Page 150 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 150

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                      ve IV sayılı cetvellere göre hesaplanacak maaş, tazminat ve makam tazminatı
                      toplamı arasındaki farkın yasal faiziyle birlikte ödenmesinin,
                  2.  15/06/2016 tarihi ve müteakip dönemlerde tarafına ödenecek maaş ve
                      tazminatlar yönünden de; 375 sayılı KHK’nın Ek-l0 uncu maddesine bağlı
                      III  ve  IV  sayılı  cetvellerde  yer  alan  maaş,  tazminat  ve  makam  tazminatı
                      uygulanarak ödeme yapılmasının talep edildiği pek çok başvuru alınmaktadır.

               Bu konudaki şikâyet başvurularının çok çeşitlilik gösterdiği, genellikle kamu
               idarelerinin, mali haklar ile ilgili mevzuatları yanlış yorumladığı ve bu nedenle mali
               hakların yerine getirilmesinde aksaklıklarla karşılaşıldığı anlaşılmıştır. Örnek olarak,
               TODAİE tarafından verilen eğitime hak kazanan başvuranın harcırah talebine ilişkin
               bir başvuruda, başvuran tarafından, Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde
               memur olarak çalışmakta iken TODAİE giriş sınavlarında başarılı olarak bu kurumda
               yüksek lisans yapmaya hak kazandığı, TODAİE’nin kuruluş Yasasında eğitim için
               izin verilen personelin tüm özlük ve mali haklarından yararlanmaya devam edeceğinin
               düzenlendiği, bu hükme istinaden bağlı  bulunulan Kurumdan harcırah talebinde
               bulunduğu ancak başvurusuna cevap verilmeyerek zımnen reddedildiği, kendisi ile
               birlikte yüksek lisans yapan diğer kamu görevlilerine kurumlarınca harcırah ödemesi
               yapıldığı belirtilerek tarafına harcırah ödemesi yapılması talep edilmiştir.

               Yapılan  inceleme  sonucunda,  TODAİE  tarafından  verilen  eğitimlerin  kamu
               görevlilerinin kamu yönetimi ve yönetim bilimi alanında uzmanlaşmalarını sağlamayı
               ve kamu yönetiminin orta ve üst düzey yönetici ihtiyacını karşılamaya katkıda
                                                                                                149
               bulunmayı amaçladığı, bu kişilere harcırah verilmesi için bir hizmet içi eğitim
               yönetmeliği ve bu yönetmelikte TODAİE eğitimlerine katılmaya imkân veren bir
               hükmün bulunmasının gerekli olmadığı, kanun koyucunun hizmet içi eğitimlerin
               yanında bahsi geçen amaçlara uygun düşen şekilde ayrı bir yol öngörmüş olduğu
               ve idarelere izin verilmesini zorunlu tuttuğu, harcıraha ilişkin ilgili mevzuatta kendi
               istekleriyle veya zorunlu olarak göndermeleri arasında bir ayrıma gidilmediği, bu
               iki durum arasında kamu görevlilerinin eğitiminin amaçlanması açısından bir fark
               olmadığı değerlendirilmiştir. TODAİE yüksek lisans eğitimlerine memuriyet mahalli
               dışından katılan kamu görevlilerine 6245 sayılı Harcırah Kanununun “Yurtiçi ve
               yurtdışında kurslara katılanlara verilecek gündelik” başlıklı 37 nci maddesinde yer
               alan “Mesleki bilgilerini artırmak amacıyla memuriyet mahalli dışında açılan kurs
               veya okullara gönderilenlere, bu Kanuna göre geçici görev gündeliği verilir.” hükmü
               kapsamında harcırah ödenmesi gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır.

               Maliye  Bakanlığı  tarafından  ise  her  ne  kadar  14/08/1985  tarih ve  28  sayılı
               Harcırah Kanunu Genel  Tebliğinde Enstitüye katılan personele gündelik ve



                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155