Page 158 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 158

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               niteliği bakımından her kadronun farklılık arz ettiği, istisnai durumlar hariç genel bir
               uygulama olarak “emsal” veya “eşdeğer” kadro tespiti gibi bir işlem yapılamadığı, her
               bir kadronun kamuda farklı görev ve hizmetleri ifa etmek üzere ihdas edilmiş olması
               ve bu kadrolara alınacak personelin eğitim durumları, alım prosedürleri, hizmet içi
               eğitimleri, görev, yetki ve sorumlulukları ile diğer birçok konuların farklılık arz ettiği
               de göz önünde bulundurulduğunda, bir kadronun başka bir kadronun mali haklarını
               esas alarak kıyaslamaya tabi tutulması ve buradan hareketle bir sonuca ulaşılmasının
               doğru bir yaklaşım tarzı olmadığı değerlendirilmektedir. Bu bakımdan avukatlık
               mesleğinin kendi içinde değerlendirilerek bir sonuca varılması gerekmektedir.

               Kamuda görev yapan avukatlar ile diğer kadrolarda görev yapan unvanların mali haklar
               açısından karşılaştırılmasının uygun olmayacağı düşünülmekle beraber; avukatlık
               mesleğinin yargının kurucu unsurlarından savunma vazifesinin kamu/devlet adına
               yerine getirilmesi yanında, yürütmenin işlemlerinin hukuka uygun tesis edilmesinde
               etkin rol oynayan ve yargı içinde yürütmenin temsilciliğini yapan bir kamu görevi
               olduğu, avukatlığın temsil dışındaki diğer bir yönü de danışmanlık yapmak suretiyle
               kanun yolunu önceden göstermek ve çekişmenin doğmasını önlemek ya da mahkemeye
               gitmeden çözümünü sağlamak olduğu, Kanun Hükmünde Kararname ile avukat ve
               hukuk müşavirlerine idarelerde muhakemat hizmetleri ile hukuk danışmanlığına
               ilişkin iş ve işlemleri yürütmek görev ve sorumluluğunun yüklendiği, tüm bunların
               kamu avukatlarının yaptığı görevin önemini ortaya koyduğu değerlendirilmektedir.
               Bunun yanı sıra, kamu personelinin mali hakları, kamu personel rejimine ilişkin ilgili
               mevzuat ve dengeler gözetilerek yasal düzenlemelerle belirlendiğinden, şikâyete   157
               konu talebin yasama organının faaliyetleri kapsamında değerlendirilmesi gerektiği
               sonucuna varılmıştır.

               Kısmen  Tavsiye Kısmen Ret Kararımız üzerine Milli Savunma Bakanlığından
               alınan cevabi yazıda, 25/07/2016 tarihli ve 669 sayılı KHK ile yapılan değişiklikler
               kapsamında Genelkurmay Başkanlığı ile Milli Savunma Bakanlığının yapılandırılması
               hususundaki çalışmaların devam ettiği ve Tavsiye Kararında belirtildiği şekilde, TSK
               personelinin  kadrolarının  bir bütün  olarak değerlendirilmesi gerektiği yönündeki
               tespitin yeni yasal düzenleme kapsamında mümkün olmadığı ve ayrıca yürürlükte
               bulunan mevzuatın vekâlet ücreti ödenmesine cevaz vermediği ifade edilmiştir.

               Anılan Kararımıza istinaden Maliye Bakanlığından  alınan cevabi yazıda  ise
               Genelkurmay Başkanlığında görevli avukat ve hukuk müşavirlerine, idareyi yargı
               mercileri önünde vekil sıfatıyla temsil yetkisi ve görevi verilmesine yönelik herhangi
               bir mevzuat değişikliği yapılmadan avukatlık vekâlet ücreti ödenmesine ilişkin
               düzenleme yapılmasının uygun olmayacağı,



                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163