Page 458 - 2021 Yıllık Rapor
P. 458

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Sigortası  Kanunu,  4857  sayılı  İş  Kanunu  vb.  yasal  düzenlemeleri  de  dikkate  alması
               gerekmektedir. Dolayısıyla tek bir kanuni düzenleme üzerinden yetkisizliğini vurgulayıp
               yasal değişiklik gerekliliğine değinen Selçuk Üniversitesinin kendisinin uymakla
               yükümlü olduğu ve faaliyetlerinin gücünü aldığı kanunları bir bütün halinde ele alarak
               meslek kodu değişikliği hakkındaki tesis ettiği işlemi gözden geçirmesi yerinde olacaktır.

               8.2  İDARELERİN BİLGİ VE BELGE TALEPLERİMİZE YAKLAŞIMLARI

               Kurumumuz  şikâyetleri insan haklarına dayalı adalet anlayışı içerisinde hukuka ve
               hakkaniyete dayalı olarak incelerken, idare ile vatandaş arasında adeta köprü görevi
               görmektedir. Kurumumuz bu görevleri yerine getirirken yargının da yükünü hafifleterek,
               vatandaşın adalete kolay ve hızlı erişiminde önemli mesafeler kat etmektedir. Başvuruları
               6  ay  gibi  kısa  sürede  sonuçlandırmakla  yükümlü  olan  Kurumumuz,  dostane  çözüm
               kararıyla da birkaç ay içerisinde bazen de bir aydan daha kısa bir sürede vatandaşın
               sorununa çözüm üretmektedir.

               Kurumumuzun vatandaşın sorunlarına kolay ve hızlı çözüm üretebilmesi için kamu
               kurum ve kuruluşlarının Kurumumuzla iş birliği içerisinde hareket etmesi, Kurumumuz
               tarafından talep edilen bilgi ve belgelerin zamanında gönderilmesi, dostane çözüm
               konusunda olumlu bir yaklaşım içerisinde olunması büyük önem taşımaktadır.

                  -  Bakan  yardımcıları  ile  3  ayrı  toplantıda  bir  araya  gelinerek  Kurumumuz
                     hakkında bilgilendirilmesi ve etkin bir iş birliği içerisinde olunması konusunda
                     görüş alışverişinde bulunulması,
                  -  Kamu kurum  ve  kuruluşlarının  genel  müdürleri  ve  kurum  başkanlarıyla
                     toplantılar gerçekleştirilerek Kurumumuzun idarenin iyi yönetim ilkeleri
                     bağlamında denetim rolü hakkında karşılıklı istişarelerde bulunulması,

                  -  İl toplantısında o ilin valisi, belediye başkanı, muhtarları ve kurum yöneticileri
                     ile görüşmeler gerçekleştirilmesi,

                  -  Kurumumuzun görev alanı ve yetkilerinin zamanla kamu kurum ve kuruluşlarınca
                     tanınmış olması

               gibi hususlar sonucunda ve Kurumumuzun kamu kurum ve kuruluşları ile kurduğu
               diyalog sayesinde geçtiğimiz yıl idarelerin büyük bir kısmı Kurumumuzca istenen bilgi
               ve belge taleplerini kısa süre içerisinde ve yeterli bir şekilde karşılamış, iş birliğine açık
               bir tutum sergilemiştir.

               Bu durum, Kurum tarafından yapılan incelemenin daha doğru verilere dayanması ve
               nihai karar aşamasında da hakikate ulaşılması bakımından oldukça kıymetlidir.
               Ancak münferit şekilde bilgi ve belge taleplerimize süresinde yanıt vermeyen veya yanıt
               vermekle birlikte şikayet konusunun tam anlamıyla açıklığa kavuşması için yeterli
               bilgilerin gönderilmediği başvurular da mevcuttur. Aşağıda bu başvurulara ilişkin
               örnekler mevcuttur.





                                                                        2021 YILLIK RAPOR  457
   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463