Page 433 - KDK
P. 433
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
taşıma olması ve azami yüklü ağırlığının 0,75 tonu geçmesi sebebiyle 15 Temmuz Şehitler
Köprüsü’nden geçiş hakkı olan araçlar arasında olmadığı, dolayısıyla kabahatin tespit ve
nitelendirilmesi ile cezanın tayin ve takdirinde herhangi bir isabetsizliğin bulunmadığı,
mevzuat hükümlerinin usul ve esas yönünden doğru ve yerinde uygulandığının
değerlendirildiği ve bu hali ile idari yaptırım kararlarının mevcut mevzuata uygun
olduğu tespit edildiğinden başvurunun Reddine 260 karar verilmiştir.
7.17.5.3.2. Tarafına Ait Olmayan Geçiş İhlallerinin HGS Hesabından
Düşülmesi
Başvuran, şahsına ait olmayan geçişler için HGS hesabından ücret alındığını, konuyla
ilgili idareye başvuruda bulunduğunu, MOBESE kayıtlarıyla OGS müşteri temsilcisi
tarafından geçişin kendi aracıyla yapılmadığının net biçimde görülmesine rağmen geri
ödeme alamadığını, tarafına ait olmayan geçişlerle ilgili alınan bedelin HGS bakiyesine
geri yansıtılmasını talep etmiştir.
Şikâyet konusu talep ilgili ilgili olarak Kurumumuz tarafından Karayolları Genel
Müdürlüğü ile yapılan yazışmalar sonucunda; “Muhtelif tarihlerde OGS sistemi
tarafından eklenen ve … HGS etiket hesabından tahsil edilen geçiş ücretlerinin iadesinin
yine OGS AKM tarafından aynı hesaba aktarıldığı” açıklamalarına yer verildiğinden
başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı 261 verilmiştir.
7.17.5.4. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun Düzenleme ve Denetim
Görevi
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, telekomünikasyon sektöründe düzenleme ve
denetleme görevini yerine getirmektedir. BTK görevli olduğu alanda düzenlemeler
yaparken, aynı zamanda sektördeki firmaların uygulamalarını denetlemekte ve
gerektiğinde bu firmalara yaptırımlar uygulayabilmektedir.
BTK tüketici şikâyetleri konusunda, bireysel şikâyetlerden ziyade şikâyetlerin
yoğunlaştığı alanlarda düzenleme ve denetleme yapmaktadır. Buna göre Kurum, tüketici
şikâyetlerinin tasnifi neticesinde belirli bir konuya ilişkin şikâyetlerin yoğunlaştığı ve/veya
şikâyet konusunun yaygın abone mağduriyetine yol açtığının anlaşılması durumunda,
devreye girerek sektöre müdahalede bulunmaktadır.
7.17.5.4.1. BTK Tarafından GSM Operatörlerinin İşlemlerine İlişkin Gereken
Denetim ve Gözetimin Yapılmadığı İddiası
Başvuran, BTK’ya, ... Telekomünikasyon A.Ş.’ye hakkında usulsüz belge (eksik ve
sahte imza) şikâyetinde bulunduğunu, bu şikâyeti kapsamında bahsi geçen şirket
hakkında bir işlem yapılmadığını, ayrıca BTK’ya iki ayrı ... hattıyla ilgili şikâyette
bulunduğunu, bu hatlardan birisiyle ilgili şikâyetine yetersiz baz istasyonu olduğu ve ne
260 2019/20357 numaralı başvuru hakkında verilen 13.05.2020 tarihli Ret Kararı
261 2020/59233 numaralı başvuru hakkında verilen 18.10.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
432 2020 YILLIK RAPOR