Page 154 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 154

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               yapılması gerektiği değerlendirilerek, Maliye Bakanlığına tavsiyede bulunulmasına
               karar verilmiştir.  23
               Şikâyet başvurularında yer verilen Kamu İktisadi Teşebbüslerinde görev yapan avukat
               ve hukuk müşavirlerinin mali hakları hususunda ise; Kamu İktisadi Teşebbüslerinde
               görev yapan avukatların vekâlet ücreti ödemelerinin 659 sayılı Kanun Hükmünde
               Kararname hükümleri uyarınca yapılması nedeniyle bu hususta herhangi bir farklılık
               bulunmadığı, ek göstergelerinin de memur statüsünde görev yapan avukatlarla aynı
               olduğu; ücret farklılıkları hususunda ise kamu iktisadi teşebbüslerinin teşkilat yapıları
               ile çalışma esasları farklı olduğundan, 657 sayılı Kanuna tabi memur statüsünde
               bulunan avukat ile kamu iktisadi teşebbüslerinde sözleşmeli statüde çalışan avukatın
               personel ve ücret rejimi açısından da ayrı sistemlere tabi olması ve bunların mali
               haklarının farklı unsurlar üzerinden hesaplanması nedenleriyle eşitlik ilkesi ile hukuka
               ve hakkaniyete aykırı bir durumun söz konusu olmadığı değerlendirilmektedir.

               Söz konusu başvurularda yer verilen bir diğer husus ise; 1324 sayılı Genelkurmay
               Başkanının Görev ve Yetkilerine Ait Kanun ile 1325 sayılı Milli Savunma Bakanlığının
               Görev ve Yetkilerine Dair Kanun gereği, Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) personelinin
               kadrolarının bir bütün olarak düzenlendiği, TSK’da görevli tüm devlet memurlarını
               atamaya yetkili amirin Milli Savunma Bakanı olduğu, bu nedenle Genelkurmay
               Başkanlığının ayrı bir teşkilat kanunu olmadığı, kurumlar arasında bu şekliyle istisnai
               bir yapısının bulunduğu ve her iki kurumun birçok mevzuatta tek bir kurum olarak
               kabul edildiği hususları göz önünde bulundurularak, Genelkurmay Başkanlığı Adli
               Müşavirliğinde hukuk müşaviri olarak görev yapan, hukuki mütalaa veren ve temsil   153
               yetkisi bulunan personelin de vekâlet ücretinden yararlandırılması talep edilmektedir.
               Genelkurmay Başkanlığı ile Milli Savunma Bakanlığının 5018 sayılı Kanun
               çerçevesinde bir bütünlük arz ettiği, bu açıdan anılan idarelerin 659 sayılı Kanun
               Hükmünde Kararname çerçevesinde de bir bütün olarak değerlendirilmesi
               gerektiği,  Başkanlık  Adli  Müşavirlikte  görev  yapan  avukatların  temsil  yetkisinin
               bulunmamasının teşkilatın özelliğinden kaynaklandığı, Bakanlık açıklamalarında
               da yer aldığı üzere Başkanlık Adli Müşavirlikte görev yapan avukatların fiilen
               davalara katılma dışında Bakanlığın taraf olduğu davalarda muhakemat görevleri ile
               Başkanlık görev alanına giren konularda da hukuk danışmanlığı görevlerine fiilen
               katkı sağladığı, bu çalışmaların da yukarıda anılan mevzuat hükümleri gereği vekâlet
               ücreti hesaplanmasında esas alındığı göz önünde bulundurulduğunda, Genelkurmay
               Başkanlığı Adli Müşavirliğinde görev yapan avukatlara ve hukuk müşavirlerine Milli


               23
                 2015/3399 şikâyet numaralı başvuru için verilen 18.06.2016 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Ka-
               rarı.


                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159