Page 432 - KDK
P. 432

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               ve araçların rota takipleri yapılmasını sağlayarak işletme maliyetlerini düşürmekte,
               kullanıcılara  makul  ücretler  karşılığında daha  hızlı  seyahat  imkânı  sunarak  karayolu
               ulaşımında daha az yakıt ile daha verimli seyahatin yapılmasına olanak sağlamaktadır.

               Bu kapsamda, ülkemiz karayolu ağında, otoyol ve köprülerde ilk olarak 1999 yılında
               OGS uygulanmaya başlamış, daha sonra ise sürücülerin yanlarında taşıyabilecekleri
               elektronik kartlar ile ödeme yapılması sağlanan Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) devreye
               alınmış,  01.02.2013  tarihinden itibaren  ise KGS  tamamen kaldırılarak  yerine HGS
               uygulaması başlatılmıştır
               Kurumumuza geçmiş yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da, Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ve
               Otomatik Geçiş Sistemini (OGS) kullanan kişiler ve şirketler tarafından köprü, otoyol
               ve  tünel geçişlerinde;  aracın  plakasının  sistem  tarafından  yanlış okunması nedeniyle
               kendisine ait olmayan araca ilişkin olarak HGS cezası gelmesi, bulunduğu il sınırları
               dışına aracıyla hiç çıkmadığı halde HGS cezası gelmesi, aracını devrettiği (sattığı) halde
               eski aracına ilişkin olarak devir tarihinden sonra HGS cezası gelmesi, hesabında yeterli
               bakiye olduğu halde sistemde yetersiz bakiye görünmesi nedeniyle HGS cezası gelmesi,
               araçta HGS etiketi bulunan araca OGS ya da OGS etiketi bulunan araca HGS cezası
               gelmesi, taşıma araçlarının arkasındaki kasaların (dorselerin) plakası ile taşıma araçlarının
               plakasının farklı olması nedeniyle normalden fazla ceza kesilmesi, kesilen HGS ve OGS
               cezalarının zamanında bildirilmemesi diğer bir ifadeyle çok geç (1 yıl sonra gibi) tebliğ
               edilmesi gibi nedenlerden kaynaklı mağduriyetler yaşandığı iddiasıyla Karayolları Genel
               Müdürlüğüne yönelik başvurular alınmış alınmaya da devam etmektedir.
               7.17.5.3.1. Geçiş İhlali Yaptığı İçin Yazılan İdari Para Cezalarının İptali

               Başvuran, daha önceden 15  Temmuz Şehitler Köprüsü’nden geçmediğini, İstanbul
               Büyükşehir Belediye Başkanlığı Ulaşım Koordinasyon Merkezinin 16.05.2019
               tarih ve 2019/5-1 sayılı kararı 28.12.2018 tarih ve 2018/10-1 sayılı kararı revize
               ettiğini, tebliğe inandığını, ekteki belgenin gerçekliğinden dolayı 15 Temmuz Şehitler
               Köprüsünden geçişlerde bulunduğunu, bu süre zarfında herhangi bir şekilde ceza ve
               uyarı almadığını, geçmeye devam ettiğini, ancak KGM internet sayfasında bulunan
               açıklama ve görsellerden dolayı bu duruma geldiğini, Kurumumuza güvenerek Sulh
               Ceza  Mahkemesine  başvurmadığını,  önce  Kurumumuza  başvurduğunu  belirterek
               verilen cezaların düzeltilmesini, ödediği ceza tutarının geri iadesini ve aynı geçişlerden
               kaynaklı cezaların iptalini talep etmiştir.

               Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma ile değerlendirme neticesinde; “34 .. ….”
               plakalı, yük nakli için kullanılan, N1 sınıfında kamyonet (BB VAN) cinsinde olan,
               azami yüklü ağırlığının 3.000 kg olan bir araç olduğu, UKOME’nin 16.05.2019 tarih
               ve 2019/5-1 sayılı kararı baz alındığında; “34 .. ....” plakalı araç kullanım amacının yük




                                                                        2020 YILLIK RAPOR  431
   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437