Page 228 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 228

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               hukuka ve hakkaniyete uygun olmadığı sonuç ve kanaatine varılarak kamulaştırma
               için uzlaşma gerçekleşmiş olmasına rağmen, Milli Eğitim Bakanlığının belirlenen
               bedeli 45 günlük sürede ödemediği gibi beklenen makul sürede de ödemeye hazır
               hale getirmediği, kamulaştırma bedelini yeniden rayiç bedel üzerinden hesaplayıp
               kanunda yazılı süre içerisinde olmadığından makul sürede yeniden bir işlem tesisi
               ve şikâyet başvurucusunun mağduriyetinin giderilmesi hususunda Milli Eğitim
               Bakanlığına tavsiyede bulunulmuştur. 67

               İlgili idare tarafından Tavsiye Kararımız üzerine gönderilen cevabi yazıda, “...2016 yılı
               itibariyle Başkanlığımıza ayrılan ‘Gayrimenkul Satın Alma ve Kamulaştırma’ bütçesi
               kullanımında, mevzuatı gereği bir kısmı Bakanlığımızda ödenmesi için bekleyen,
               sonuçlanmış  kamulaştırmasız  el  atma  davalarına  ayrılmaktadır.  Kalan  miktar  ile
               mevcut kaynakları aşan talepler sıralama dâhilinde karşılanmaya çalışılmaktadır...”
               şeklinde cevap verilmiştir.
               6.1.16.3. Kira Yardımı

               Başta konut ve barınma hakkı ile mülkiyet hakkı olmak üzere pek çok temel hak
               ve özgürlüğü ilgilendiren düzenlemeler içeren 6306 sayılı Kanunun gerekçesinde,
               “Tasarı, afet meydana geldikten sonra “yara sarma” değil de, “yara almama” anlayışına
               dayanmakta; böylece Anayasadaki “sosyal hukuk devleti” ilkesinin hayata geçirilmesi için
                                                                                   68
               önemli ve etkili bir adım atılmasını temin etmektedir.” ifadelerine yer verilmiştir.
               Kanunun hazırlanma amacında ve gerekçesinde açıkça belirtilen  “sosyal devlet”
               ilkesine uygun olarak, riskli olduğundan bahisle yapısını tahliye eden kat maliklerine   227
               ve kiracılara kira yardımı yapılacağına ilişkin düzenlemeye, mezkûr Kanunun 5
               inci maddesinde yer verilmiş, bu düzenlemeye göre riskli yapıların yıkılmasında
               ve uygulama işlemlerinde ilk olarak kat malikleri ile öncelikle anlaşma yapılması
               gerektiği belirtilerek, anlaşma ile tahliye edilen kat maliklerine, kiracılara ve fıkrada
               sayılan diğer kişilere “kira yardımında bulunulabileceği” belirtilmiştir.

               Konuyla ilgili Kurumumuza başvuruda bulunan şikâyetçi, ikamet ettiği adreste yapılan
               güncelleme dolayısıyla Riskli Bina Tespit Raporu Belgesinde yer alan adresi ile Adres
               Bilgileri Raporu Belgesinde yer alan adresinin uymaması nedeniyle kira yardımı
               alamadığını, adres değişikliği nedeniyle ortaya çıkan söz konusu uyumsuzluğun
               muhatabının  vatandaş  olmadığını  ancak  bu  adres  uyumsuzluğu  dolayısıyla  kira




               67
                 2015/5814 şikâyet numaralı başvuru için verilen 12/05/2016 tarihli Tavsiye Kararı.
               68
                 TBMM 24. Yasama Dönemi 2. Yasama Yılı Sıra Sayısı:180 Afet Riski Altındaki Alanların Dönüş-
               türülmesi Hakkında Kanun Tasarısı ile Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu.


                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233