Page 261 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 261
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
13) Dağıtım Tesis Bedeli
Başvuru, dağıtım tesis bedelinin mahsuplaşma yoluyla veya defaten ödenmesini
içeren taleplerinin reddedilmesi hakkındadır.
İdarenin taahhütte bulunduğu dönemde yürürlükte olan düzenleyici işleme uygun
olarak tesis edilen bir işlemden doğan hakkın, söz konusu düzenleyici işlemin daha
sonra kaldırılması ile geçmişe ilişkin boyutunun korunmadığı anlaşıldığından, ilgili
yönetmelik ve metodolojide değişiklik yapılması ve mülga yönetmelik hükümlerine
göre mahsuplaşma işleminin gerçekleştirilmesi yoluyla şikâyet başvurucusunun
mağduriyetinin giderilmesine yönelik yeni bir işlem tesis edilmesi yönünde Enerji
Piyasası Düzenleme Kurumu ile Anadolu Yakası Elektrik Dağıtım Anonim
Şirketine tavsiyede bulunulmasına karar verilmiştir. 106
14) Promosyon Ödemesi
Banka ile yapılan promosyon protokolünden sonra göreve başlayan şikâyetçiye
promosyon ücreti ödenmesi talebi hakkındadır.
Kurumumuza yapılan şikâyet başvurularından, şikâyete konu promosyon
ödemelerinde idarelerin benzer nitelikte protokol hükümlerini kabul etmek
suretiyle hatalı davranmaya ve bu konuda mağduriyetler yaşanmaya devam edildiği
anlaşılmıştır. Dolayısıyla idarenin ve protokol tarihi sonrasında göreve başlayan kamu
personelinin aleyhine olan ve eşitlik ilkesine aykırılık oluşturarak çalışma barışına
da zarar veren bu tür idareyi kısıtlayıcı protokol hükümlerinin taahhüt edilmesinin
engellenmesi hususunun üst düzenlemelerle idarelere bildirilmesine, idarelerin bu
konuda bilgilendirilmesine ihtiyaç hasıl olduğu değerlendirilmektedir.
260 Bu bağlamda, bankalar tarafından sunulan bu ek mali imkânların tasarrufuna ilişkin
olarak kamu kurum ve kuruluşlarında uygulama birliğinin sağlanması amacıyla
Başbakanlık Genelgeleri düzenlendiği hususu göz önünde bulundurulduğunda,
protokol tarihlerinden sonra göreve başlayan kamu personelinin promosyon
ödemesinden istisna tutulmasına ilişkin protokol hükümleri uygulamalarının
ve bu konuda oluşacak mağduriyetlerin giderilmesi hususlarının
Başbakanlık Genelgeleriyle düzenleme altına alınmasının yerinde olacağı
değerlendirilmektedir. Sonuç olarak şikâyetçinin, banka promosyonu ödenmesi
talebinin idarece reddine ilişkin işlemin hukuka ve hakkaniyete uygun olmadığı
sonuç ve kanaatine varılmıştır.
106 2016/1252 şikâyet numaralı başvuru için verilen 24/09/2016 tarihli Tavsiye Kararı.
YILLIK RAPOR 2016