Page 185 - 2021 Yıllık Rapor
P. 185
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
öğretmen gibi uzmanlar, bunların yeterli sayıda olmaması hâlinde ise öğretmenin hazır
bulundurulacağı, 02.07.1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanunu ile diğer kanunlar
uyarınca alınması gereken tüm harçlardan istisna olduğu, ayrıca bu iş ve işlemlerin
yürütülmesi için yapılacak tüm masraflar, avukatlık ücreti hariç, Adalet Bakanlığının
bütçesinden karşılanacağı, çocuk teslimi ve çocukla kişisel ilişki kurulmasına dair ilam
veya tedbir kararlarının yerine getirilmesine muhalefet edilmesi durumunda disiplin
hapsi ile cezalandırılacağı, çocukla kişisel ilişki kurulmasına dair işlemlerin çocuğun
üstün yararını koruyacak şekilde yerine getirilebilmesi amacıyla müdürlüğün önerisi
üzerine aile mahkemesince, çocuk, hak sahibi veya yükümlü hakkında danışmanlık
tedbiri uygulanmasına karar verilebileceği, yükümlünün teslim emrine aykırı ilk
hareketinde müdürlük yükümlü hakkında danışmanlık tedbiri uygulanmasını aile
mahkemesinden talep edeceği hüküm altına alınmıştır. Böylelikle uzun zamandır sorun
teşkil eden ve ülkemize yakışmayan bu uygulamanın değiştirilmesinde Kurumumuz ön
ayak olmuştur.
7.3 BİLİM, SANAT, KÜLTÜR VE TURİZM
Kurumumuza yapılan konuyla ilgili bir başvuruda 1002 Hızlı Destek Programı
kapsamında ikinci kez yapılan proje başvurusunda projeyi değerlendiren panelistlerin
projeyi tam olarak okumadıklarından projede aslında var olan ibarelerin olmadığı,
yapmayı taahhüt etmedikleri bazı parametrelerin detaylarının yazılmadığı gerekçesiyle
daha düşük puan verdikleri ve projelerine destek verilmediği, ayrıca TÜBİMER’e
yapılan itiraz başvurusunda proje eleştirilerine cevap olarak eleştirilere konu olan proje
detaylarının proje metninde ilgili sayfalarda olduğunu göstermelerine rağmen itirazda
belirtilen hususların proje ret gerekçelerini bertaraf etmediği gerekçesi ile reddine karar
verildiği hususlarının şikâyet edildiği ve TÜBİTAK panelistlerinin değerlendirme
şeklinin ve TÜBİMER’in yaptığı değerlendirmenin incelenmesi ile söz konusu projenin
alanında uzman kişilerce değerlendirilmesi talep edilmiştir.
Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde; başvuranın proje önerisinin değerlendirme
süreci ile sonrasında yaptığı itiraz başvurusunun ele alınması ve değerlendirilme
sürecinin usule uygun yapıldığı, objektif değerlendirme yapılmadığının söylenemeyeceği,
söz konusu değerlendirmelerin bilimsel gerekçelere dayandırıldığı, alınan kararların
gerekçelerle ortaya konulduğu ve daha önemlisi söz konusu proje önerisi ile ilgili
olarak başvurana iletilen Bilimsel Değerlendirme Raporunda belirtilen hususlar
çerçevesinde gerekli değişiklik ve düzeltmelerin yapılarak proje önerisinin tekrar
sunulmasının da mümkün olduğu anlaşıldığından başvuranın itiraz başvurusunun
ilgili Yönetmelik'in 14’üncü maddesinin beşinci fıkrası gereğince proje karar yazısında
yer alan ret gerekçelerini bertaraf eder nitelikte olmadığı gerekçesi ile TÜBİTAK İtiraz
Değerlendirme Kurulu tarafından reddedilmesi işleminde hukuka ve hakkaniyete
44
aykırılık olmadığı gerekçesiyle Ret Kararı verilmiştir.
44 2021/1038 numaralı başvuru hakkında verilen 29.06.2021 tarihli Ret Kararı
184 2021 YILLIK RAPOR