Page 452 - KDK
P. 452

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               ilişkin kullanılan takdir yetkisinde kamu yararı ve hizmet gereklerine uyarlık
               bulunmadığı, eşitlik ve hakkaniyet ölçütlerinin gözetilmediği ve başvuranın bahsi geçen
               hükme göre atamasının yapılmamasına ilişkin işlemin hukuka ve hakkaniyet ilkelerine
               aykırılık teşkil ettiği değerlendirilmiştir.
               Açıklanan gerekçelerle, başvuranın 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 68.
               maddesinin “B” fıkrasına göre 3. dereceye atamasının yapılması ve geriye dönük
               mali kaybının giderilmesi yönünde İnönü Üniversitesi Rektörlüğüne  Tavsiyede
                            5
               Bulunulmasına  karar verilmiştir.
               Tavsiye kararı üzerine İnönü Üniversitesi Rektörlüğü tarafından Kurumumuza iletilen
               13.11.2020 tarihli ve E. 17148 sayılı cevabi yazıda, başvurana 10.09.2020 tarihinden
               itibaren 657 sayılı Kanun’un 68/B maddesi hükmünün uygulandığı bildirilmiştir.
               Başvuranın Kurumlar Arası Yer Değişikliğine Muvafakat Verilmesi

               Başvuran, 21.08.2013 tarihinde Hacettepe Üniversitesinde memur olarak göreve
               başlayan ve hâlihazırda Hacettepe ASO 1. OSB Meslek Yüksekokulunda görev yapmaya
               devam ettiğini, kendisi ile aynı kadroda bilgisayar işletmeni olarak görev yapan ilgilinin
               nakline muvafakat verilmişken kendi nakline muvafakat verilmemesinin eşitlik ilkesine
               olduğunu belirterek Gaziantep Şehitkâmil Belediyesine naklen geçişine muvafakat
               verilmesini talep etmektedir.
               Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun
               74 üncü maddesi gereğince atama suretiyle diğer bir kuruma geçmek isteyen memurun
               çalıştığı  kurumdan  muvafakat  alması  gerektiği,  bu  kapsamda  ilgili  idarelerin takdir
               yetkisine sahip olduğu açık olmakla birlikte somut olayda bu takdir yetkisinin kamu
               düzeni ve hukukun genel ilkelerine uygun olarak kullanılması gerektiği, oysa başvuranın
               naklen atamasının yapılmasında  Yüksekokul tarafından bir sakınca bulunmadığının
               ifade  edildiği,  bu  nedenle  Rektörlük  tarafından ileri  sürülen “personel  ihtiyacı”
               gerekçesinin yeterli dayanaktan yoksun olduğu, en azından bu ihtiyacın gerekçelerinin
               somut belgelerle ortaya konmadığı, yine idare tarafından; personel ihtiyacı nedeniyle
               eş durumu ve sağlık mazereti dışındaki mazeretler için muvafakat verilmediği
               açıkça belirtilmekteyken, başvuranın dilekçesinde ismi geçen ve başvuran tarafından
               emsal gösterilen bilgisayar işletmeni olan kişinin naklen atanmasına muvafakat
               verilmesine gerekçe olarak, ilgilinin özlük haklarının gerekçe olarak gösterilmesinin
               birbiriyle örtüşmediği, dolayısıyla takdir yetkisinin hukuka uygun olarak kullanılmadığı
               değerlendirilmiştir.
               Açıklanan gerekçelerle, başvuranın naklen atanması için muvafakat verilmesi talebinin
               yeniden değerlendirilmesi hususunda Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğüne Tavsiyede
                            6
               Bulunulmasına  karar verilmiştir.
               5  2020/12829 numaralı başvuru hakkında verilen 16.09.2020 tarihli Tavsiye Kararı
               6  2019/13699 numaralı başvuru hakkında verilen 15.01.2020 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2020 YILLIK RAPOR  451
   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457