Page 376 - 2021 Yıllık Rapor
P. 376

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               konusu edilen vergi, harç, katılma payları ve bedeller için dostane çözüm kararları
               verilmiş ve gönderme kararları ile de başvurular olumlu sonuçlandırılmıştır. 272
               7.14.4.3 Türkiye Belediyeler Birliği ile İmzalanan Protokol

               Emlak  vergisi  düzenlemelerindeki  muafiyet  ve  istisna  ile  ilgili  olarak  belediyelerin
               farklı yorumlama yoluyla aynı durumda olan kişilere yönelik olarak farklı uygulama
               yaptıkları, ülke genelindeki belediyelerin emlak vergisi mevzuatını uygulama noktasında
               bir uygulama birliği içinde olmadığı görülmektedir.
               Bu noktada Kamu Denetçiliği Kurumu, “belediyelerce alınan vergi, resim, harç ve
               benzeri  mali  yükümlülükler”, “toplu  taşıma hizmetleri”, “imar  uygulamaları”
               gibi sıklıkla şikâyet konusu yapılan belediyelerin görev ve sorumluluğundaki alanlarda
               (örneğin, emlak vergisi muafiyet ve istisna uygulamalarında, ülkemizdeki tüm il
               ve ilçelerdeki belediyelerin toplu  taşıma hizmetlerinde geçerli olacak tek bir kart
               uygulamasının hayata geçirilmesi, yine öğretmen, sağlık çalışanları gibi belirli meslek
               gruplarına  tüm  Türkiye’de  indirim  uygulanması  vb.)  belediyeler arasında uygulama
               birliği gerçekleştirilmesine katkı vermek ve Kamu Denetçiliği Kurumunun belediyeler
               ve kişiler nezdinde bilinirliğinin daha da artmasını sağlamak için karar desteği, eğitim
               verme gibi hususlarda 17/11/2021 tarihinde ülkemizde belediyelerimizin çağdaş
               belediyecilik hizmeti  vermeleri yönünde giderek artan ve karmaşıklaşan görev ve
               sorumluluklarını etkin ve verimli şekilde yerine getirmeleri için gerekli olan eğitim,
               danışmanlık, bilgi ve deneyim paylaşımı, teknik destek gibi ihtiyaçlarını karşılamak,
               merkezi yönetim kurumları ile ulusal ve uluslararası platformlarda onları temsil etmek,
               hak ve çıkarlarını korumak amacıyla kurulan Türkiye Belediyeler Birliği ile protokol
               imzalanmıştır.
               7.14.5 Belediyelerin Toplu Taşıma, Otopark ile Trafik Düzeni ve
               Güvenliğinin Sağlanmasına Yönelik Hizmetleri

               Şehir  içi  (kent  içi)  ulaşım,  yürümeden  bisiklet-motosiklet  ve  özel  araç  kullanımına,
               taksiden otobüse, tramvaydan metroya ve feribota kadar bireysel ulaşım ve toplu taşıma
               ulaşımı olmak üzere tüm ulaşım yöntemlerini kapsamaktadır.
               Kişiler için kent içi ulaşımın hızlı, konforlu, ekonomik, kolay ve özellikle engelliler,
               yaşlılar ve çocuklar için erişilebilir olması kadar nüfus ve araç sayısındaki artış nedeniyle
               şehirde artan park sorununun otopark hizmetleri ile giderilmesi ve trafik düzeni ve
               güvenliğinin sağlanması da gün geçtikçe daha da önem kazanmaktadır.
               Nitekim hem 5393 sayılı Kanun’un 15 inci maddesinde hem de 5216 sayılı Kanun’un
               7 nci maddesinde, büyükşehir ve ilçe belediyelerinin görev ve sorumluluklarının
               belirlendiği, 5216 sayılı Kanun’un anılan maddesinin birinci fıkrasının (f) bendinde,
               “Büyükşehir ulaşım ana plânını yapmak veya yaptırmak ve uygulamak ulaşım ve toplu
               taşıma hizmetlerini plânlamak ve koordinasyonu sağlamak kara, deniz, su ve demiryolu
               272   2020/99874 numaralı başvuru hakkında verilen 23/03/2021 tarihli, 2021/1492 numaralı başvuru
               hakkında verilen 16/04/2021 tarihli, 2020/101307 numaralı başvuru hakkında verilen 30/04/2021 tarihli
               Dostane Çözüm Kararları


                                                                        2021 YILLIK RAPOR  375
   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381