Page 433 - KDK
P. 433

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 taşıma olması ve azami yüklü ağırlığının 0,75 tonu geçmesi sebebiyle 15 Temmuz Şehitler
                 Köprüsü’nden geçiş hakkı olan araçlar arasında olmadığı, dolayısıyla kabahatin tespit ve
                 nitelendirilmesi ile cezanın tayin ve takdirinde herhangi bir isabetsizliğin bulunmadığı,
                 mevzuat hükümlerinin usul ve esas yönünden doğru ve yerinde uygulandığının
                 değerlendirildiği  ve bu hali ile idari yaptırım kararlarının  mevcut mevzuata uygun
                 olduğu tespit edildiğinden başvurunun Reddine 260  karar verilmiştir.
                 7.17.5.3.2. Tarafına Ait Olmayan Geçiş İhlallerinin HGS Hesabından
                 Düşülmesi

                 Başvuran, şahsına ait olmayan geçişler için HGS hesabından ücret alındığını, konuyla
                 ilgili idareye başvuruda bulunduğunu, MOBESE kayıtlarıyla OGS müşteri temsilcisi
                 tarafından geçişin kendi aracıyla yapılmadığının net biçimde görülmesine rağmen geri
                 ödeme alamadığını, tarafına ait olmayan geçişlerle ilgili alınan bedelin HGS bakiyesine
                 geri yansıtılmasını talep etmiştir.

                 Şikâyet  konusu  talep  ilgili  ilgili  olarak  Kurumumuz  tarafından Karayolları  Genel
                 Müdürlüğü ile yapılan yazışmalar sonucunda; “Muhtelif tarihlerde OGS sistemi
                 tarafından eklenen ve … HGS etiket hesabından tahsil edilen geçiş ücretlerinin iadesinin
                 yine OGS AKM tarafından aynı hesaba aktarıldığı” açıklamalarına yer verildiğinden
                 başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı 261  verilmiştir.
                 7.17.5.4. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun Düzenleme ve Denetim
                 Görevi

                 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, telekomünikasyon sektöründe düzenleme ve
                 denetleme görevini yerine getirmektedir. BTK görevli olduğu alanda düzenlemeler
                 yaparken, aynı zamanda sektördeki firmaların uygulamalarını denetlemekte ve
                 gerektiğinde bu firmalara yaptırımlar uygulayabilmektedir.

                 BTK tüketici şikâyetleri konusunda, bireysel şikâyetlerden ziyade şikâyetlerin
                 yoğunlaştığı alanlarda düzenleme ve denetleme yapmaktadır. Buna göre Kurum, tüketici
                 şikâyetlerinin tasnifi neticesinde belirli bir konuya ilişkin şikâyetlerin yoğunlaştığı ve/veya
                 şikâyet konusunun yaygın abone mağduriyetine yol açtığının anlaşılması durumunda,
                 devreye girerek sektöre müdahalede bulunmaktadır.
                 7.17.5.4.1. BTK Tarafından GSM Operatörlerinin İşlemlerine İlişkin Gereken
                 Denetim ve Gözetimin Yapılmadığı İddiası
                 Başvuran,  BTK’ya,  ...  Telekomünikasyon  A.Ş.’ye  hakkında  usulsüz  belge  (eksik  ve
                 sahte imza) şikâyetinde bulunduğunu, bu şikâyeti kapsamında bahsi geçen şirket
                 hakkında bir işlem yapılmadığını, ayrıca BTK’ya iki ayrı ... hattıyla ilgili şikâyette
                 bulunduğunu, bu hatlardan birisiyle ilgili şikâyetine yetersiz baz istasyonu olduğu ve ne

                 260  2019/20357 numaralı başvuru hakkında verilen 13.05.2020 tarihli Ret Kararı
                 261  2020/59233 numaralı başvuru hakkında verilen 18.10.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı


             432 2020 YILLIK RAPOR
   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438