Page 330 - 2021 Yıllık Rapor
P. 330
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
istenerek komisyon üyeleri tarafından yapılan değerlendirmeler ve bu değerlendirmeler
neticesinde verilen puanların birbirini destekler nitelikte olup olmadığı, değerlendirme
tutanağındaki puanlamaya ilişkin takdir yetkisinin kamu yararı ve hizmet gereklerine
uygun olarak kullanılıp kullanılmadığı ve objektif bir değerlendirme yapılıp yapılmadığı
tespit edilmeye çalışılmaktadır.
Yazılı sınavlara ilişkin itiraz başvurularının incelenmesi sürecinde özel ve teknik bilgi
gerektirmesi durumuna göre bilirkişi incelemesi yoluna başvurulmaktadır.
Bu kapsamda, Kurumumuza yapılan ve öğretim üyesi dışındaki öğretim elemanı
kadrosu için giriş sınavının değerlendirilmesi sırasında maddi bir hata yapıldığı iddiasını
içeren başvuruda, özel ve teknik bilgi gerektirdiğinin anlaşılması üzerine, makine
programı alanında yetkin dört bilirkişi görevlendirilmiş ve bunların hazırladığı rapor
doğrultusunda, bazı ortak sorular açısından genel olarak her iki adaya da fazla puan
verilmekle birlikte bir soruda birinci asil olarak sınavı kazanan adaya "10 puan fazla"
verilmek suretiyle söz konusu aday açısından ayrıcalıklı bir durum oluştuğu, bu şekilde
sınav puanları açısından yapılan değerlendirmede başvuran ile birinci asil olarak sınavı
kazanan adayın puanları arasında sadece 1 puanlık fark bulunduğu yönünde tespit
yapıldığı, sonuç puanının belirlenmesinde etkili olan diğer ölçütler (ALES puanı ile
lisans mezuniyet notu) açısından ise başvuranın ataması yapılan adaya göre yaklaşık 4
puan fazlalığı bulunduğu hususları dikkate alınarak başvuranın nihai sıralamada birinci
asil olarak sınavı kazanan adayın önüne geçebileceği ve bu anlamda başvuranın girmiş
olduğu giriş sınavı değerlendirmesinin adil ve objektif olmadığı tespit edilmiştir.
Bahse konu sınavın objektif şekilde yeniden değerlendirilmesi ve nihai sıralamanın
tekrar yapılması için Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Rektörlüğüne tavsiyede
bulunulan karar 186 göstermektedir ki personel alımında idarelerin takdir yetkileri
bulunmakla birlikte bunu kullanırlarken nesnel esaslara dayanmaları, seçim sürecini
personel adaylarına güven verecek surette gerçekleştirmeleri ve şeffaf ve hesap verebilirlik
bakımından azami düzeyde dikkat göstermeleri önem taşımaktadır.
7.12.2 Atama, Nakil, Görevlendirme ve Yer Değiştirme
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda, yer değiştirme suretiyle atanmaların,
hizmetlerin gereklerine, özelliklerine, Türkiye’nin ekonomik, sosyal, kültürel ve ulaşım
şartları yönünden benzerlik ve yakınlık gösteren iller gruplandırılarak tespit edilen
bölgeler arasında adil ve dengeli bir sistem içinde yapılacağı; yeniden veya yer değiştirme
suretiyle yapılacak atamalarda, aile birimini muhafaza etmek bakımından kurumlar
arasında gerekli koordinasyon sağlanarak memur olan diğer eşin de isteği halinde
atamasının, atamaya tabi tutulan memurun atandığı yere belirlenen esaslar çerçevesinde
yapılacağı belirtilmiştir. Yer değiştirme suretiyle atanmaya tabi memurun atandığı yerde
eşinin atanacağı teşkilatın bulunmaması ya da teşkilatı olmakla birlikte niteliğine uygun
bir görev bulunmaması ve ilgilinin de talebi halinde, bu personele eşinin görev süresi ile
sınırlı olmak üzere belirli şartlarda izin verilebileceği; ilgili mevzuat uyarınca verilecek
186 2020/96020 numaralı başvuru hakkında verilen 18/02/2021 tarihli Tavsiye Kararı
2021 YILLIK RAPOR 329