT’nin mesai saatlerinin değiştirilmesi, çalışanları ile posta dağıtıcılarının
                 olumsuz tutum ve davranışları, PTT’nin usule aykırı tebligat yaptığı iddiaları içeren
                 başvurular, kablo yayıncılık hizmeti yapan  Türksat’a ilişkin şikâyetler, bankalar ve
                 PTT’nin gişelerdeki işlem sırasında belirli kişilere öncelik hakkı tanıması uygulamasına
                 itiraz içerikli başvurular alınmıştır.
                 7.17.5.1.1. Haber Kâğıdı Bırakmayan Kargo Şirketine Cezai İşlem Tesis
                 Edilmesi
                 Başvuran, … Kargo tarafından … gönderisinin adresine getirilmeden ‘Alıcı Kargoyu
                 Kabul Etmiyor’ notu düşülerek teslim edilmediğini, konuya ilişkin kargo şirketine başvuru
                 yaptığını, ilgili şirket tarafından “Adresinizde tarafınıza ulaşılamamış olması nedeni
                 ile  kargonuzun  adrese  teslimatı  sağlanamamıştır.”  şeklinde  ihbar  notu  bırakıldığının
                 bildirildiğini, ancak hangi tarih ve saatte gelindiği ile haber kağıdının nereye ve ne şekilde
                 bırakıldığına ilişkin bilgi verilmediğini, teslimat adresi resmi iş yeri olduğundan 24 saat
                 güvenlik görevlisi ve güvenlik kamerası bulunduğunu, söz konusu bilgiler verildiğinde
                 kamera ile tespit edilebileceğini, konuya ilişkin ilgili idareye başvuruda bulunduğunu,
                 ancak  Karayolu  Taşıma  Yönetmeliğinin  ilgili  hükümlerine  istinaden  kargo  şirketine
                 cezai işlem tesis edilmesi talebine ilişkin başvurusunun, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
                 tarafından, anılan mevzuat gereği işlem tesis etmekle görevli Karayolu Düzenleme Genel

                 254  2019/3431 numaralı başvuru hakkında verilen 13.08.2020 tarihliTavsiye Kararı


             426 2020 YILLIK RAPOR
   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432