Page 458 - 2021 Yıllık Rapor
P. 458
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Sigortası Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu vb. yasal düzenlemeleri de dikkate alması
gerekmektedir. Dolayısıyla tek bir kanuni düzenleme üzerinden yetkisizliğini vurgulayıp
yasal değişiklik gerekliliğine değinen Selçuk Üniversitesinin kendisinin uymakla
yükümlü olduğu ve faaliyetlerinin gücünü aldığı kanunları bir bütün halinde ele alarak
meslek kodu değişikliği hakkındaki tesis ettiği işlemi gözden geçirmesi yerinde olacaktır.
8.2 İDARELERİN BİLGİ VE BELGE TALEPLERİMİZE YAKLAŞIMLARI
Kurumumuz şikâyetleri insan haklarına dayalı adalet anlayışı içerisinde hukuka ve
hakkaniyete dayalı olarak incelerken, idare ile vatandaş arasında adeta köprü görevi
görmektedir. Kurumumuz bu görevleri yerine getirirken yargının da yükünü hafifleterek,
vatandaşın adalete kolay ve hızlı erişiminde önemli mesafeler kat etmektedir. Başvuruları
6 ay gibi kısa sürede sonuçlandırmakla yükümlü olan Kurumumuz, dostane çözüm
kararıyla da birkaç ay içerisinde bazen de bir aydan daha kısa bir sürede vatandaşın
sorununa çözüm üretmektedir.
Kurumumuzun vatandaşın sorunlarına kolay ve hızlı çözüm üretebilmesi için kamu
kurum ve kuruluşlarının Kurumumuzla iş birliği içerisinde hareket etmesi, Kurumumuz
tarafından talep edilen bilgi ve belgelerin zamanında gönderilmesi, dostane çözüm
konusunda olumlu bir yaklaşım içerisinde olunması büyük önem taşımaktadır.
- Bakan yardımcıları ile 3 ayrı toplantıda bir araya gelinerek Kurumumuz
hakkında bilgilendirilmesi ve etkin bir iş birliği içerisinde olunması konusunda
görüş alışverişinde bulunulması,
- Kamu kurum ve kuruluşlarının genel müdürleri ve kurum başkanlarıyla
toplantılar gerçekleştirilerek Kurumumuzun idarenin iyi yönetim ilkeleri
bağlamında denetim rolü hakkında karşılıklı istişarelerde bulunulması,
- İl toplantısında o ilin valisi, belediye başkanı, muhtarları ve kurum yöneticileri
ile görüşmeler gerçekleştirilmesi,
- Kurumumuzun görev alanı ve yetkilerinin zamanla kamu kurum ve kuruluşlarınca
tanınmış olması
gibi hususlar sonucunda ve Kurumumuzun kamu kurum ve kuruluşları ile kurduğu
diyalog sayesinde geçtiğimiz yıl idarelerin büyük bir kısmı Kurumumuzca istenen bilgi
ve belge taleplerini kısa süre içerisinde ve yeterli bir şekilde karşılamış, iş birliğine açık
bir tutum sergilemiştir.
Bu durum, Kurum tarafından yapılan incelemenin daha doğru verilere dayanması ve
nihai karar aşamasında da hakikate ulaşılması bakımından oldukça kıymetlidir.
Ancak münferit şekilde bilgi ve belge taleplerimize süresinde yanıt vermeyen veya yanıt
vermekle birlikte şikayet konusunun tam anlamıyla açıklığa kavuşması için yeterli
bilgilerin gönderilmediği başvurular da mevcuttur. Aşağıda bu başvurulara ilişkin
örnekler mevcuttur.
2021 YILLIK RAPOR 457