Page 332 - 2021 Yıllık Rapor
P. 332

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Buna ilişkin idare tarafından gönderilen yazıda ise, başvuranın İstanbul iline atandığı
               bilgisi verilmiştir.
               İdarelerin yer değişikliği mazeretlerini değerlendirirken (ilgili mevzuatları çerçevesinde)
               her ne kadar bireysel menfaatleri ele alması beklense de bu taleplerin gerçekleştirilmesi
               idarelerin kadro imkanları ve kamu hizmetlerinin aksatılmaksızın sürdürülmesinin
               temini ile mümkündür. Yukarıda yer verilen başvuruda da olduğu gibi her ne kadar
               başvuran Ankara iline atanmayı istese de Ankara’da boş kadro olmaması ve çocuğun
               eğitime bir an önce başlaması gerekliliği sebepleriyle ebeveynin atamasının İstanbul’a
               yapılması ile sorun makul olarak çözümlenmiştir.

               Kurumumuza yapılan bir başvuruda ise, sağlık mazereti sebebi ile yer değiştirme talebinde
               bulunulabilmesi  için  Devlet  Memurlarının  Yer  Değiştirme  Suretiyle  Atanmalarına
               İlişkin  Yönetmelik’in  13  üncü  maddesi  uyarınca,  hastalığının  görev  yaptığı  yerde
               tedavisinin mümkün olmadığının alınacak sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi
               gerektiği,  Adalet  Bakanlığı  Memur  Sınav,  Atama  ve  Nakil  Yönetmeliği’nin  25  inci
               maddesinde  belirtilen  sağlık  mazereti  nedeniyle  atanma  şartlarını  da  başvuranın
               bu  sebeple  taşımadığı,  ayrıca Tavşanlı T Tipi  Kapalı  Ceza  İnfaz  Kurumunda  görev
               yapmakta iken 2020 yılı isteğe bağlı atama planlaması kapsamında kendi talebi üzerine
               25/06/2020 tarihli ve 3167/78911 sayılı Bakanlık Olur’u ile Silifke M Tipi Kapalı Ceza
               İnfaz Kurumuna naklen atanarak 16/07/2020 tarihinde görevine başladığı, başvuranın
               babasının engel durumuna dair sunduğu raporun 2020 yılı Ocak ayına ilişkin olduğu,
               babasının engelinin istek üzerine atanmasından önce de mevcut olduğunun tespitiyle
               babasına refakat edecek başka kimsenin olup olmadığına ilişkin başka bir bilgi veya
               belge de sunulmadığı anlaşılmıştır. Bu doğrultuda başvuranın talebinin reddedilmesi
               işleminde hukuka ve hakkaniyete aykırılık bulunmadığı kanaatine varılmıştır. 189
               Tüm bu açıklamalar gereğince bahse konu alt alanla ilgili idarenin, mevzuata uygun
               işlem tesisi, ifa edilen kamu hizmetinin gereklerini göz önünde bulundurması, insan
               kaynaklarının verimli kullanılması ve benzeri faktörleri dikkate almasının kaçınılmaz
               olduğu görülmektedir.
               7.12.3 İlerleme ve Yükselme

               657  sayılı  Devlet  Memurları  Kanunu’nun  3  üncü  maddesinde,  kariyer  ve  liyakat
               ilkeleri temel ilkeler arasında sayılmakta olup bu iki ilkenin özünde objektif kurallar
               çerçevesinde işin ehline verilmesi ve hak etme kavramı yatmaktadır. Zira kamu
               hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi, hizmetin yetişmiş ve ehil kamu
               görevlilerince yerine getirilmesiyle sağlanabilecektir.
               Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına
               Dair Genel Yönetmelik’in “Amaç” başlıklı 1 inci maddesinde, “Bu Yönetmeliğin amacı,
               liyakat ve kariyer ilkeleri çerçevesinde, hizmet gerekleri ve personel planlaması esas alınarak,
               Devlet memurları ile 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname

               189   2020/100321 numaralı başvuru hakkında verilen 19/04/2021 tarihli Ret Kararı



                                                                        2021 YILLIK RAPOR  331
   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337