Page 455 - 2021 Yıllık Rapor
P. 455
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
geniş imkanlara sahip idari aktör olan İstanbul Büyükşehir Belediyesi muhatap olarak
görülmüş, diğer taraftan Kararda doğrudan bir tazminat bedelinin belirtilmemesi
suretiyle idarenin eli güçlendirilerek başvuranla uzlaşmasına imkan tanınmıştır.
Kararın bu yönleri göstermektedir ki somut bir vaka üzerinden, özelde İstanbul’da,
başıboş sokak hayvanları meselesinin çözümüne yönelik önemli bir adım atılmakta olup
idarenin üzerine düşen yükümlülüğü bu şekilde değerlendirmesi gerekmektedir.
İçme Suyu ve Kanalizasyon Bağlantısı Talebi
Başvuran, 03.11.2020 tarihinde Akşehir Belediyesine başvurarak Kuruçay mahallesi,
126 ada ve 24 parseldeki 31620 Sokak, No: 12 adresinde bulunan meskeni için 3194
sayılı Kanun’a göre yapı kayıt belgesi aldığını, Konya Büyükşehir Belediye Başkanlığı
İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı Kent Bilgi Sistem Şube Müdürlüğü tarafından adres
tespiti yapılarak meskenine kapı numarası verildiğini, söz konusu meskenin inşaatının
6360 sayılı Kanun’un landığı 12.10.2004 tarihinden önce bitirildiğini ve Akşehir
Belediyesi tarafından yol, su ve kanalizasyon hizmetlerinin götürüldüğünü, ilgili Belediye
görevlileri tarafından meskenine su ve elektrik verilmesinde sakınca olmadığına dair yazı
verildiğini, bu yazıya istinaden MEDAŞ’a giderek elektrik aboneliğini yaptırdığını, su
aboneliği için ise 04.11.2020 tarihinde yapmış olduğu müracaatına işlem yapacağını
söyleyen görevlinin koronavirüs olması nedeniyle karantinaya alındığını, karantina
süreci bittikten sonra ise görevli tarafından 20/11/2020 tarihinde yönetmeliğin değiştiği
ileri sürülerek su aboneliğinin yapılamayacağının söylendiğini, idareye vermiş olduğu
dilekçeye de ret cevabı aldığını belirterek özellikle pandemi sürecinde hayati önem
arz eden su ihtiyacını karşılayabilmek için meskenine su ve kanalizasyon bağlantısının
yapılmasını ve bu konudaki mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Yapılan inceleme-araştırma neticesinde, başvuranın 04.11.2020 tarihli müracaatına
yürürlükte olan mevcut hükümlere göre işlem yapılması gerekirken 20.11.2020
tarihinde değişen Konya Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Tarifeler
Yönetmeliği hükümlerinin uygulandığı; Yönetmelik’in değişmeden önceki 6-1-ğ-(b)
bendinde bulunan “ilgili belediyenin veya Mülki İdare Amirinin yazılı talebi ile …”
ibaresine göre ilgili belediyenin talebinin yeterli olması gerekirken mülki amir talebinin
de aranıldığı; ilgili meskenin kişinin ikamet adresi olmamasının ret işleminde gerekçe
olarak ileri sürüldüğü ve bu nedenlerle de temel ihtiyaçların karşılanması hususunda
elzem olan su ve kanalizasyon bağlantısının yapılmadığı; Yönetmelik’in anılan hükmü
gereğince ilgili Belediyenin yazılı talebi ile geçici olarak abonelik verilebileceği ve
ilgili Yönetmelik’in değişmeden önceki yürürlük süresi içerisinde müracaatı yapılan
başvurunun, Yönetmelik değişikliği ve idareye başvuru yapıldığı tarihte ilgili meskenin
ikamet adresi olarak kullanılmaması ileri sürülerek reddedilmesi işleminin yerinde
olmadığı; hayati öneme sahip içme suyuna sahip olunmasının, mevcut pandemi
koşullarında çok daha fazla önem arz ettiğinin dikkate alınması gerektiği; dolayısıyla
talebin yerine getirilmemesi işleminin hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu kanaatine
varılmıştır.
454 2021 YILLIK RAPOR