Page 456 - 2021 Yıllık Rapor
P. 456

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Bu  kapsamda,  içme  suyu  ve  kanalizasyon  bağlantısı  talebinin  yerine  getirilmesi  için
               makul süre içerisinde işlem tesis edilmesi hususunda Konya Su ve Kanalizasyon İdaresi
               Genel Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir. 28
               İlgili  idarenin  28.05.2021  tarihli  ve  7720  sayılı  cevabi  yazısında  ise,  söz  konusu
               Yönetmelik’teki değişiklik öncesi ve sonrasında yer alan düzenlemeler gereğince
               başvuruda bulunması icap eden belgelerin eksikliği sebebiyle talebin yerine getirilmediği
               belirtilmiştir.
               Ancak başvuru konusunun incelenmesi kapsamında iletilen bilgi-belge talebine ilişkin
               Konya Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğünün 30.03.2021 tarihli ve 5033
               sayılı  yazısıyla  yine  ilgili  idarenin  yukarıda  değinilen  yazısı  arasında  bazı  farklılıklar
               göze çarpmaktadır. Özellikle meskenin 2004 yılından önce inşa edilmediği, eski yapı
               niteliğini taşımadığı ve ikamet adresi olarak kullanılmadığı yönündeki argümanlar,
               Tavsiye Kararı sonrasında ileri sürülmemiş olup sadece belli belgelerin ibraz edilmemesi
               talebin karşılanmamasına gerekçe olarak ortaya konulmuştur. Bu durumu, başvuruya
               muhatap idare dışındaki resmi makamların belgelerine Kararda yer verilerek bahse
               konu  argümanların  zayıflatıldığı  şeklinde  değerlendirebilmek  mümkündür.  Hatta
               Kararda yapılan nihai tespitlerin, aslında idarenin son dayanağını da etkisiz kıldığı
               görülebilmektedir.

               Bununla  birlikte,  su  ihtiyacının  yaşamsal  önemi  düşünüldüğünde,  mevzuat
               yorumlanırken bireyler lehine bir yaklaşımın benimsenmesi gerekliliği açıktır. Oysaki
               ilgili idare, idari düzenleyici işlemde yapılan bir değişikliği başvuran aleyhine kullanma
               iradesinde ısrar etmektedir. Temel bir kamu hizmeti niteliğinde olan su ve kanalizasyon
               hizmeti sunumunun icracısı konumundaki anılan idarenin, tüm faaliyetlerinde
               çatışmacı bir tutumdan ziyade yapıcı ve uzlaşmacı bir anlayışla hareket etmesi önem
               taşımaktadır.

               Meslek Kodu Değişikliği Talebi
               Başvuran, 2015 yılından bu yana Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde “tıbbi
               sekreter”  olarak  Hastanenin  çeşitli  polikliniklerinde  ve  servislerinde  görev  yapmakta
               olduğunu, 2018 yılında, 696 sayılı KHK ile sürekli işçi kadrosuna geçiş yaptığını, işe
               başladığı süre boyunca hastanede yalnızca tıbbi sekreter olarak çalışmasına rağmen
               meslek kodunun “temizlik işçisi” olarak kaydedildiğini ve kadroya geçiş işlemlerinin de
               aynı meslek kodu ile tamamlandığını, meslek kodunun düzeltilmesi ile ilgili söz konusu
               taleplerini birçok kez hastane yönetimine iletmesine karşın kadroya geçiş süresinden
               önce işten çıkarılmakla, kadro işlemlerinden sonra ise temizlik personeli olarak istihdam
               edilmekle tehdit edildiğini belirterek meslek kodunun fiilen yapmakta olduğu iş kolu
               olan «tıbbi sekreter” olarak güncellenmesini talep etmiştir.
               Kurumumuzca yapılan inceleme-araştırma neticesinde, idarece ilgili teknik şartname
               gereği başvuranın istihdam edildiği “temizlik görevlisi” iş koluna uygun olarak sürekli
               işçi kadrosuna geçiş işlemlerinin tamamlandığı ve başvuranın ilgili mevzuata uygun
               28    2021/2877 numaralı başvuru hakkında verilen 05/05/2021 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2021 YILLIK RAPOR  455
   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461