Page 185 - 2021 Yıllık Rapor
P. 185

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 öğretmen gibi uzmanlar, bunların yeterli sayıda olmaması hâlinde ise öğretmenin hazır
                 bulundurulacağı, 02.07.1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanunu ile diğer kanunlar
                 uyarınca alınması gereken tüm harçlardan istisna olduğu, ayrıca bu iş ve işlemlerin
                 yürütülmesi için yapılacak tüm masraflar, avukatlık ücreti hariç, Adalet Bakanlığının
                 bütçesinden karşılanacağı, çocuk teslimi ve çocukla kişisel ilişki kurulmasına dair ilam
                 veya tedbir kararlarının  yerine getirilmesine  muhalefet edilmesi durumunda disiplin
                 hapsi ile cezalandırılacağı, çocukla kişisel ilişki kurulmasına dair işlemlerin çocuğun
                 üstün yararını  koruyacak şekilde yerine getirilebilmesi amacıyla müdürlüğün önerisi
                 üzerine aile mahkemesince, çocuk, hak sahibi veya yükümlü hakkında danışmanlık
                 tedbiri uygulanmasına karar verilebileceği, yükümlünün teslim emrine aykırı ilk
                 hareketinde  müdürlük  yükümlü  hakkında danışmanlık  tedbiri  uygulanmasını aile
                 mahkemesinden talep edeceği hüküm altına alınmıştır. Böylelikle uzun zamandır sorun
                 teşkil eden ve ülkemize yakışmayan bu uygulamanın değiştirilmesinde Kurumumuz ön
                 ayak olmuştur.

                 7.3 BİLİM, SANAT, KÜLTÜR VE TURİZM

                 Kurumumuza  yapılan  konuyla  ilgili  bir  başvuruda  1002  Hızlı  Destek  Programı
                 kapsamında ikinci kez yapılan proje başvurusunda projeyi değerlendiren panelistlerin
                 projeyi tam olarak okumadıklarından projede aslında var olan ibarelerin olmadığı,
                 yapmayı taahhüt etmedikleri bazı parametrelerin detaylarının yazılmadığı gerekçesiyle
                 daha  düşük  puan  verdikleri  ve  projelerine  destek  verilmediği,  ayrıca  TÜBİMER’e
                 yapılan itiraz başvurusunda proje eleştirilerine cevap olarak eleştirilere konu olan proje
                 detaylarının proje metninde ilgili sayfalarda olduğunu göstermelerine rağmen itirazda
                 belirtilen hususların proje ret gerekçelerini bertaraf etmediği gerekçesi ile reddine karar
                 verildiği  hususlarının  şikâyet  edildiği  ve  TÜBİTAK  panelistlerinin  değerlendirme
                 şeklinin ve TÜBİMER’in yaptığı değerlendirmenin incelenmesi ile söz konusu projenin
                 alanında uzman kişilerce değerlendirilmesi talep edilmiştir.

                 Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde; başvuranın proje önerisinin değerlendirme
                 süreci ile sonrasında yaptığı itiraz başvurusunun ele alınması ve değerlendirilme
                 sürecinin usule uygun yapıldığı, objektif değerlendirme yapılmadığının söylenemeyeceği,
                 söz konusu değerlendirmelerin  bilimsel  gerekçelere  dayandırıldığı, alınan kararların
                 gerekçelerle ortaya konulduğu ve daha önemlisi söz konusu proje önerisi ile ilgili
                 olarak  başvurana  iletilen  Bilimsel  Değerlendirme  Raporunda  belirtilen  hususlar
                 çerçevesinde gerekli değişiklik ve düzeltmelerin yapılarak proje önerisinin tekrar
                 sunulmasının da mümkün olduğu anlaşıldığından başvuranın itiraz başvurusunun
                 ilgili Yönetmelik'in 14’üncü maddesinin beşinci fıkrası gereğince proje karar yazısında
                 yer alan ret gerekçelerini bertaraf eder nitelikte olmadığı gerekçesi ile TÜBİTAK İtiraz
                 Değerlendirme  Kurulu tarafından  reddedilmesi  işleminde  hukuka ve  hakkaniyete
                                                    44
                 aykırılık olmadığı gerekçesiyle Ret Kararı  verilmiştir.

                 44   2021/1038 numaralı başvuru hakkında verilen 29.06.2021 tarihli Ret Kararı




             184 2021 YILLIK RAPOR
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190